• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

هشت روش برای افزایش درآمد وب سایت شما از طریق تبلیغات متنی

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
دراواخردهه ۹۰ میلادی، درآمد قابل توجهی از طریق تبلیغات بنری نصیب صاحبان وب سایتها میشد.اما این عظمت دیری نپایید. كوزهی عسل رویاها خیلی زود شكست.هزینه پرداخت شده بابت هر هزارتبلیغ (CPM)، شاخص قیمت تبلیغات بنری به نحو قابل توجهی سقوط كرد.در حالی كه برخی از صاحبان وب سایتها سرگرم لذت بردن از درآمد خود بودند (چیزی در حدود CPM/۱۵۰دلار )، این میزان درآمد به یکباره در مدت زمانی كوتاه به كمتر از CPM /۰.۵دلار، رسید و به همین نسبت درآمد سایتهایی با حدود ۵۰۰۰۰۰ تبلیغ در هر ماه به ۷۵۰۰۰ دلار در هر ماه رسید. اینزمان بود كه آه از نهاد صاحبین سایتها برآمد.البته رشد تبلیغات بنری همواره كند بوده، اما هیچگاه به اندازه اواخر دهه ۹۰ نبوده است.اكنون سایتها برای کسب مجدد درآمد گذشته خود، به شیوه های نوین تبلیغاتی رو آورده اند، خصوصا صاحبان وب سایتهای كوچك بارضایت از روش های جدید تبلیغاتی استقبال كردهاند.یکی از این روش های جدید تبلیغاتی، "تبلیغات متنی " نامیده میشود و سایتهای مشهوری مانندGoogle Adsense, Quigo Adsonar, Overture ContentMatch, IndustryBrain از این شیوه تبلیغاتی استفاده میكنند.این نوع تبلیغات بر پایه متن شكل میگیرند و به طور خاص، به موضوعات مطرح شده در یك صفحه وب مربوط میشوند(مثلا مقالهای در مورد راههای مختلف وام گرفتن از بانك، تبلیغات وامهای خصوصی و بانكی و یا نوشتن مقاله ای در مورد نقاط قوت یک محصول یا خدمت). این تبلیغها عموما بر پایه متن و محتوا هستند، اما برخی برنامهها مانند Google Adsense تبلیغات تصویری هم عرضه میكنند.ارائه کنندگان تبلیغات متنی وعده داده اند كه از سایر انواع دیگر تبلیغات اینترنتی(به عنوان مثال تبلیغات بنری) پیشی بگیرند وبه این ترتیب مخاطبین بیشتر روی آنها كلیك كنند.(در نتیجه ناشرین درآمد بیشتری كسب میكنند و تبلیغ دهنده گان به هدف خود یعنی جذب بازدید کننده بیشتر می رسند).در نظر داشته باشید كه تبلیغات متنی فقط در پیدا كردن و به نمایش گزاردن تعدادی كدو انتظار برای خوانده شدن، خلاصه نمیشود بلكه راههای متعددی برای افزایش درآمد از این طریق وجود دارد،چه از Adsense استفاده میكنید و چه از Adsonar.
به یاد داشته باشیم:
۱) در نظر گرفتن تمام موارد درخور سایت
قبل از هر چیز باید بدانید، تبلیغات متنی مخاطبان خاص خود را دارند. برخی سایت ها این مطلب را به درستی دریافتهاند،در حالی كه بقیه به زحمت چند پنی به دست میآورند. به عنوان مثال كسانی كه از Google Adsense استفاده میكنند، در كلوپ UPS عضو شده، از مزایای این عضویت بهره میبرند.( Google Adsense مبالغ سایتهایی با بیش از ۱۰۰۰۰ دلار عایدی را از طریق UPS میفرستد، در حالی كه بقیه با روشهای معمولی چكهایشان را دریافت میكنند. از نظر خیلیها درآمد ۱۰۰ دلار در ماه هم دست نیافتنیاست.)نكتهی جالب درمورد تبلیغات متنی، عدم ارتباط این تبلیغات با ترافیك سایت است. مثلا سایتهایی با كمتر از ۵۰۰۰ آگهی تبلیغاتی وجود دارند كه درآمدشان از سایتهایی با تیراژ ۵۰۰۰۰ آگهی تبلیغاتی بیشتراست.بنابراین، این مسأله به مراجعین وب سایت مرتبط می باشد.
خصوصیت وب سایتهایی كه از تبلیغات متنی استفاده میكنند، چگونه است؟
▪ سایتهایی كه مخاطبین آنها اصولا خریدار هستند.
▪ سایتهایی كه افراد به دنبال اطلاعات دقیق تری درباره تولیدات خاص هستند.این سایتها تولیدات، خدمات جدید و فرصتهای شغلی را معرفی كرده،به فروش این خدمات و محصولات میپردازند.
▪ سایتهایی كه مراجعین آنها معمولا تمایل به خرج كردن پول دارند.
