در عصر «كار حرفه اي و سرعت در انجام كار»، توجه به اين نكته بسيار حائز اهميت است كه بازيگران، بايستي اصول، قواعد و قوانين بازي را نيز بخوبي بدانند. متاسفانه در ايران، بسياري از شركت ها و موسسات، بي آن كه به قواعد بازي توجه كنند، شروع به بازي مي كنند و در اكثر موارد به جاي معرفي، تبليغ يا جا انداختن علامت تجاري «مشتري»، باعث «بدنامي» و «ضد تبليغ» محصول يا خدمات مشتري خود مي شوند. آنها بسادگي نمي دانند كه چگونه بايد وارد گود «بازاريابي الكترونيكي» E-Marketing شد بي آن كه مارك Spammer خورد. ارسال كنندگان نامه هاي الكترونيكي ناخواسته با اين گونه اقدامات خود نه تنها مشكلي از مشكلات «مشتري» خود حل نمي كنند، بلكه مشكلات بيشتري برايش فراهم مي آورند. از دست دادن اعتبار و آبروي اينترنتي، روند رو به رشد سايت هاي اينترنتي ايراني است، فقط به دليل همان مشكل ديرينه است كه آدم هاي بي تخصص، بي توجه و بي اطلاع از قواعد و قوانين بازي روي به اين بازي پر حادثه و پرمخاطره آورده اند.
در سال، در ايالات متحده و در اكثر كشورهاي اروپايي و حتي همين اخيراً در نزديكي خودمان در دبي، براي معرفي، توضيح و آموزش هر يك از اصول، قواعد و قوانيني كه بايد در «بازاريابي الكترونيكي» و خصوصاً «بازاريابي از طريق پست الكترونيك» توسط «بازارياب» رعايت شود، ساعت ها و گاه روزها سمينار و كارگاه هاي آموزش برگزار مي شود و تازه وارد ها و نوآمدگان و حتي «بازارياب هاي الكترونيكي حرفه اي با سابقه» در آن جلسات و سمينار ها شركت مي كنند تا اطلاعاتشان نسبت به آنچه كه بر روي اينترنت گاه به صورت لحظه اي در حال تحول و تكامل است - يعني تمام آن جنبه هاي مربوط به «كار» بر روي اينترنت و «تجارت الكترونيكي» يا «دولت الكترونيكي» و نيز شيوه هاي نوين بازاريابي و تبليغات اينترنتي - به روز و به هنگام شود.
آنگاه كه آنها در حال برگزاري و شركت در اين سمينارها و جلسات هستند، در همين ايران خودمان، در برخي فروشندگان و مغازه هاي كامپيوتري در پاساژهايي آن چناني و اين چنيني، علناً سرگرم فروش برنامه هاي Hack و Crack و Email Harvester ها و ليست بلند بالاي كاربران ايراني و خارجي اينترنتي هستند. كداميك از مراجع قانوني، چنين مجوزهايي را براي اين فروشگاه ها و حتي برخي شركت ها صادر كرده اند كه آنها مي توانند به همين راحتي در اين حوزه تخصصي و حساس فعاليت كنند سوالي است كه معلوم نيست چه كسي به آن پاسخ خواهد داد. آنگاه كه آنها در حال برگزاري و شركت در سمينارها و جلسات آشنايي با اصول و قواعد بازاريابي هاي درست و قانونمند اينترنتي هستند، برخي بي خبران و ناآگاهان از قضايا با استفاده از برنامه هاي ارسال انبوه نامه هاي الكترونيكي، كاربران اينترنتي (چه ايراني و چه خارجي) را هدف آماجي از نامه هاي تبليغي خود قرار داده اند و تازه اين طرف و آن طرف آگهي مي زنند و صراحتاً اعلام مي كنند كه «بر روي اينترنت و با Email بازاريابي اينترنتي» مي كنند.
نا آگاهي و عدم اطلاع از اصول، قواعد و قوانين «بازاريابي اينترنتي» نه تنها خود اين به اصطلاح «بازارياب هاي قلابي اينترنتي» را در آينده اي نه چندان دور به زحمت و دردسر مي اندازد، بلكه بيشتر و متاسفانه باعث «بي اعتبار» شدن و «بد سابقه» شدن مشتريان (از همه جا بي خبر) آنها مي شود.
مهمترين اصل در بازاريابي از طريق پست الكترونيك يا Email Marketing آن است كه ارسال كننده پيام هاي بازرگاني بايستي قبلاً از مخاطب «اجازه بگيرد» يا به عبارت ديگر «مخاطب يا كاربر اينترنتي» خود دريافت «خبرنامه ها و نامه هاي تبليغي» آن شركت ارسال كننده را با تنظيم و تكميل فرم ها و طي مراحلي درخواست كرده باشد. و اين همان چيزي است كه كمتر شركت يا سايت تبليغي اينترنتي زحمت رعايت آن را به خود داده است. بي رويه، پشت سر هم و بدون داشتن «اجازه صريح و شفاف» از مخاطبين، شركت هايي به نام «تبليغ اينترنتي» سيلي از نامه ها و خبرنامه هاي الكترونيكي خود را به سوي شركت ها و آدرس هاي اينترنتي كه در اختيار دارند (يا خريداري كرده اند) روانه مي سازند. البته اين موضوع، مساله اي نيست كه تنها در ايران رخ مي دهد، اسپم كننده هاي بسياري در سرتاسر دنيا سرگرم اين كار هستند و خبرنامه هاي تبليغاتي خود را به اين سو و آن سو ارسال مي كنند، اما اين حركت در كل محكوم است و شركت هاي معتبر، هيچگاه نامه يا خبرنامه اي را بدون «درخواست» و «اجازه» صريح و قاطع (در برخي موارد پس از حداقل دو بار تاييد مخاطب) براي كسي (در اينجا كاربر اينترنتي كه داراي آدرس پست الكترونيكي است) ارسال نمي كنند.
