ابتدا الگوی اولیه بالاتنه رو میکشیم و بعد مطابق شکل الگو رو به حالت یقه هالتری در میاریم و پایین اون رو از روی خط ران کشاد میکنیم ( البته شما میتونید از روی خط با*سن هم گشاد کنید ) و از پایین هم 20 سانت بالا میریم و مطابق شکل الگو رو ویرایش میکنیم و باید ¼ با*سن هم از خط وسط جلو برای روی هم امدن لباس هم بیرون بریم تا لباس حالت چپ و راستی به خودش بگیره و بعد 10 سانت زیر کمر هم پایین بیایم و به ابتدای یقه کمی هلال کنیم
البته اینها سلیقه ای هست شما خودتون میتونید 10 سانت زیر کمر نرین و به خط کمر یقه رو وصل کنید
برای چینهای ( پیله های روی هم ) پهلو از اوازمان استفاده میکنیم و پهلو رو اوازمان میدیم و بعد لباس رو پبله روی هم میدیم تا به حالت اول خودش برگرده
برای پشت هم برش از روی خط سیـ-ـنه داریم و پایین اون رو پشت بلند به اندازه دلخواه میکنیم و از وسط پشت هم بیرون میریم و مطابق شکل هلال میکنم
برای دامن زیری هم از دامن نیم کلوش استفاده مکیینم با این تفاوت که باید پشت بلند بشه و از قسمت پشت بلند بالاتنه در قسمت پشت 10 تا 20 سانت بلندتر بشه ( مطابق مدل )البته میتونید برای دامن زیری از یک مدل دامن دیگه هم استفاده کنید مثل ترک و کلوش و..
دوخت :
اول دو قسمت جلو رو بر میداریم و اوازمانهایی که دادیم رو پیلی میدیم تا پارچه به حالت اول خودش برسه بعد چپ و راستی رو روی هم رد میکنم و پهلوهای جلو رو بهم میدوزیم . بعد قسمت پشت رو به جلو وصل میکنم و لباس رو پروپ میکنم . چون لباس تو تن نا میزونه و اندامی نیست باید لباس رو تو پروپ اندامی کنیم و با استفاده از نخ و سوزن پهلو ها رو میدوزیم طوری که چسب بدن بشه البته مواظب پیلی ها هم باید باشیم که نظمش بهم نخوره و مرتب منظم قرار بگیره . بعد که لباس رو اندامی و چسب با نخ سوزن تو تن دوختیم لباس رو در میاریم و از روی چپه لباس رد نخ ی که دوختیم رو پر رنگ با صابون علامت میزنیم و بعد نخ های دوخته شده رو کامل باز میکنیم و بعد رد صابونها رو بهم با استفاده از خط کش وصل میکنم و رد خط کشی ها رو چرخ میکنم . دقت کنید و مواظب پیلی ها باشید تا خراب نشه
بعد از اتمام بالاتنه دامن زیری رو میتونید جداگانه بدوزید و زیر لباس بپوشید که راحت تر هم هست و به درد سر وصل کردن به استر بالاتنه نمی ارزه . البته میتونید به بالاتنه تا کمر استر بدید و بعد دامن نیم کلوش زیری رو به استر بالاتانه وصل کنید
البته اینها سلیقه ای هست شما خودتون میتونید 10 سانت زیر کمر نرین و به خط کمر یقه رو وصل کنید
برای چینهای ( پیله های روی هم ) پهلو از اوازمان استفاده میکنیم و پهلو رو اوازمان میدیم و بعد لباس رو پبله روی هم میدیم تا به حالت اول خودش برگرده
برای پشت هم برش از روی خط سیـ-ـنه داریم و پایین اون رو پشت بلند به اندازه دلخواه میکنیم و از وسط پشت هم بیرون میریم و مطابق شکل هلال میکنم
برای دامن زیری هم از دامن نیم کلوش استفاده مکیینم با این تفاوت که باید پشت بلند بشه و از قسمت پشت بلند بالاتنه در قسمت پشت 10 تا 20 سانت بلندتر بشه ( مطابق مدل )البته میتونید برای دامن زیری از یک مدل دامن دیگه هم استفاده کنید مثل ترک و کلوش و..
دوخت :
اول دو قسمت جلو رو بر میداریم و اوازمانهایی که دادیم رو پیلی میدیم تا پارچه به حالت اول خودش برسه بعد چپ و راستی رو روی هم رد میکنم و پهلوهای جلو رو بهم میدوزیم . بعد قسمت پشت رو به جلو وصل میکنم و لباس رو پروپ میکنم . چون لباس تو تن نا میزونه و اندامی نیست باید لباس رو تو پروپ اندامی کنیم و با استفاده از نخ و سوزن پهلو ها رو میدوزیم طوری که چسب بدن بشه البته مواظب پیلی ها هم باید باشیم که نظمش بهم نخوره و مرتب منظم قرار بگیره . بعد که لباس رو اندامی و چسب با نخ سوزن تو تن دوختیم لباس رو در میاریم و از روی چپه لباس رد نخ ی که دوختیم رو پر رنگ با صابون علامت میزنیم و بعد نخ های دوخته شده رو کامل باز میکنیم و بعد رد صابونها رو بهم با استفاده از خط کش وصل میکنم و رد خط کشی ها رو چرخ میکنم . دقت کنید و مواظب پیلی ها باشید تا خراب نشه
بعد از اتمام بالاتنه دامن زیری رو میتونید جداگانه بدوزید و زیر لباس بپوشید که راحت تر هم هست و به درد سر وصل کردن به استر بالاتنه نمی ارزه . البته میتونید به بالاتنه تا کمر استر بدید و بعد دامن نیم کلوش زیری رو به استر بالاتانه وصل کنید
آخرین ویرایش توسط مدیر: