• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

توليد خودروهاى بى كيفيت سبب افزايش شكايات مردمى

rahnama

پدر ایران انجمن
سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از افزايش شكايات مردمى عليه خودروسازان در سال ۸۹ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.به گزارش ايسنا، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در اين مورد اعلام كرده است: «شركت هاى خودروساز با توجه به انحصارى بودن بازار توليد خودرو و با توليد خودروهاى بى كيفيت و محاسبه صحيح نكردن قيمت خودروهاى توليدى مطابق مصوبات كميته خودرو در بازار يكه تازى مى كنند و اين اقدام شركت هاى خودروساز منجر به افزايش ۸‎/۷ درصدى شكايات مردمى در سال ۸۹ شده است.»بر اين اساس بيشترين شكواييه هاى واصله در زمينه تحويل ندادن خودرو در موعد مقرر، محاسبه صحيح نكردن قيمت، پرداخت نكردن سود تاخير در تحويل خودرو، پرداخت نكردن سود مشاركت و پرداخت نكردن سود انصراف از خريد خودرو است. طبق اعلام سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در سال ۹۰ از كل شكواييه هاى رسيده به اين سازمان ۸۷‎/۵ درصد مربوط به خودروهاى سبك و بقيه شكايات به ميزان ۱۰‎/۵ درصد مربوط به خودروهاى سنگين و دو درصد هم مربوط به خودروهاى وارداتى بوده است.
اواسط تير ماه امسال مديركل دفتر كالاهاى فلزى و معدنى سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرده بود: تاكنون دو خودروساز به دليل گران فروشى محكوم شده اند. جريمه يك خودروساز ۳۵۰ ميليون و جريمه خودروساز ديگر نيز سه ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان است. همچنين سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در گزارشى با موضوعى ديگر خبر داد كه طبق عملكرد اين سازمان در دو بعد شاخص هاى عمومى (برنامه هاى تحول ادارى) و اختصاصى (وظايف تخصصى) در سال ۸۹ توسط دفتر ارزيابى عملكرد و رسيدگى به شكايات وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد سنجش قرار گرفته و به عنوان سازمان برتر در بين ساير مجموعه هاى وزارت بازرگانى انتخاب شده است.
منبع
 
بالا