Miss zahra
متخصص بخش تکنولوژی
[h=3]
[h=3]خلاقیت و ابتکارابتکار در جهت ایجاد ارزش برای مشتری ویا تامین نیاز او بوجود می آید، در صورتی که خلاقیت موتور ابتکار است. محیط خلاق به افراد اجازه میدهد در دنیای بزرگتری فعالیت کنند، فعالیت گسترده تری با همکاران ایجاد کنند، ریسک پذیری را بالا می برد، برخی شکست ها و ناملایمات را تخفیف می دهد و نهایتا سبب پاداش و ارزیابی مناسب می شود.[h=3]
عرضه ابتکار به بازارکاهش زمان بین مراحل ابتکار،اختراع، پدیده علمی و بازار عامل موفقیت به شمار می آید با این حال تنظیم زمان مناسب ورود به بازار یک سلاح قوی در دست رقبا می باشد. عرضه سریعWindows95 بجای DOS به بازار از دید سایر رقبا واقعه غافلگیر کننده ای در استراتژی میکروسافت بود.[h=3]
عامل قیمتهر تکنولوژی دارای یک ارزش مادی است. چنانکه فاصله دانش سازمان و مشتری زیاد باشد، قیمت تکنولوژی قابل افزایش است. اما هنگامی که مشتری تکنولوژی را شناخته باشد، همراه با کاهش فاصله دانش سازمان و مشتری ارزش تکنولوژی نیز کاهش می یابد. این روند هنگامی که مشتری قابلیت توسعه تکنولوژی را داشته باشد معکوس می گردد. از این رو استراتژی مناسب و آهنگ مناسب انتشار تکنولوژی شدیدا وابستگی به ارزشمادی فاصله دانش دو طرف دارد.[h=3]
عامل زمانزمان تولید، توسعه و انتقال تکنولوژی به بازار به وسیله سازمان یکی از عوامل کلیدی است، علاوه بر آن زمانی که تکنولوژی های بعدی ارائه می شوند نیز بسیار مهم است. توسعه مستمر روی محصول و فرآیند سبب سلامت و بقاء سازمان در طول زمان است.[h=3]
چرخه عمر تکنولوژیتوجه به اینکه تکنولوژی در جه مرحله ای از منحنی چرخه عمر خود قرار دارد نگرش بهتری را برای مدیریت تکنولوژی فراهم می کند.[h=3]
مدیریت بر منابعاستفاده موثر از منابع تکنولوژیکی، شامل ابزار ،تجهیزات، لوازم، مواد، روش ها، نرم افزار ، کارمندان ماهر و با تجربه، اطلاعات،منابع معنوی و منابع مالی، یکی از مباحث محوری در مدیریت سازمانهای فنی-اقتصادی است. در محیط رقابتی و پویای عصر حاضر مدیران باید از متدولوژی آینده نگری و ابزرا و الگو های تصمیم گیری مطمئن قابل انعطافف اجرایی وسریع در این رابطه برخوردا باشند.[h=3]
مدیریت بر محیط کسب وکاریک سازمان در محیط اجتماعی، اقتصادی و فنی فعالیت میکند. چگونگی تاثیر گذاری هر یک از عوامل محیطی روی تغییرات تکنولوژی در محیط سازمان وبالعکس تاثیر گذاری تغییرات تکنولوژی در درون سازمان روی محیط بیرون ،در این محور مورد تاکید قرار می گیرد.[h=3]
مدیریت و ساختار زمانتغییرات سریع تکنولوژی همراه با رقابت شدید جهانی چالش هایی را در ساختار و مدیریت سازمان ها یوجود آورده است. نیاز به کارکنان با تجربه و تحصیلات بالا و توانمند در تصمیم گیری به ایجاد ساختارهای افقی منجر شده است، شبکه های اطلاع رسانی کامپیوتری نقش حساسی را در تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف سازمان ایفا می کنند وبسیاری از فعالیت های سازمان از طریق سفارش به بیرون انجام می گیرند.[h=3]
طرح ریزی و مدیریت پروژهپروژه های پیچیده در مراکز R&D نیازمند جابجایی منابع و انجام فعالیت های مشترک در آزمایشگاههای مختلف و حتی در کشورهای مختلف هستند. درک و مدیریت نیروی انسانی ویژه این محیط، از خلاقیت و فرایند خاصی برخوردار است. مدیران عموما فنی هستند و تجارب و مهارت رهبری نیروی انسانی را باید آموزش ببینند. از طرفی باید قادر باشند افراد مختلف را در یک محیط چند رشته ای با فرهنگ های کاری مختلف رهبری نمایند.[h=3]
مدیریت منابع انسانیپیشرفت های اخیر در تکنولوژی مخابرات،سیستمهای حمل و نقل، سیستم های اطلاعاتی و اتوماسیون اداری فضای سازمانهای مدرن را متحول کرده است. مدیریت بایستی بر اساس نیازهای تکنولوژیکی کارکنان در چنین فضایی روشهای مناسب در امر تامین نیاز های اطلاعاتی، آموزش و کسب تجارت عملیاتی و همچنین سیستم های پاداش و انگیزش متناسب با سازمانهای پویا را به خدمت بگیرند.
