• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

علل تصادف رانندگی :

rahnama

پدر ایران انجمن
http://fa.wikipedia.org/wiki/بحث:تصادف_رانندگي
بحث:تصادف رانندگي

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تصادف رانندگی باعث خسارات جبران ناپذیری برای راننده و اطرافیان می شود. علل تصادف رانندگی :
1- راننده به علائم راهنمائی و رانندگی توجه نکند.
2- سرعت زیادتر از استاندارد در خیابانها و جاده ها و بزرگراهها.
3- حرکات نمایشی با خودرو.
4- گردش به راست و یا چپ بدون توجه به آئینه ها و نزدن چراغ راهنما.
5- راننده در حالت عادی نباشد.
6- صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی.
 
آخرین ویرایش:

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
من همه ی موارد گفته شده رو قبول دارم آقا هوشنگ و کاملاً هم دست هستند.
فقط من سالهاست که یک نظر شخصی هم برای خودم دارم و بهش ایمان دارم:
ما همه جا در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها، سایتها و خلاصه همه ی رسانه های مختلف داخلیمون میشنویم و مبینیم و البته کاملاً هم درست، عموماً مواردی رو که شما هم به خوبی در پست اولتون اشاره کردید، ولی متاسفانه به نظرم از یک قسمت مهم کار هم به آسونی میگذریم و نادیده اش میگیریم، و اون هم غیر استاندارد بودن جاده هامون و غیر استاندارد بودن خودروهای تولید شدمون هست.
ما هنوز در نقاط مختلف کشورمون جاده هایی رو داریم که بسیار باریک و فاقد هیچگونه راه دررو هستند.
ما هنوز جاده هایی رو داریم که دوطرفه هستند، که این حاده ها بدون هیچ لاین کمکی کوچکترین اشتباه رو از انسانی که همواره امکان اشتباه در محاسباتش رو داره مواجه میکنند با آخرین اشتباه عمرش.
خیلی از جاده های پیچ در پیچ یا باریک رو داریم که در روزهای شلوغ هفته و بعضی فصول سال جوابگوی حجم ماشین های موجود نیستند و مجبوریم طرح یک طرفه و ... رو اجرا کنیم. این جاده ها و ترافیک موجود در اونها میتونند هر راننده ی صبور و پر دقتی رو بی حوصله و عصبانی و کم دقت کنند.
در خیلی از جاده های کشورمون شخصاً علائم راهنمایی و رانندگی رو دیدم که اصلاً متناسب با وضعیت خودروهای امروزی ما نیستند و سالهاست که باقی موندند.
یا علائمی که مرتب از هر چندصد متر برای بیش از 10 بار در سرعت 100 کیلومتر از راننده میخوان که سرعت رو کم کنند و بعد اجازه ی زیاد کردن و بلافاصله باز هم محدودیت و و بلافاصله عدم محدودیت که این هم مربوط میشه به غیر استاندارد بودن بعضی از جاده هامون.(علائم خطر پشت سر هم و خسته کننده . محدودیت های پشت سر هم و خسته کننده.)
و در مورد خودروهامون وقتی یک راننده میتونه این نقص رو خودش به خوبی درک کنه که فرق رانندگی با یک ماشین مجهز به ترمز ای بی اس و معمولی رو تجربه کنه. یا فرق یک ماشین مجهز به فرمان هیدرولیک و معمولی رو خودش تجربه کنه.

البته همونطوری که گفتم هدف من از این حرف ها رد این موضوع نیست که ما ایرانی ها، فرهنگ رانندگی رو حتی در ابتدایی ترین حدش هم نداریم.
ما بسیار از موضوع فرهنگ رانندگی و قوانین رانندگی غافلیم و به هیچ عنوان قوانین رو رعایت نمیکنیم و ارزشی هم براشون قائل نیستیم.
و این موارد رو من جهت تکمیل موارد بالا از نظر خودم عرض کردم.
 

