• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

پيامدهای تکنولوژی آموزشی

Miss zahra

متخصص بخش تکنولوژی
عمده ترين تکنيک هايی که در حيطه مهارت های شناختی و رفتاری قرار دارد و بر ياد دهی و يادگيری اثر می گذارد عبارتند از :

1- رفتار معلم در چگونه نگاه کردن به دانش آموز
2- لحن کلام معلم در برخورد با دانش آموز
3- حالات روحی معلم در ايجاد جو مطلوب يادگيری
4- مهارت ايجاد انگيزه در يادگيرندگان
5- آگاهی از توانايی ها و ميزان درک دانش آموزان يا به عبارت ديگر مخاطب شناسی
6- کاهش توقعات نابجا
7- انتظارات بی اساس معلم در اجبار دانش آموزان به حفظ مطالب بدون توجه به کارايی آنها
8- مهارت تقويت خلاقيت در دانش آموزان
9- آگاهی از روانشناسی شناختی و فراشناختی


- دومين شاخه علم تکنولوژی آموزشی بعد ابزاری آن است . در اين ديدگاه علم تکنولوژی آموزشی به مجموعه ابزارها و تجهيزاتی اطلاق می گردد که سبب تسهيل فرايند يادگيری می شود برخی از عمده ترين تاثيرات بکارگيری مواد و ابزار آموزشی و کمک آموزشی به قرار زير می باشد :

۱ - کاستن از ميزان مصرف انرژی معلم و پيشگيری از خستگی مفرط
۲ - کاستن از سخنرانی و افزودن به تجارب يادگيری دانش آموزان
۳ - خروج کلاس از يکنواختی روش های تدريس سنتی و معلم محوری
۴ - کسب تجربه عینی و واقعیتوسط دانش آموزان و در نتیجه تعمیق یادگیری
۵ - افزایش مهارت های حرکتی و فعالیت های بدنی دانش آموزان و مصرف انرژی روانی آنها
۶ - تقویت یادگیری با دو مغز زیرا دست انسان مغز دوم اوست
۷ - افزایش بهره وری کلاس در نتیجه استفاده بهینه از زمان کلاسی
۸ - درگیر شدن فراگیران با فرایند یادگیری
۹ - پیاده کردن روش های مورد علاقه دانش آموزان
۱۰ -علاقه مندی بیشتر دانش آموزان به کلاس و معلم
۱۱ - یادگیری مبانی اولیه رسانه سناسی و نحوه کاربرد آنها
۱۲ - درک عمقی پدیده ها و روابطی که به صورت عینی و یا با چشم غیر مسلح قابل دریافت نیستند
۱۳ - مشاهده بی خطر حوادث و وقایعی که مشاهده واقعی آنها خطرناک است
۱۴ - ایجاد جذابیت برای نسل جدید که علاقه مندند مطابق پیشرفت های روز به
پیش روند
۱۵ - ایجاد حس مشارکت در مالکیت بیت المال و احترام به حقوق دیگران در
استفاده از رسانه های جمعی و تجهیزات آموزشی
 
بالا