• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

دوچ چلنجر 2013

Xaniar

متخصص بخش زوم
برخی معتقدند از زمانیکه جنگ عضلانی‌ها در آمریکا شکل گرفت، این فورد موستانگ بود که در برابر گذر زمان کمترین تغییرات ظاهری را داشت. ولی حرف ما چیز دیگری است! به اعتقاد ما دوج چلنجر بیشتر از فورد موستانگ و شورلت كامارو پای‌بند آیین اجداد خود در این چهار دهه بوده است . . .
درحالیکه مدل‌های مختلف موستانگ و کامارو هر روز برای یکدیگر شاخ و شانه می‌کشند اما دوج چلنجر ظاهرا روز به روز چاق‌تر و سنگین‌تر می‌شود! به هرحال مدل‌های 2012 دوج چلنجر هم‌اکنون درحال فروش هستند. مشتریان برای پیشرانه این خودرو می‌توانند دو موتور V8 همی (HEMI) را نیز سفارش دهند.
برعکس موستانگ و کامارو، در دوج چلنجر به راحتی هرچه بیشتر سرنشینان نیز توجه شده ازاین‌رو شاید بتوان آن‌را کاربردی‌تر از دو خودروی دیگر دانست. کیفیت سواری چلنجر نیز همچون گذشته قابل قبول است علی‌الخصوص در مدل‌های SRT8 که دیگر هیچ چیزی نمی‌توان گفت!
مدل‌های 2012 دوج چلنجر در سه تیپ مختلف شامل R/T و SXT و 392 SRT8 قابل سفارش خواهند بود که البته به تازگی مدل‌های ویژه Yellow Jacket و Rallye Redline نیز عرضه شده‌اند.
چلنجرSXT را می‌بایست مدل‌های پایه‌ای این خودرو به حساب آورد؛ پیشرانه این مدل 3.6 لیتری V6 است که توانایی تولید 305 اسب‌بخار قدرت در دور 6350 به همراه 363 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 4800 را دارد. گیربکس چلنجرSXT از نوع پنج سرعته اتوماتیک بوده که تمامی قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.
رینگ‌های فولادی این خودرو نیز 18 اینچی هستند که در جلو و عقب 7.5 اینچ پهنا دارند. تایرها نیز از نوع 235 میلیمتری است. وزن خالص چلنجرSXT در حدود 1740 کیلوگرم و وزن ناخالص آن نیز 2245 کیلوگرم است. مصرف سوخت این خودرو 13 لیتر در سیکل شهری و 8.7 لیتر در سیکل جاده‌ای است. قیمت پایه‌ای این خودرو 25,145 دلار برای سال 2012 است.
چلنجرR/T یک مرحله بالاتر از مدل‌های SXT قرار دارد چرا که از پیشرانه‌ای V8 به حجم 5.7 لیتر بهره می‌برد که قادر به تولید 375 اسب‌بخار قدرت در دور 5150 و همچنین 556 نیوتن‌متر گشتاور در دور 4300 است. گیربکس آن از نوع شش سرعته دستی بوده که مصرف شهری خودرو را به 15.7 لیتر در سیکل شهری و 10.2 لیتر در سیکل جاده‌ای می‌رساند.
رینگ و لاستیک‌ها نیز تفاوتی با مدل‌های SXT ندارند. وزن خالص چلنجرR/T در حدود 1851.5 کیلوگرم است که وزن ناخالص آن تا مرز 2404 کیلوگرم نیز بالا می‌رود. قیمت پایه‌ای این مدل برای سال 2012 معادل 29,995 دلار اعلام شده است.
آخرین مدل از سری چلنجر با نام 392 SRT8 شناخته می‌شود و همانطور که از انتظار داریم، این کوپه عضلانی خودرویی است تا دندان مسلح! این مدل در زیر کاپوت خود پیشرانه‌ای V8 به حجم 6.4 لیتر را جای داده که می‌تواند تا 470 اسب‌بخار قدرت در دور 6000 و 637 نیوتن‌متر گشتاور در دور 4200 داشته باشد.
رینگ‌های این مدل از نوع 20 اینچی آلومینیومی با پهنای 9.0 اینچی است؛ تایرها نیز 245 میلیمتری انتخاب شده‌اند. وزن خالص چلنجرSRT8 در حدود 1887 کیلوگرم و وزن ناخالص آن 2404 کیلوگرم است. میزان مصرف سوخت آن 16.8 لیتر در شهر و 10.2 لیتر در جاده است. قیمت این خودرو نیز برای سال 2012 برابر 44,125 دلار خواهد بود.
[URL="http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-dodge-challenger-2_653.jpg"]
[/URL]
 
بالا