• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

قدرت و فعالیت کسب و کار را با تحقیقات بازاریابی افزایش دهید

tabesh

New member
IMAGE634984261222869460.jpg


سال 1920، زمانی که کارلوس کولدینگ پارلینگ، National Analysts را راه انداخت، بخش تحقیقاتی در کمپانی نشر کورتیس،به یک پیشرو در تحقیقات بازاریابی بدل شد و انقلابی ایجاد کرد که چگونه کمپانی ها به دیدگاه مشتریان شان پی ببرند. هفتاد سال سریع به جلو حرکت کرد و تغییر کمی حاصل شد.
چگونه محققان بازاریابی، شرایط را عوض خواهند کرد: در اوایل سال 2000، همراه با افزایش استفاده از سرویس ایمیل، اینترنت، تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی، خیلی از شرکت ها راه های تجارت شان را تغییر دادند اما شرکت های تحقیقات بازاریابی چنان نکردند.
این امر به آن دلیل که گرفتن نظر مصرف کنندگان آنلاین هنوز هم یک چالش بود و از آنجایی که همه مشتریان به وبسایت ها مهاجرت نکرده بودند صورت گرفت. با این وجود، محققان بازار برای باقی ماندن در بالای منحنی به اندازه کافی تلاش نکردند. آنها می بایست با تکنولوژی تازه انطباق پذیری برای رسیدن به دیدگاه کار می کردند و شرکت های تحقیقات بازاریابی، محصولاتشان را در نسخه بتا راه اندازه می کردند و برخی تصمیمات مخاطره آمیز می گرفتند.با این حال ، آنها این کار را با همان نظر سنجی قلم و کاغذ انجام دادند.
فراتر از مطالعات قلم و کاغذی: برای مدت زیادی، شرکت های تحقیقات بازاریابی به شدت بر مشاوران با تحصیلات جامعه شناسی و اقتصاد متکی بودند. حتی با رشد فناوری در دو دهه گذشته، شرکت های تحقیقات بازاریابی به انجام تمام کارها توسط خودشان ادامه دادند، بجای اینکه به کمپانی ها بیاموزند که چگونه بازخورد مشتریان خود را جمع آوری کنند. در واقع این امر منجر شد تا گروه کاملا جدیدی از شرکت های نرم افزاری مشتری هوشمند، به ارائه سیستم عامل نرم افزار اختصاصی به شرکت های می پردازد، به طوری که شرکت ها می توانند با ده ها هزار نفر از مشتریان خود در ارتباط باشند و بازخورد محصولات، خدمات و تبلیغات درگیر را به صورت مداوم دریافت کنند.
چگونه این روش کار میکند: یک شرکت مشتریانی که موافقت کرده اند تا به طور منظم باز خوردشان را در آنچه با عنوان ” جامعه مشتریان” نامیده می شود ارائه دهند، بکار میگیرد. آن نتایجی که مشتریان درباره آن در قالب متن در پاسخ به سوالاتی که توسط شرکت مطرح شده و کارکنان آن قادر به گوش دادن به آن در انجمن های آنلاین شبیه به اتاق های چت هستند، صحبت می کنند.
برخی مواقع مشتریان تنها به پرسشهای شرکت پاسخ می دهند و برخی مواقع آنها با یکدیگر در ارتباط با پرسش مطرح شده گفتگو می کنند. آنها می توانند از افراد بخواهند، برای مثال، که عکسی از لباسی که دوست دارند یا چگونه دوست دارند لباس های خرده فروشی خاص را بپوشند، به اشتراک بگذارند.
