alirezakarimi
New member
دنا تازه ترین محصول ایران خودرو تحولی در طراحی خودرو محسوب می شود که با استفاده از توان داخلی تولید و عرضه می شود.
نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو در گفت و گو با ایکو پرس با بیان این که ایران خودرو از تازه ترین دستاوردهای طراحی و علمی برای خودرو دنا ،محصول جدید این شرکت، استفاده کرده است گفت:خودروی دنا با استفاده از پلتفرم داخلی، زیرساختی برای گونه های مختلف محصول با قوای محرکه گوناگون، فراهم ساخته است.
خودرو دنا،که به گفته مصلح می تواند بدون هیچ محدودیتی در همه جای دنیا عرضه و یا در سایت های خارج از کشور تولید شود، از نظر ایمنی، مطابق با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو وجلو، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو و ستون فرمان جمع شونده است.
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه با توجه به بحران اقتصادی که دردنیا به وجود آمده، برنامه راهبردی این شرکت استفاده از حداکثر توان داخلی است،گفت: تلاش ما این است که کار ایرانی را برای ایرانی ایجاد کنیم و توانستیم از توان ملی استفاده کنیم و این حائز اهمیت است.
وی افزود: این خودرو از نظر رفاهی مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (برای کلیه مدلها)، فرمان برقی برای مدل ای ال ایکس، سامانه کمک پارک عقب، آینه های جانبی برقی و ستون فرمان قابل تنظیم است.
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو در پایان اظهار کرد: مهمترین وِیژگی های خودرو دنا ازنظر عملکردی، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای، سامانه ضد سرقت، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی است.
تولید "دنا " با اعمال تغییرات روی پلتفورم سمند
خبرگزاری فارس: معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو گفت: دنا با اعمال تغییرات محدود بر روی پلتفورم سمند تولید خواهد شد.
نیما مصلح در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که چرا وقتی سورن رونمایی شد، نام خودروی جدید ملی برای آن انتخاب نکردید و حال در مورد "دنا " صحبت از تولید چهارمین خودروی ملی مطرح است، اظهار داشت: سورن یک فیس لیفت محسوب میشد و تغییراتش بسیار محدود بود.
وی در مورد تغییرات پلتفورمی انجام شده بر روی سمند برای تولید دنا نیز گفت: تغییرات عمده مربوط به موتور، گیربکس و سیستم پلت فرم الکتریکی این خودرو است.
وی افزود: در سیستم پلتفورم الکتریکی دنا از سیستم مولتی پلکسی استفاده شده، موتور آن نسل جدید موتورهای EF7 است و در گیربکس این خودرو نیز تغییراتی ایجاد شده است.
مصلح با بیان اینکه برای تولید دنا، پلتفورم جدیدی طراحی نشده است، افزود: دنا یک خودروی جدید است که روی پلتفورم سمند تولید و توسعه مییابد.
وی تاکید کرد: دنا یک محصول کاملاً جدید است.
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه سمند اولین خودروی ملی کشور است و حال دنا بر روی پلتفورم این خودرو طراحی و تولید شده، آیا میتوان نام چهارمین خودروی ملی را برای آن انتخاب کرد، نیز گفت: سمند وقتی به بازار عرضه شد دارای موتور ملی نبود و موتور پژو بر روی این خودرو نصب شد در حالی که دنا با موتور ملی تولید می شود.
مصلح در پاسخ به این سؤال که آیا تغییرات ایجاد شده بر روی پلتفورم سمند آنقدر عمده بوده که بتوان دنا را به عنوان چهارمین خودروی ملی محسوب کرد، گفت: دنا به لحاظ طراحی خودرو یک محصول جدید است.
وی تصریح کرد: پلتفورم، اجزایی از خودرو است که در تولید مدلهای مختلف خودرو استفاده میشود، به عنوان مثال موتور ملی و یا گیربکس تولید شده در کشور را میتوان با تغییرات محدودی بر روی تولیدات مختلف نصب کرد.
به گفته وی، پلتفورم میتواند در مدلهای مختلف خودرو با کلاسهای مختلف و تغییرات محدود استفاده شود.
وی با بیان اینکه بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و حتی فوم صندلیها در مدلهای مختلف خودرو قابل تغییر هستند، گفت: مدلهای جدید خودرو به این روش توسط شرکتهای خودروسازی معرفی و عرضه میشوند.
وی تصریح کرد: برای تولید دنا تغییرات محدودی بر روی پلتفورم سمند انجام شده و براساس آن، یک بدنه و تزئینات جدید طراحی شده به همین دلیل دنا یک خودروی جدید محسوب میشود.
وی افزود: اگر در رونمایی خودروهای قبلی، بخش عمدهای از کار توسط کارشناسان داخلی و خارجی صورت میگرفت، در مورد دنا این مزیت وجود دارد که توسط کارشناسان داخلی انجام شده است.
معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو با اشاره به اینکه سمند، اولین خودروی تولیدی با برند ایران خودرو بود، گفت: خودروهایی که با انجام تغییرات تولید میشوند، محصول ملی محسوب میشوند.
به گزارش ایکو پرس ، نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: خودرو دنا برروی پلتفرم داخلی درکلاس ابعادی D ودردوگونه ال ایکس و ای ال ایکس تولید وبه بازار عرضه خواهد شد .
وی افزود :خودرو دنا درگروه خودرو های با رنج قیمت 18 تا 25 میلیون تومان در بازار قرار دارد .
مصلح با اشاره به اینکه تولید آزمایشی دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد ، اظهارداشت تولید تجاری سازی این محصول از اسفند ماه شروع می شود .
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو خاطر نشان ساخت : دنا از نظر قوای محرکه درچهار نوع تولید می شود که شامل ای ال ایکس با موتور EF7 با موتور بنزینی ، ای ال ایکس با موتور تور بوشارژ و ال ایکس با موتور EF7 گاز سوز است .
وی گفت : ، مهمترین ویژگی های خودروی دنا را از نظر ایمنی ، مطابقت با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو وجلو ، مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو ، مجهز به کمر بند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو ، ستون فرمان جمع شونده در تصادف و... عنوان کرد .
وی افزود : این خودرو از نظر رفاهی مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک ( برای کلیه مدلها) ، فرمان برقی برای مدل ای ال ایکس ، سامانه ورود بدون کلید ، سامانه کمک پارک عقب ، آینه های جانبی برقی و ستون فرمان قابل تنظیم است .
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو مهمترین وِیژگی های خودرو دنا را ازنظر عملکردی ، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس ، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای ، سامانه ضد سرقت ، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی دانست .
مصلح تصریح کرد : ایران خودرو، در سال 91، 35 هزاردستگاه، در سال 92، 80 هزاردستگاه و از سال 94 تا 96 هر سال 100 هزار دستگاه از این محصول را تولید می کند که بسته به شرایط بازار ممکن است این تعداد افزایش یابند.
وی با زار های صادراتی این محصول را همان بازار خودرو ملی و تعداد صادرات این محصول را سالانه 15 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: گیربکس کنونی این محصول از نوع دستی و از خانواده BE و نوع اتوماتیک آن در دست مطالعه و بررسی است.
نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو در گفت و گو با ایکو پرس با بیان این که ایران خودرو از تازه ترین دستاوردهای طراحی و علمی برای خودرو دنا ،محصول جدید این شرکت، استفاده کرده است گفت:خودروی دنا با استفاده از پلتفرم داخلی، زیرساختی برای گونه های مختلف محصول با قوای محرکه گوناگون، فراهم ساخته است.
خودرو دنا،که به گفته مصلح می تواند بدون هیچ محدودیتی در همه جای دنیا عرضه و یا در سایت های خارج از کشور تولید شود، از نظر ایمنی، مطابق با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو وجلو، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو و ستون فرمان جمع شونده است.
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه با توجه به بحران اقتصادی که دردنیا به وجود آمده، برنامه راهبردی این شرکت استفاده از حداکثر توان داخلی است،گفت: تلاش ما این است که کار ایرانی را برای ایرانی ایجاد کنیم و توانستیم از توان ملی استفاده کنیم و این حائز اهمیت است.
وی افزود: این خودرو از نظر رفاهی مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (برای کلیه مدلها)، فرمان برقی برای مدل ای ال ایکس، سامانه کمک پارک عقب، آینه های جانبی برقی و ستون فرمان قابل تنظیم است.
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو در پایان اظهار کرد: مهمترین وِیژگی های خودرو دنا ازنظر عملکردی، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای، سامانه ضد سرقت، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی است.
تولید "دنا " با اعمال تغییرات روی پلتفورم سمند
خبرگزاری فارس: معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو گفت: دنا با اعمال تغییرات محدود بر روی پلتفورم سمند تولید خواهد شد.
نیما مصلح در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که چرا وقتی سورن رونمایی شد، نام خودروی جدید ملی برای آن انتخاب نکردید و حال در مورد "دنا " صحبت از تولید چهارمین خودروی ملی مطرح است، اظهار داشت: سورن یک فیس لیفت محسوب میشد و تغییراتش بسیار محدود بود.
وی در مورد تغییرات پلتفورمی انجام شده بر روی سمند برای تولید دنا نیز گفت: تغییرات عمده مربوط به موتور، گیربکس و سیستم پلت فرم الکتریکی این خودرو است.
