• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

آنها چرا از سایت شما خارج میشوند؟

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
آنها چرا از سایت شما خارج میشوند؟

افراد به ميزان زيادی وقت صرف گشتن در وب سايتها می‌کنند. اين وب سايت‌ها در رابطه با کار آنها و يا سايت‌های عمومی است. در برخی از اين سايت‌ها، به محض ورود، بنا به دلايلی، فورا کليد Back را می‌زنند و از آن سايت خارج می‌شوند. برخی دلايل که باعث اين رفتار آنها می‌شود در زير ليست شده اند.

سايت به روز رسانی نشده است: اگر متوجه شوند سايـتی که وارد آن شده اند نسبت به بازديد قبلیشان به روز رسانی نشده است، فورا خارج می‌شوند. وب محل قراردادن اطلاعاتی است که ماهيتا متغير و در حال عوض شدن است. در واقع توقع آنها اين است که اطلاعات سايت بايد خيلی به روز باشد.

علائم در حال ساخت: وجود علامت "در حال ساخت" نه تنها نشان می‌دهد که سايت به روز رسانی نمی‌شود، بلکه دليل عدم آمادگی سايـت برای شروع حضور در شبکه هم می‌باشد. به همين دليل آنها فورا از سايت خارج می‌شوند، هزاران سايت هستند که آماده هستند و افراد به آنها سر خواهند زد.

خطاهای جاوا اسکريپت: جاوا اسکريپت، چنانچه مناسب استفاده شود، خيلی خوب است. هر چند که اغلب سايت‌ها، به نحو مناسب از جاوا اسکريپت استفاده نمی‌کنند. در واقع، قانون اين است که هر سايتی با يا بدون جاوا اسکريپت بايد درست کار کند. دليل آن اين است که امکان از کار انداختن جاوا اسکريپت در مرورگرها هست و خيلی‌ها به خاطر اشکالات امنيتی، از اين امکان استفاده می‌کنند و فقط برخی از سايتها را در ليست سايت‌های مطمئن قرار می‌دهند که جاوا اسکريپت برای آنها فعال بماند.

ActiveX: خوب اگر می‌خواهيد خيلی سريع مردم را از سايت خود فراری دهيد، از ActiveX استفاده کنيد. هر بار که بازديدکننده سايت شما را می‌بيند، با پيغام نصب و يا تائيد اجرای ActiveX مواجه می‌شود. همچنين، اجرای ActiveX ها قابل کنترل توسط مرورگر است و می‌توان آنها را غير فعال کرد.

تبليغات Popup: هر چند اين نوع تبليغات برای سايتهای تجاری برای کسب درآمد خوب است ولی استفاده مکرر از آنها باعث اذيت بازديدکننده می‌شود. پيشنهاد می‌شود که از آنها استفاده نکنيد. ولی اگر مجبور هستيد، کاری کنيد که در هر بار بازديد فقط يکی از آنها باز شود نه برای هر صفحه.

خطاها در نگارش اطلاعات: این مورد، نشان دهنده غير حرفه ای بودن سايت است. وجود چند اشکال اينجا و آنجای سايت قابل تحمل است ولی اگر زياد شوند، نشان دهنده مبتدی بودن شماست. اين موضوع به نوع سايت شما مربوط نيست. حتما از برنامه‌های کنترل املاء استفاده کنيد.

خطاهای دستور زبان: اين خطاها کمی قابل چشم پوشی هستند. چون همه مردم که استاد صرف و نحو نيستند. ولی زمان مناسب را برای رفع اشکالات احتمالی در دستور زبان سايت خود اختصاص دهيد.

زمان بالا آمدن زياد: بزرگترين خطر برای سايت شما، کند بودن آن است. ممکن است اشکال از سرويسگر و يا حجم گرافيک بالای سايت يا حجم بالای صفحات باشد. هر چه صفحات کندتر بالا بيايند، احتمال فشردن کليد Back بيشتر می‌شود.