بازاريابي از طريق پست الكترونيك مقوله ي جديدي است، اصول، قواعد و قوانيني دارد كه رعايت آنها امري ضروري و اجباري است. با رعايت آن اصول است كه مي توان موفق شد.
منبع: webfaqt.com
در سال، در ايالات متحده و در اكثر كشورهاي اروپايي و حتي همين اخيراً در نزديكي خودمان در دبي، براي معرفي، توضيح و آموزش هر يك از اصول، قواعد و قوانيني كه بايد در «بازاريابي الكترونيكي» و خصوصاً «بازاريابي از طريق پست الكترونيك» توسط «بازارياب» رعايت شود، ساعت ها و گاه روزها سمينار و كارگاه هاي آموزش برگزار مي شود و تازه وارد ها و نوآمدگان و حتي «بازارياب هاي الكترونيكي حرفه اي با سابقه» در آن جلسات و سمينار ها شركت مي كنند تا اطلاعاتشان نسبت به آنچه كه بر روي اينترنت گاه به صورت لحظه اي در حال تحول و تكامل است - يعني تمام آن جنبه هاي مربوط به «كار» بر روي اينترنت و «تجارت الكترونيكي» يا «دولت الكترونيكي» و نيز شيوه هاي نوين بازاريابي و تبليغات اينترنتي - به روز و به هنگام شود.
آنگاه كه آنها در حال برگزاري و شركت در اين سمينارها و جلسات هستند، در همين ايران خودمان، در برخي فروشندگان و مغازه هاي كامپيوتري در پاساژهايي آن چناني و اين چنيني، علناً سرگرم فروش برنامه هاي Hack و Crack و Email Harvester ها و ليست بلند بالاي كاربران ايراني و خارجي اينترنتي هستند. كداميك از مراجع قانوني، چنين مجوزهايي را براي اين فروشگاه ها و حتي برخي شركت ها صادر كرده اند كه آنها مي توانند به همين راحتي در اين حوزه تخصصي و حساس فعاليت كنند سوالي است كه معلوم نيست چه كسي به آن پاسخ خواهد داد. آنگاه كه آنها در حال برگزاري و شركت در سمينارها و جلسات آشنايي با اصول و قواعد بازاريابي هاي درست و قانونمند اينترنتي هستند، برخي بي خبران و ناآگاهان از قضايا با استفاده از برنامه هاي ارسال انبوه نامه هاي الكترونيكي، كاربران اينترنتي (چه ايراني و چه خارجي) را هدف آماجي از نامه هاي تبليغي خود قرار داده اند و تازه اين طرف و آن طرف آگهي مي زنند و صراحتاً اعلام مي كنند كه «بر روي اينترنت و با Email بازاريابي اينترنتي» مي كنند.
نا آگاهي و عدم اطلاع از اصول، قواعد و قوانين «بازاريابي اينترنتي» نه تنها خود اين به اصطلاح «بازارياب هاي قلابي اينترنتي» را در آينده اي نه چندان دور به زحمت و دردسر مي اندازد، بلكه بيشتر و متاسفانه باعث «بي اعتبار» شدن و «بد سابقه» شدن مشتريان (از همه جا بي خبر) آنها مي شود.
مهمترين اصل در بازاريابي از طريق پست الكترونيك يا Email Marketing آن است كه ارسال كننده پيام هاي بازرگاني بايستي قبلاً از مخاطب «اجازه بگيرد» يا به عبارت ديگر «مخاطب يا كاربر اينترنتي» خود دريافت «خبرنامه ها و نامه هاي تبليغي» آن شركت ارسال كننده را با تنظيم و تكميل فرم ها و طي مراحلي درخواست كرده باشد. و اين همان چيزي است كه كمتر شركت يا سايت تبليغي اينترنتي زحمت رعايت آن را به خود داده است. بي رويه، پشت سر هم و بدون داشتن «اجازه صريح و شفاف» از مخاطبين، شركت هايي به نام «تبليغ اينترنتي» سيلي از نامه ها و خبرنامه هاي الكترونيكي خود را به سوي شركت ها و آدرس هاي اينترنتي كه در اختيار دارند (يا خريداري كرده اند) روانه مي سازند. البته اين موضوع، مساله اي نيست كه تنها در ايران رخ مي دهد، اسپم كننده هاي بسياري در سرتاسر دنيا سرگرم اين كار هستند و خبرنامه هاي تبليغاتي خود را به اين سو و آن سو ارسال مي كنند، اما اين حركت در كل محكوم است و شركت هاي معتبر، هيچگاه نامه يا خبرنامه اي را بدون «درخواست» و «اجازه» صريح و قاطع (در برخي موارد پس از حداقل دو بار تاييد مخاطب) براي كسي (در اينجا كاربر اينترنتي كه داراي آدرس پست الكترونيكي است) ارسال نمي كنند.
بازاريابي از طريق پست الكترونيك مقوله ي جديدي است، اصول، قواعد و قوانيني دارد كه رعايت آنها امري ضروري و اجباري است. با رعايت آن اصول است كه مي توان موفق شد.
منبع: webfaqt.com