▪ سایتهایی با درصد رو به افزایش مراجعین خاص (مخاطبین معمولی اغلب از خواندن تبلیغات، امتناع میكنند.)
▪ سایتهایی كه استفادهكنندگان آنها علاوه بر اینكه مطالب سایت را میخوانند، نسبت به تبلیغات علاقه نشان میدهند. اگر تبلیغات متنی انتظارات شما را برآورده نمیكند، میتوانید از روشهایی مانند برنامههای ضمیمه و تبلیغات بر پایهی CPM استفاده كنید.
۲) تهیهی مضامین نوین برای مخاطبین
كلید موفقیت یك تبلیغ متنی در مضمون آن نهفته است. محتوا، مخاطبین را به خواندن مطالب وب سایت ترغیب كرده، همچنین آنها را به تبلیغات علاقهمند میكند. میتوان تبلیغات متنی را تبلیغات هدفدار نامید. با افزایش كیفیت محتوا، درآمد حاصل از این تبلیغ افزایش پیدا میكند.متصدیان امور تبلیغاتی (افرادی كه عموما" حقوق ناشرین را میپردازند)، ترجیح میدهند تبلیغاتشان در سایتهایی با مضامین ممتاز نشانداده شود. در حقیقت یكی از دلایل امتناع این افراد از نمایش تبلیغاتشان در سایتها، جلوگیری از حضور تبلیغات در سایتهای بیمفهوم و spamy است. از نظر آنها این سایتها ممكن است تعداد كلیكها را زیاد كنند، اما تأثیری بر رتبه آنها در موتورهای جستجو ندارند.فرد ممكن است روی تبلیغات كلیك كند، نه بهخاطر اینكه جذب خدمات یا تولیدات شده است، بلکه چون میخواهد هرچه زودتر از سایت خارج شود و تبلیغات سادهترین راه برای این كار هستند. این در حالی است كه متصدیان امور تبلیغی فقط به كلیك روی تبلیغات احتیاج ندارند: آنها برای بهدست آوردن مخاطبانی علاقهمند به محصولاتشان هزینه میكنند. آنها به مخاطبینی با قابلیت نظردهی نیاز دارند، كه این اظهار نظر ممكن است شامل فروش یک محصول یا خدمت، عضو شدن در خبرنامه الکترونیکی وب سایت یا پركردن پرسشنامه ای در مورد علاقه مندی های بازدید کننده باشد.
۳) مطالعهی دقیق نكات و قوانین مربوط به ارائه خدمات
اگر از برنامه های تبیلغاتی وب سایتهایی مانند Google بهره می برید، حتما" نكات مربوط به ارائه خدمات(حاوی بایدها و نبایدهایی كه شما را در رسیدن به مقصود یاری میكند) را به دقت مطالعه کنید. به این ترتیب شما درمییابید كه كدهای تبلیغات را در چه محلی بگذارید. از آن مهمتر ، این نکات به شما هشدار میدهند كه چگونه از روند تبلیغات كنار گذاشته میشوید، مثلاً با كلیكهای ساختگی یا تبلیغات متناقض. بسیاری از ناشرین زحمت خواندن این نكات را به خود نمیدهند و از این شكایت میكنند كه چرا بهخاطر نقض یك مورد كوچك از دور فعالیتهای تبلیغاتی خارج شدهاند.خواندن و درك این نكات اهمیت بسیاری دارد. قطعاً شما نمیخواهید یك منبع درآمد (حدودا" ۵۰۰۰$ در ماه) را فقط بهخاطر ندانستن قوانینی كه صرفا" گمان میكردهاید با آنها موافقید، از دست بدهید. بسیاری از برنامههای تبلیغاتی مانند Google Adsense نسبت به رعایت این نکات بسیار سختگیر بوده و برای اصلاح اشتباه شما ایمیلهای هشدار دهنده ای ارسال می کنند. گاه بدون آنکه علتش را بدانید، اخطاری دریافت میكنید مبنی بر اینكه باید ظرف چند ساعت كد تبلیغات را از سایتتان پاك كنید.
۴) استفاده از دادههای موجود و تحلیل آنها
با شركت در برنامههای تبلیغات متنی، همواره گزارشهایی دریافت میكنید كه حاكی از عملکرد صحیح برنامه در سایت شما هستند. شاخصهای اصلی شامل صفحه، تعداد دفعات انتشار، تعداد كلیكها، میانگین تعداد كلیكها در هر ۱۰۰ تبلیغ منتشر شده (CTR) و كل درآمد حاصل، می باشد. برخی از آنها CPM قابل توجهی ایجاد میكنند. این شاخصها شما را در تحلیل عملكرد وب سایتتان و افزایش درآمد آن بسیار کمک میكنند. بهعنوان مثال، اگر CTR شما فقط ۰.۲% است، درحالیكه رقیب شما ادعا میكند CTR او ۴.۵% است، بدانید که بهبود محتوای تبلیغاتی شما كلید دستیابی به CTR بالا است. بنابراین در این مرحله تمام برنامههای خود را روی بهبود CTR متمركز كنید.

منبع: gogseo.com
 
بالا