کتاب مدیریت بر آینده باتکنولوژی فردا
تلخيص: فاطمه سادات عطار طوسی
[h=3]خلاقیت و ابتکارابتکار در جهت ایجاد ارزش برای مشتری ویا تامین نیاز او بوجود می آید، در صورتی که خلاقیت موتور ابتکار است. محیط خلاق به افراد اجازه میدهد در دنیای بزرگتری فعالیت کنند، فعالیت گسترده تری با همکاران ایجاد کنند، ریسک پذیری را بالا می برد، برخی شکست ها و ناملایمات را تخفیف می دهد و نهایتا سبب پاداش و ارزیابی مناسب می شود.[h=3]
عرضه ابتکار به بازارکاهش زمان بین مراحل ابتکار،اختراع، پدیده علمی و بازار عامل موفقیت به شمار می آید با این حال تنظیم زمان مناسب ورود به بازار یک سلاح قوی در دست رقبا می باشد. عرضه سریعWindows95 بجای DOS به بازار از دید سایر رقبا واقعه غافلگیر کننده ای در استراتژی میکروسافت بود.[h=3]
عامل قیمتهر تکنولوژی دارای یک ارزش مادی است. چنانکه فاصله دانش سازمان و مشتری زیاد باشد، قیمت تکنولوژی قابل افزایش است. اما هنگامی که مشتری تکنولوژی را شناخته باشد، همراه با کاهش فاصله دانش سازمان و مشتری ارزش تکنولوژی نیز کاهش می یابد. این روند هنگامی که مشتری قابلیت توسعه تکنولوژی را داشته باشد معکوس می گردد. از این رو استراتژی مناسب و آهنگ مناسب انتشار تکنولوژی شدیدا وابستگی به ارزشمادی فاصله دانش دو طرف دارد.[h=3]
عامل زمانزمان تولید، توسعه و انتقال تکنولوژی به بازار به وسیله سازمان یکی از عوامل کلیدی است، علاوه بر آن زمانی که تکنولوژی های بعدی ارائه می شوند نیز بسیار مهم است. توسعه مستمر روی محصول و فرآیند سبب سلامت و بقاء سازمان در طول زمان است.[h=3]
چرخه عمر تکنولوژیتوجه به اینکه تکنولوژی در جه مرحله ای از منحنی چرخه عمر خود قرار دارد نگرش بهتری را برای مدیریت تکنولوژی فراهم می کند.[h=3]
مدیریت بر منابعاستفاده موثر از منابع تکنولوژیکی، شامل ابزار ،تجهیزات، لوازم، مواد، روش ها، نرم افزار ، کارمندان ماهر و با تجربه، اطلاعات،منابع معنوی و منابع مالی، یکی از مباحث محوری در مدیریت سازمانهای فنی-اقتصادی است. در محیط رقابتی و پویای عصر حاضر مدیران باید از متدولوژی آینده نگری و ابزرا و الگو های تصمیم گیری مطمئن قابل انعطافف اجرایی وسریع در این رابطه برخوردا باشند.[h=3]
مدیریت بر محیط کسب وکاریک سازمان در محیط اجتماعی، اقتصادی و فنی فعالیت میکند. چگونگی تاثیر گذاری هر یک از عوامل محیطی روی تغییرات تکنولوژی در محیط سازمان وبالعکس تاثیر گذاری تغییرات تکنولوژی در درون سازمان روی محیط بیرون ،در این محور مورد تاکید قرار می گیرد.[h=3]
مدیریت و ساختار زمانتغییرات سریع تکنولوژی همراه با رقابت شدید جهانی چالش هایی را در ساختار و مدیریت سازمان ها یوجود آورده است. نیاز به کارکنان با تجربه و تحصیلات بالا و توانمند در تصمیم گیری به ایجاد ساختارهای افقی منجر شده است، شبکه های اطلاع رسانی کامپیوتری نقش حساسی را در تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف سازمان ایفا می کنند وبسیاری از فعالیت های سازمان از طریق سفارش به بیرون انجام می گیرند.[h=3]
طرح ریزی و مدیریت پروژهپروژه های پیچیده در مراکز R&D نیازمند جابجایی منابع و انجام فعالیت های مشترک در آزمایشگاههای مختلف و حتی در کشورهای مختلف هستند. درک و مدیریت نیروی انسانی ویژه این محیط، از خلاقیت و فرایند خاصی برخوردار است. مدیران عموما فنی هستند و تجارب و مهارت رهبری نیروی انسانی را باید آموزش ببینند. از طرفی باید قادر باشند افراد مختلف را در یک محیط چند رشته ای با فرهنگ های کاری مختلف رهبری نمایند.[h=3]
مدیریت منابع انسانیپیشرفت های اخیر در تکنولوژی مخابرات،سیستمهای حمل و نقل، سیستم های اطلاعاتی و اتوماسیون اداری فضای سازمانهای مدرن را متحول کرده است. مدیریت بایستی بر اساس نیازهای تکنولوژیکی کارکنان در چنین فضایی روشهای مناسب در امر تامین نیاز های اطلاعاتی، آموزش و کسب تجارت عملیاتی و همچنین سیستم های پاداش و انگیزش متناسب با سازمانهای پویا را به خدمت بگیرند.
کتاب مدیریت بر آینده باتکنولوژی فردا
تلخيص: فاطمه سادات عطار طوسی