ahmadfononi
معاونت انجمن
يك كارگردان سينما گفت: بسياري از دوستان براي نقد فيلمهاي خارجي به چند سايت تخصصي خارجي نقد فيلم مراجعه ميكنند و در نقد فيلمهاي داخلي نيز، حب و بغض گريبانگير سينماي ايران شده است.
احمدرضا معتمدي در گفتوگو با خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص جايگاه نقد ونقادي درسينماي ايران بيان داشت: به طور كلي دانش نقد فراتر از دانش هنر است چراكه فردي كه به عنوان منتقد، قصد نقد فيلمي را دارد، بايد چيزي بيشتر از خالق اثر (فيلمساز) بداند.
وي در ادامه افزود: دانش نقد متشكل از آشنايي نقاد به مفاهيم و اصلاحات خاص هنر سينما و آگاهي از مكاتب مختلف هنري است اما متأسفانه فضاي حاكم در سينماي ايران اين گونه است كه بسياري از دوستان براي نقد فيلمهاي خارجي به چند سايت تخصصي خارجي نقد فيلم مراجعه ميكنند و در نقد فيلمهاي داخلي نيز، حب و بغض گريبانگير سينماي ايران شده است بنابراين نقد جرياني علمي را در ايران طي نميكند.
كارگردان فيلم «آلزايمر» در ادامه خاطرنشان كرد: اين شيوه مرسوم و غلط در سينماي ايران شايد مقصود موقت دوستان را برآورده سازد اما يقيناً هدف نهايي نقد كه ترويج شيوه مطالعات فرهنگي است، محقق نخواهد شد.
معتمدي درباره فيلمسازي سخت و نقد آسان گفت: شايد درصدي از فيلمهاي روز سينماي ايران مبتذل باشند اما افراد نبايد به سبب اين حقيقت، تمام فيلمها را

احمدرضا معتمدي در گفتوگو با خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص جايگاه نقد ونقادي درسينماي ايران بيان داشت: به طور كلي دانش نقد فراتر از دانش هنر است چراكه فردي كه به عنوان منتقد، قصد نقد فيلمي را دارد، بايد چيزي بيشتر از خالق اثر (فيلمساز) بداند.
وي در ادامه افزود: دانش نقد متشكل از آشنايي نقاد به مفاهيم و اصلاحات خاص هنر سينما و آگاهي از مكاتب مختلف هنري است اما متأسفانه فضاي حاكم در سينماي ايران اين گونه است كه بسياري از دوستان براي نقد فيلمهاي خارجي به چند سايت تخصصي خارجي نقد فيلم مراجعه ميكنند و در نقد فيلمهاي داخلي نيز، حب و بغض گريبانگير سينماي ايران شده است بنابراين نقد جرياني علمي را در ايران طي نميكند.
كارگردان فيلم «آلزايمر» در ادامه خاطرنشان كرد: اين شيوه مرسوم و غلط در سينماي ايران شايد مقصود موقت دوستان را برآورده سازد اما يقيناً هدف نهايي نقد كه ترويج شيوه مطالعات فرهنگي است، محقق نخواهد شد.
معتمدي درباره فيلمسازي سخت و نقد آسان گفت: شايد درصدي از فيلمهاي روز سينماي ايران مبتذل باشند اما افراد نبايد به سبب اين حقيقت، تمام فيلمها را