• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

مباحث عمومی هواشناسی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

aliwinter

Banned
woif0300.jpg
 

rahsazan

کاربر ويژه
دوستان عزیزی که براشون مقدوره، تا فصل بارش یه بارانسنج درست کنیم که وقتی بارندگی میشه بتونیم با دقت مناسبی میزان بارش نقاط مختلف شهرامون رو اعلام کنیم
 

aliwinter

Banned


جایی وسیع و زیبا برای آنها که خانه ندارند
این روزها و با این گرانی‌ها، تهیه خانه حداقل در تهران به آرزویی محال می‌ماند. اما آیا می‌شود به جای زمین، روی ماه صاحب‌خانه شد؟




به گزارش سرویس علمی جام به نقل از خبرآنلاین، دولت‌ها نمی‌توانند به صرف فرود آمدن روی ماه ادعای مالکیت آن را بکنند، ولی افراد و شرکت‌ها ممکن است روزی این کار را انجام دهند. اما آیا واقعا می‌شود ماه یا بخشی از آن را خرید؟
حداقل در حال حاضر ماه مثل دریا می‌ماند: همه می‌توانند از آن استفاده کنند، اما هیچ کس مالک آن نیست. در سال 1967 / 1346، ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی مذاکراتی در خصوص «معاهده فضای خارجی» انجام دادند که بر اساس آن، هیچ کشوری نمی‌توانست مالکیت قطعه‌ای از ماه یا یک سیارک را در اختیار داشته باشد.
استفان دویل، وکیل بازنشسته‌ای که زمانی قائم‌مقام بخش امور داخلی ناسا بود می‌گوید: «شما این حق را دارید که به ماه بروید و بخشی از خاک ماه را بر دارید، اما این حق را ندارید که به دور بخشی از ماه حصار بکشید و بگویید اینجا مال من است.» اگرچه در طول دوران مسابقه فضایی ماه، این معاهده مشاجرات ارضی فضایی را با منع هر گونه تملک ملی فضا و اجرام آسمانی پایان داد؛ اما با توجه به شرایط آن زمان، در معاهده هیچ اشاره‌ای به اشخاص حقیقی یا شرکت‌های خصوصی نشده بود.
اگر موسسه مستعمرات فضایی (SCI) -که وظیفه لابی کردن برای صنایع خصوصی به منظور فرود آمدن بر سیارات دیگر را بر عهده دارد- رویکرد فعلی خود را دنبال کند، قوانین جدید به مستعمره‌نشین‌های فضایی اجازه خواهد داد ماه را قطعه‌بندی کنند و مهاجرنشین‌ها خانه خود را در آنجا بسازند. به گفته آلن واسر، رئیس SCI، از آنجایی‌که شرکت از نظر حقوقی کشور محسوب نمی‌شود، معاهده فضای خارجی شامل حال آنها نمی‌شود.

60%287%29.jpg


شرکت‌های خصوصی پیش از این نیز پایه‌گذار دنیاهای جدید بوده‌اند. برای مثال، شرکت London Company در سال 1607 مهاجرنشین جیمزتاون را در آمریکا ایجاد کرد. این شرکت حمل و نقل داوطلبان رفتن به آمریکا را در ازای 7 سال کار در این قاره انجام می‌داد؛ جایی‌که این پیشگامان قاره جدید باید کاشت تنباکو و سایر محصولات را در جهت منافع شرکت انجام می‌دادند.

به عقیده واسر، مالکیت زمین و وعده سودآوری بر اساس آن، انگیزه‌ای لازم برای سرمایه‌گذاری در مستعمره‌نشینی فضایی است. تلاش‌های لابی‌گرانه آنها در جهت تصویب قوانینی است که بر اساس آنها، دولت آمریکا ادعاهای آینده را در خصوص مالکیت ماه محترم می‌شمارد. در حال حاضر هم شرکت‌هایی وجود دارند که سند مالکیت بخش‌هایی از ماه را به فروش می‌رسانند. موسسه Lunar Registry، آژانس معاملات ملکی پیشتازی است که چنین اسنادی را از طریق وب‌سایت خود می‌فروشد: هر جریب خاک ماه به قیمت تنها 20 دلار.

به گفته دویل، نوعی نهاد حاکمیت ویژه ماه لازم است که بتواند حقوق مالکیت را به رسمیت بشناسد و اجرایی کند، اما در حال حاضر چنین نهادی وجود ندارد. بنابراین اگر در دادگاه اقامه دعوایی انجام شود، این پرونده چیزی بیشتر از شوخی روی کاغذ نخواهد بود.