وی افزود: در سیستم پلتفورم الکتریکی دنا از سیستم مولتی پلکسی استفاده شده، موتور آن نسل جدید موتورهای EF7 است و در گیربکس این خودرو نیز تغییراتی ایجاد شده است.
مصلح با بیان اینکه برای تولید دنا، پلتفورم جدیدی طراحی نشده است، افزود: دنا یک خودروی جدید است که روی پلتفورم سمند تولید و توسعه مییابد.
وی تاکید کرد: دنا یک محصول کاملاً جدید است.
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه سمند اولین خودروی ملی کشور است و حال دنا بر روی پلتفورم این خودرو طراحی و تولید شده، آیا میتوان نام چهارمین خودروی ملی را برای آن انتخاب کرد، نیز گفت: سمند وقتی به بازار عرضه شد دارای موتور ملی نبود و موتور پژو بر روی این خودرو نصب شد در حالی که دنا با موتور ملی تولید می شود.
مصلح در پاسخ به این سؤال که آیا تغییرات ایجاد شده بر روی پلتفورم سمند آنقدر عمده بوده که بتوان دنا را به عنوان چهارمین خودروی ملی محسوب کرد، گفت: دنا به لحاظ طراحی خودرو یک محصول جدید است.
وی تصریح کرد: پلتفورم، اجزایی از خودرو است که در تولید مدلهای مختلف خودرو استفاده میشود، به عنوان مثال موتور ملی و یا گیربکس تولید شده در کشور را میتوان با تغییرات محدودی بر روی تولیدات مختلف نصب کرد.
به گفته وی، پلتفورم میتواند در مدلهای مختلف خودرو با کلاسهای مختلف و تغییرات محدود استفاده شود.
وی با بیان اینکه بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و حتی فوم صندلیها در مدلهای مختلف خودرو قابل تغییر هستند، گفت: مدلهای جدید خودرو به این روش توسط شرکتهای خودروسازی معرفی و عرضه میشوند.
وی تصریح کرد: برای تولید دنا تغییرات محدودی بر روی پلتفورم سمند انجام شده و براساس آن، یک بدنه و تزئینات جدید طراحی شده به همین دلیل دنا یک خودروی جدید محسوب میشود.
وی افزود: اگر در رونمایی خودروهای قبلی، بخش عمدهای از کار توسط کارشناسان داخلی و خارجی صورت میگرفت، در مورد دنا این مزیت وجود دارد که توسط کارشناسان داخلی انجام شده است.
معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو با اشاره به اینکه سمند، اولین خودروی تولیدی با برند ایران خودرو بود، گفت: خودروهایی که با انجام تغییرات تولید میشوند، محصول ملی محسوب میشوند.
به گزارش ایکو پرس ، نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: خودرو دنا برروی پلتفرم داخلی درکلاس ابعادی D ودردوگونه ال ایکس و ای ال ایکس تولید وبه بازار عرضه خواهد شد .
وی افزود :خودرو دنا درگروه خودرو های با رنج قیمت 18 تا 25 میلیون تومان در بازار قرار دارد .
مصلح با اشاره به اینکه تولید آزمایشی دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد ، اظهارداشت تولید تجاری سازی این محصول از اسفند ماه شروع می شود .
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو خاطر نشان ساخت : دنا از نظر قوای محرکه درچهار نوع تولید می شود که شامل ای ال ایکس با موتور EF7 با موتور بنزینی ، ای ال ایکس با موتور تور بوشارژ و ال ایکس با موتور EF7 گاز سوز است .
وی گفت : ، مهمترین ویژگی های خودروی دنا را از نظر ایمنی ، مطابقت با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو وجلو ، مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو ، مجهز به کمر بند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو ، ستون فرمان جمع شونده در تصادف و... عنوان کرد .
وی افزود : این خودرو از نظر رفاهی مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک ( برای کلیه مدلها) ، فرمان برقی برای مدل ای ال ایکس ، سامانه ورود بدون کلید ، سامانه کمک پارک عقب ، آینه های جانبی برقی و ستون فرمان قابل تنظیم است .
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو مهمترین وِیژگی های خودرو دنا را ازنظر عملکردی ، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس ، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای ، سامانه ضد سرقت ، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی دانست .
مصلح تصریح کرد : ایران خودرو، در سال 91، 35 هزاردستگاه، در سال 92، 80 هزاردستگاه و از سال 94 تا 96 هر سال 100 هزار دستگاه از این محصول را تولید می کند که بسته به شرایط بازار ممکن است این تعداد افزایش یابند.
وی با زار های صادراتی این محصول را همان بازار خودرو ملی و تعداد صادرات این محصول را سالانه 15 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: گیربکس کنونی این محصول از نوع دستی و از خانواده BE و نوع اتوماتیک آن در دست مطالعه و بررسی است.