حتی شرکت ها می توانند خوشه خاصی ازجامعه آماری مشتریان که کمپانی خواهان دریافت بازخوردشان از موضوع خاصی هست را هدف قرار دهند و این بسیار یکپارچه‌تر از آن رای گیری قدیمی و ارتباط برقرار کردن بر گروه خاص در یک اتاق فیزیکی و یا حتی نظر سنجی آنلاین است. چراکه هزاران نفر از مردم برای ماه ها و سال ها در آن نقش دارند و دخیل میشوند.
جهشی برای تحقیقات بازار: نسل جدید از مشتریان قدرتمند بوجود آمده است که در جهش برای تحقیقات بازار یاریگر هستند. اکنون بیش از هر زمانی، مشتریان علاقه مند به همکاری با شرکت ها، یاری رساندن به اطلاعات آنها و فراهم آوردن راهنمایی هایی برای محصولات آینده آنها هستند. تحقیقات بازاریابی می تواند به مهمترین بخش تجارت بدل شود و نظرات مصرف کنندگاه می تواند به طور فزاینده ای نتایج محصولات را بهبود بخشد. در پاییز گذشته IBM با انتشار گزارشی جامعی موضوع مهمی را برجسته کرد که پس از مدیر عامل شرکت، نظر مشتری مهم ترین قسمت است.
هنگامی که موضوعات تکنولوژیکی مطرح می شوند، شرکت های تحقیقات بازار نباید دوباره راه خود را گم کنند. برخی مبتکران در حال کار برروی راه حل هایی برای بهره وری از بازخورد مشتریان به روش های بدون درز و روشنگر هستند، ایجاد محصولات دوستانه همراه که می توانند اطلاعات شبکه های اجتماعی را جمع آوری کنند، داده های مشتری ها را بگیرند و بلافاصله به اطلاعات قابل عمل تبدیل کنند، یکی از این راه حل هاست. ابزار بازخورد مشتری را می توان بیشتر به صورت بصری با تجربه کاربر لذت بخش ساخت در نتیجه مصرف کنندگان آن را به زبانی که برایشان قابل درک است، مخاطب قرار می دهند.
دریافت یافته های تحقیقاتی مانند یک افسر ارشد بازاریابی: پس چرا برخی از محققان بازار هنوز هم استفاده از نظر سنجی به مدت 15 دقیقه و ارائه گزارش 60 صفحه ای به شرکت مشتریان خود را ترجیح می دهند؟جامعه معاصر با اطلاعات بیش از حد انباشته شده است: تکثیر زیاد مقالات، وبلاگها ،شبکه های رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن ها، منجر به کاهش توجه پوششی به مسائل امروز شده است. در سال 1998، توجه پوششی حدود دوازده دقیقه به طول می انجامید، درحالیکه در سال 2008 این میزان به پنج دقیقه کاهش یافت و امروزه کمتر شده است. زمان به مثاله پول شده است و اگر این امکان وجود داشت که گوینده، همان چیزی که در پنج کلمه گفته می شود، را در چهار کلمه بیان کند، سریع ترین گزینه را انتخاب می کند.در جهان یک صد و چهل کاراکتری توییتر، داده های وارد شده نشان می دهد تحقیقات بازار به صورت نکته ای، توسط تمام افراد درک می شود. بجای گزارش های طولانی، پژوهش گران باید نتایج خود را با استفاده از اینفوگرافیک ها، به عنوان ابزاری برای تجسم داده ها، ارائه دهند. یا می توانند خلاقیت خود را حفظ کرده و با استفاده از ابزار هایی مانند Pecha Kucha، سبک بصری ساده ای با بیست تصویر خلق کنند که هر یک به مدت بیست ثانیه ایجاد میشود، آنها همچنین می توانند با استفاده از قدرت نفوذ اسلاید شیر، برای به اشتراک گذاری داده های با مخاطبان خود استفاده کنند.امکانات ابزار های عالی وجدید و به اشتراک گذاری داده های جدید، بی پایان می نماید.