3ObHaN

کاربر ويژه
1.غرور در درجه اول
2.خواب الودگي
3. خوردن و اشاميدن و كشيدن سيگار
4. حركت با سرعت كم يا با سرعت زياد كه جفتشون به يه ميزان كنترل رو سخت ميكند .
 

rahnama

پدر ایران انجمن
من همه ی موارد گفته شده رو قبول دارم آقا هوشنگ و کاملاً هم دست هستند.
فقط من سالهاست که یک نظر شخصی هم برای خودم دارم و بهش ایمان دارم:
ما همه جا در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها، سایتها و خلاصه همه ی رسانه های مختلف داخلیمون میشنویم و مبینیم و البته کاملاً هم درست، عموماً مواردی رو که شما هم به خوبی در پست اولتون اشاره کردید، ولی متاسفانه به نظرم از یک قسمت مهم کار هم به آسونی میگذریم و نادیده اش میگیریم، و اون هم غیر استاندارد بودن جاده هامون و غیر استاندارد بودن خودروهای تولید شدمون هست.
ما هنوز در نقاط مختلف کشورمون جاده هایی رو داریم که بسیار باریک و فاقد هیچگونه راه دررو هستند.
ما هنوز جاده هایی رو داریم که دوطرفه هستند، که این حاده ها بدون هیچ لاین کمکی کوچکترین اشتباه رو از انسانی که همواره امکان اشتباه در محاسباتش رو داره مواجه میکنند با آخرین اشتباه عمرش.
خیلی از جاده های پیچ در پیچ یا باریک رو داریم که در روزهای شلوغ هفته و بعضی فصول سال جوابگوی حجم ماشین های موجود نیستند و مجبوریم طرح یک طرفه و ... رو اجرا کنیم. این جاده ها و ترافیک موجود در اونها میتونند هر راننده ی صبور و پر دقتی رو بی حوصله و عصبانی و کم دقت کنند.
در خیلی از جاده های کشورمون شخصاً علائم راهنمایی و رانندگی رو دیدم که اصلاً متناسب با وضعیت خودروهای امروزی ما نیستند و سالهاست که باقی موندند.
یا علائمی که مرتب از هر چندصد متر برای بیش از 10 بار در سرعت 100 کیلومتر از راننده میخوان که سرعت رو کم کنند و بعد اجازه ی زیاد کردن و بلافاصله باز هم محدودیت و و بلافاصله عدم محدودیت که این هم مربوط میشه به غیر استاندارد بودن بعضی از جاده هامون.(علائم خطر پشت سر هم و خسته کننده . محدودیت های پشت سر هم و خسته کننده.)
و در مورد خودروهامون وقتی یک راننده میتونه این نقص رو خودش به خوبی درک کنه که فرق رانندگی با یک ماشین مجهز به ترمز ای بی اس و معمولی رو تجربه کنه. یا فرق یک ماشین مجهز به فرمان هیدرولیک و معمولی رو خودش تجربه کنه.

البته همونطوری که گفتم هدف من از این حرف ها رد این موضوع نیست که ما ایرانی ها، فرهنگ رانندگی رو حتی در ابتدایی ترین حدش هم نداریم.
ما بسیار از موضوع فرهنگ رانندگی و قوانین رانندگی غافلیم و به هیچ عنوان قوانین رو رعایت نمیکنیم و ارزشی هم براشون قائل نیستیم.
و این موارد رو من جهت تکمیل موارد بالا از نظر خودم عرض کردم.

ممنون از توضیح بسیار خوب و منطقی شما.کاملا صحیح است و به این مسئله باید توجه بیشتری بشود.
 

rahnama

پدر ایران انجمن
1.غرور در درجه اول
2.خواب الودگي
3. خوردن و اشاميدن و كشيدن سيگار
4. حركت با سرعت كم يا با سرعت زياد كه جفتشون به يه ميزان كنترل رو سخت ميكند .

سبحان جان ممنون. توضیح خوبی بود.در ادامه به موارد کلی توجه شود:
عوامل موثر [ویکی پدیا]نوشته و ویرایش jahanagahi (راهنما)


عواملی چون نوشیدنی الکلی مصرف داروهای خواب آور دخانیات و خواب آلود بودن خوردن و آشامیدن در حین رانندگی همینطور دید چشم می‌توانند همیشه مشکل ساز باشند. تصادف‌های رانندگی همواره می‌تواند علتهای گوناگون دیگری چون خرابی سیستم ترمز، فرسوده بودن ماشین، کم نور بودن چراغها و.. داشته باشند. ولی در بسیاری از زمینه‌ها همواره اشتباههای انسانی از نخستین علل تصادفات بشمار می‌آیند.
 
بالا