متن چشمک زن: البته از آن زمان که اين جور کارها در سايت‌ها مد بود گذشته است. ولی باز هر از چندگاهی به اينگونه سايت‌ها بر می‌خوریم. در اين سايت‌ها تقريبا بلافاصله کليد Back را می زنند.

رنگهای پر زرق و برق و تند: بعنوان يک قانون، مردم از زيادی رنگهای تند يا عجيب در وب سايت‌ها خوششان نمی‌آيد. اگر شما از اين رنگها، مثل صورتی براق يا سبز نئونی در سايت خود استفاده کرده‌ايد، مطمئن باشيد تعدادی از بازديدکنندگان سايت خود را از دست داده‌ايد. البته ظاهر سایت امری سلیقه‌ای است و سازنده سایت، نظر شخصی خود را در طراحی یک سایت اعمال کرده است.

اطلاعات اشتباه: در هر موضوعی، اگر اطلاعاتی بدهيد که درست نيست، بازديدکننده از دست خواهيد داد. وب سايت‌ها بايد اطلاعات صحيح بدهند و از دروغ و شايعه پرهيز کنند.

سبد خريد نامناسب: خيلی پيش آمده که تصميم به خريد از طريق اينترنت داشته اید، ولی امکان سبد خريد آن سايـت آنقدر بد طراحی شده است که از اين کار منصرف شده اید و از آن سايت خارج شده اید. روی امکانات مناسب برای سهولت خريد در سايـت خود، بيشتر وقت صرف کنيد.

نبود قيمت کالا: اولين چيز که مورد نياز برای خريد کالاست، قيمت آن است. مخفی کردن قيمت به روش‌های مختلف در برخی سايت‌ها اتفاق می‌افتد. مثلا تا لحظه رسيدن به سبد خريد، قيمت را نشان نمی‌دهند. می‌دانيد چه می‌شود؟ بازدیدکنندگان هيچ وقت به سبد خريد نخواهند رفت، آنها می‌خواهند همين حالا قيمت را بدانند نه بعداً.

نبود اطلاعات يا تصوير کالا: قبل از خريد، می‌خواهند کالا را حسابی زير و رو کنند. از زوايای مختلف آنرا ببينند. کاتالوگ آنرا بخوانند و بعد تصميم به خريد بگيرند. قبول، اين امکانات در وب نيست، حداقل عکس آن محصول را می خواهند ببينند. اگر شما اين اطلاعات را ندهيد به سايت ديگری برای خريد می‌روند.

نياز به ثبت نام در سايت برای خريد يا مشاهده: بدترين کار در سايت‌های تجاری همين است که اول بازديدکننده را مجبور به ثبت نام کنيد و بعدا او بتواند در سايت شما گشت بزند. ثبت نام برای خريد کالا قابل قبول نيست. چرا بايد فقط برای گشت زدن در سايت شما تمام اطلاعات خود را در اختيار شما قرار دهند؟ ترجيح مي‌دهند به سايت ديگری بروند.

نبود اطلاعات تماس: شايد نبود اطلاعات تماس برای سايت شخصی يا اطلاع رسانی زياد مهم نباشد. ولی اگر چيزی برای فروش داريد، حتما بايد راهی برای ارتباط با شما در سايت قرار دهيد. مخصوصاً برای خريد از شما حتما دنبال شماره تلفن تماس ( نه فقط email ) در سايت شما خواهند بود. همچنين آدرس و ساير اطلاعات تماس. می‌خواهند بدانند برای پرسيدن سوالاتشان و يا رفع اشکال آنچه خريده اند، با چه کسی بايد صحبت کنند.

نکات فوق چندان پيچيده يا غيرقابل پياده سازی نيستند و با صرف وقت و حوصله مناسب قابل اجرا می باشند و حتما با رعايت آنها، جلوی فشرده شدن کليد Back توسط بازديد کننده سايت شما، گرفته خواهد شد. پس زياد به تعداد بازديد از صفحه اول سايت خود دل خوش نکنيد، ماندگاری بازديدکننده و مراجعه مجدد او و رسيدن به صفحه مورد توجه شما در سايت شما، خيلی مهم تر است.

منبع:IRMC
 
بالا