بهبود فعالیت های بازاریابی با استفاده از اطلاعات
امروزه اطلاعات در بازاریابی و حوزه های مرتبط با روابط عمومی به امری ضروری تبدیل گشته است. مطالعات اخیر حاکی از آن است که انتظار می رود 70 درصد مدیران بازاریابی در سه سال آینده در تصمیم گیرهای خود، بیشتر و بیشتر بر این اطلاعات تکیه کنند.
این تنها فعالان حرفه ای عرصه ارتباطات نیستند که برای استفاده از بیشتر از سنجش اطلاعات در فعالیت های بازاریابی و روابط عمومی خود تحت فشار می باشند و شرکت های فن آوری هم در حال پاسخ گویی به مسئله اضافه بار اطلاعات با اپلیکیشن های مختلف برای کمک به بازاریابان برای درک بهتر اعداد و اطلاعات می باشند.

در اینجا به پنج شیوه بهبود استراتژی های بازاریابی برند شما اشاره کرده ایم:
امروزه با وجود تمام بسترهای اجتماعی مختلف، تقریبا حضور در همه جا برای یک برند میسر نیست. حتی مدیران برندهایی که از رسانه های اجتماعی استقبال می کنند بخوبی می دانند که تلاش های آنها با پاسخی ضعیف مواجه بوده یا حتی بدتر از آن، خود را در بحران ناشی از گام های اشتباه آنلاین می بینند که به سبب توسعه بسیار کم فعالیت ها رخ داده است
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات نه تنها در شناخت سایت های رسانه های اجتماعی مورد استفاده مخاطبان به یاری بازاریابان می شتابد، بلکه پیام هایی که از بالاترین کارآیی برخوردار هستند را نیز به آنها می شناساند. همانطور که گشودن و نرخ کلیک کردن بر روی لینک ها در شناخت فعالیت ها و شرکت های برنده کمک می نماید و تجزیه و تحلیل تا حد زیادی در دستیابی به فعالیت در آن دسته از رسانه اجتماعی که مخاطبان از آن استقبال می کنند کمک می نماید.
امروزه بازاریابان می دانند که محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اما استفاده از اطلاعات قبل، بعد و در طول فعالیت در انتخاب نوع محتوای دلخواه مخاطبان به آن ها کمک می کند.
طبق گزارش دو تن از پژوهشگران، بیش از 30 درصد مجریان بازاریابی به منظور تغییر، گسترش و یا تکرار فعالیت های بازاریابی به تجزیه و تحلیل پرداخته، و 61 درصد افزایش در ROI فعالیت های مبتنی بر اطلاعات را اعلام نموده اند.
مدیران تجاری با ترکیبی از محتوا مانند اینفوگرافیک، ویدئو ها و مقاله ها تجربه کسب نموده و سپس به منظور ارزیابی و بهینه سازی استراتژی های خود به جمع آوری اطلاعات می پردازند. از اطلاعات آماری حاصل از وب سایت و شبکه های اجتماعی، برای بررسی اینکه بر روی کدام محتوا شما بیشتر از بقیه کلیک شده و یا بیشتر به اشتراک گذاشته شده استفاده کنید و همچنین از اطلاعات حاصل از گوگل آنالیتیکز هم برای اطلاع از اینکه کدام محتوای شما بیشترین میزان بازدید کننده را جذب کرده و میزان اشتراک و ثبت نام در سایت شما را افزایش داده استفاده کنید
اکثریت افراد برای دسترسی به ایمیل و رسانه های اجتماعی و همینطور اخبار و وبسایت های شرکت از دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند. اخیرا گوگل الگوریتم خود را تغییر داده و به وبسایت های بهینه سازی شده برای دستگاه های موبایل اولویت می دهد.
ویدئو با آمار تماشای میلیون ها ساعت بصورت روزانه در شبکه های فیسبوک و یوتیوب روند بزرگ دیگری به حساب می آید و بسیاری از بازاریابان و کارشناسان روابط عمومی به منظور دستیابی به مشتریان کم سن و سال تر به برنامه های کاربردی پیام رسان مانند Snapchat و Kik روی آورده اند.
اطلاعات در تشخیص اینکه آیا یک روند خاص در راستای اهداف سازمانی شما قرار دارد یا خیر به شما کمک فراوانی می نماید. اگر قصد دارید برای ساخت یک رسانه اجتماعی یا ایجاد فعالیتی متفاوت، زمان و هزینه ای را صرف کنید، به جای حدس و گمان از اعداد و ارقام قابل اعتماد بهره ببرید.
 
بالا