دویل عقیده دارد که ساکنان آینده ماه می‌توانند «معاهده قطب جنوب» را سرلوحه خود قرار دهند: معاهده‌ای که این قاره را به عنوان ذخیره‌گاه علمی شناسایی کرد و هر گونه فعالیت نظامی یا معدن‌کاوی را در آنجا ممنوع اعلام کرد. در حال حاضر، 28 کشور زیر نظر «شورای مدیران برنامه‌های ملی جنوبگان»، به فعالیت‌های خود در ایستگاه‌های تحقیقاتی منطقه ادامه می‌دهند. دویل می‌گوید: «هر کس که معنای اعمال قانون کشوری را بر اجرام آسمانی درک کند، درک خواهد کرد بهتر است با آنها همانند قطب جنوب و دریاهای آزاد رفتار کنیم.» وی ادامه می‌دهد: «اگر این کار را انجام ندهیم، همه آن مشکلات و ستیزه‌هایی را که طی 5 هزار سال روی زمین داشته‌ایم با خود به فضای خارجی خواهیم برد.»
 

rahsazan

کاربر ويژه
یه پیشنهاد:
برای هرکدوم از دوستان که مقدور بود، بارش 24 ساعته ایستگاههای مورد نظرش( و اگر بارانسنجی توسط خود دوستان انجام میشه، آمار خودشون) رو در یه فایل اکسل به روز ثبت کنه و با هربار بارش فایلش رو آپدیت کنه و در یه تاپیک جداگانه که برای این کار ایجاد میکنیم قرار بده
 

mahmood600

کاربر ويژه
دمای اردبیل 33 درجه با وزش باد 56 کیلومتر در ساعت عجب گرمبادی هست

==================================================
ICAO : OITL
Station Name : Ardabil
Temperature : 33.0°C
Weather : Fog In Vicinity
Wind : SSW (200 degrees) at 39 km/h, 57 km/h gusts

Time : 5 / 13:30
Pressure : 1008.1 mb
Visibility : > 10000m
RH : 13%
Sky Condition : Few clouds at 150m, Few cumulus clouds at 1200m
Location : 38.33N 48.42E
Elevation : 1300m
Country : Iran (Islamic Republic Of)
Dew Point : 1.0°C
Remarks :
Heat Index : 30.6°C
Wind Chill : N/A
==================================================
 

havashenas

کاربر ويژه
دمای اردبیل 33 درجه با وزش باد 56 کیلومتر در ساعت عجب گرمبادی هست

==================================================
ICAO : OITL
Station Name : Ardabil
Temperature : 33.0°C
Weather : Fog In Vicinity
Wind : SSW (200 degrees) at 39 km/h, 57 km/h gusts

Time : 5 / 13:30
Pressure : 1008.1 mb
Visibility : > 10000m
RH : 13%
Sky Condition : Few clouds at 150m, Few cumulus clouds at 1200m
Location : 38.33N 48.42E
Elevation : 1300m
Country : Iran (Islamic Republic Of)
Dew Point : 1.0°C
Remarks :
Heat Index : 30.6°C
Wind Chill : N/A
==================================================

فردا کاهش شدید دما در اردبیل حدود 15 درجه
حداکثر دمای هوای فردای اردبیل حدود 20 تا 22 درجه!!!
:تعجب:
 

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
شما بگویید در تصویر زیر حق تقدم با کیست؟!!!!!!!!!

خوب الان نویت زنگ تفریح من شد گفتم این پست رو بذارم . خیلی جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!


zc8lcyrrkchv17q17t3f.jpg


این پست رو گذاشتیم گفتیم :

کسایی که گواهینامه گرفتن بگن

حق تقدم با کیه؟؟؟


بعد یکی اومده کامنت گذاشته :

هیچکدام! نیسان ابی که داره از خونش درمیاد و تا 15 دقیقه دیگه به اینجا می رسه :))))))))))))


 

mohamad$

کاربر ويژه
خوب الان نویت زنگ تفریح من شد گفتم این پست رو بذارم . خیلی جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!


zc8lcyrrkchv17q17t3f.jpg


این پست رو گذاشتیم گفتیم :

کسایی که گواهینامه گرفتن بگن

حق تقدم با کیه؟؟؟


بعد یکی اومده کامنت گذاشته :

هیچکدام! نیسان ابی که داره از خونش درمیاد و تا 15 دقیقه دیگه به اینجا می رسه :))))))))))))





در چنین مواردی قبل از چهار راه ترمز کرده . پای مبارک را روی کلاج گرفته . دنده 1 را انتخاب می نماییم . سپس پا را تا ته روی پدال گاز میفشاریم و به یک باره پا را از روی کلاج رها کرده

now we have take off :سوت:

و سپس به صورت عل الهی به مسیر خود ادامه میدهیم :خجالت2: در چنین حالتی سه خودروی دیگر در شکم هم فرو میروند و ما نجات پیدا میکنیم :بای:
 

mohamad$

کاربر ويژه
من که تازه اومدم اینور ولی فک کنم آسمان بوده
یه عکس کومولونیمبوس بود فکر کردم شما گرفتی بعد دیدم جزء شرکت کننده ها نبودی!

من اگر اون مشکلات پیش نمیومد شرکت میکردم .:بای:

الان هم رای دادم به یکی از عزیزان
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا