امروزه با پیشرفت تکنولوژی و عصر حاکمیت ریز تراشه ها، هر چیزی که به روز و نوین باشد گوی سبقت را از دیگران می رباید. بر این اساس باتوجه به جهانی شدن ورزش که از دهه ۱۹۸۰ آغاز شد و موجب تغییر نقش ورزش در جامعه گردید و فرصت های درآمدزایی بسیاری را برای افراد، موسسات و رسانه های مختلف ایجاد نمود. با توجه به موارد فوق، ایجاد و توسعه واحد ارزیابی که یکی از رهاوردهای نوین توسعه هر سازمانی بدون توجه به ماهیت شغلی آن سازمان به شمار می رود، در توسعه وضعیت اقتصادی هر جامعه ای نقش بسزایی را ایفا می نماید. حال با توجه به فقدان یا کم اثر بودن این واحد در سازمان های ورزشی کشور، پژوهش حاضر ضرورت بازنگری به تشکیل یا توسعه ریتم عملکردی واحد بازاریابی را در سازمان تربیت بدنی ایران و به طور خاص در رشته ورزشی فدراسیون بدنسازی و قوی ترین مردان را بررسی می کند. صنعت توریسم و گردشگری به عنوان بزرگترین و پررونق ترین و درعین حال متنوع ترین صنعت جهان محسوب می گردد لذا انتظار می رود که در قرن بیست و یکم نیز این صنعت پیشتاز بوده و سیر صعودی آن ادامه یابد. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت ها می دانند. امروزه ورزش نیز یکی از صنایع بزرگ و پولساز دنیا محسوب می شود که افراد بسیاری در سرتاسر جهان در آن اشتغال دارند. گردشگری ورزشی صنعتی است که از ترکیب دو صنعت جهانگردی و صنعت ورزش پدید آمده است. به عبارت دیگر ورزش یکی از متداول ترین عوامل ایجاد شده برای گردشگران است.