لطفا خودتان را معرفی کنید.
من آرمین شماعیزاده، دانشآموز سال سوم دبیرستان علامه حلی در رشته ریاضی فیزیک تحصیل میکنم و متولد سال 1373 هستم.
اولین بار کی و چگونه با نانو آشنا شدید؟
اولین بار 2 سال پیش از طریق سایت nanoclub با باشگاه و فناوری نانو آشنا شدم. در اولین المپیاد کشوری فناوری نانو شرکت کردم. در دومین با کسب رتبه شش و در سومین المپیاد با کسب رتبه نخست، جزء برگزیدگان کشوری شدم. [h=3]سوالات مربوط به بخش مرحله اول المپیاد
هدف شما از این المپیاد(با توجه به اینکه با بقیه المپیادها متفاوت است و رویکردهای آموزشی و پژوهشی هم دارد)، چیست؟
آیا کسب یک مدال خوشرنگ هدف شماست یا تجربه کار پژوهشی و گروهی در محیطهای تحقیقاتی و علمی؟ هدف من از شرکت در این سه دوره از المپیاد نانو این بود که مفاهیمی را که پیشتر به صورت تئوری خوانده بودم ،در صورت امکان به صورت عملی انجام بدهم و نتایج آنها را مشاهده کنم. همچنین برای افزایش سطح علمی در زمینه نانو و کمک گرفتن از اساتید برای درک مفاهیم جدید و کاملی از دنیای نانو جزء اهدافم بود.
کیفیت سوالات آزمون امسال نسبت به پارسال چگونه بود؟
سطح سوالات امسال، استانداردتر از سال گذشته بود، اما تعداد و درجه سختی سوالات نانوزیستفناوری بالا رفته بود. سوالات سال گذشته به فکر کردن بیشتری احتیاج داشتند، اما سوالات امسال به صورت مفهومی بودند که به راحتی با خواندن منابع، قابل پاسخگویی بودند.
نظرتان راجع به کیفیت برگزاری آزمون مرحله اول چیست؟
کیفیت برگزاری آزمون بسیار عالی بود، محل برگزاری آزمون هم بسیار مناسب بود.
در کلاسها و دورههای آمادگی المپیاد شرکت کردید؟
خیر. از برگزاری هیچ کلاسی خبر نداشتم و در هیچ کلاسی شرکت نکردم. امسال چون در مقایسه با سال گذشته وقت کمتری داشتم و امتحان در ایام مدرسه برگزار شد، فقط توانستم مقالات باشگاه را مطالعه کنم. البته در مدرسه ما نانو از اهمیت نسبتا کمی برخوردار است، زیرا افراد کمی این علم را میشناسند. [h=3]سوالات مربوط به مرحله دوم المپیاد
در این دوره، در کدام گروه علمی فعالیت میکنید؟
من در گروه نانو الکترونیک فعالیت میکنم. سرپرست گروه ما جناب آقای قاسمی هستند، ایشان به تمام سوالات ما پاسخ میدهند و ما را در کارهایمان راهنمایی میکنند.
به نظر شما گروهبندیها (در قالب گروههای 4 نفره) و همراه بودن یک سرپرست علمی مجزا با هر گروه در کیفیت برگزاری دوره و بهره بردن شرکتکنندگان از دوره، تاثیری دارد؟
بله. جدا کردن گروهها و کم شدن تعداد افراد در هر گروه باعث میشود، هر فرد در گروه، فرصت بیشتری برای مشارکت در آزمایشها داشته باشد. اما کاش فرصت بود هر گروهی از کار گروههای دیگر هم بازدید میکرد و مفاهیم تئوری آنها را میشنید، فقط در حد این که بداند سایر گروهها در حال انجام چه کاری هستند.
به نظر شما برنامه زمانبندی دوره خوب است؟
برنامه خوب است، اما مشکل اینجاست که انجام پروژههای آزمایشگاهی با توجه به اینکه از حساسیت بالایی برخوردارند و به شرایط محیط خیلی وابسته هستند، به زمان زیادی احتیاج دارند و 4 روز آزمایش برای سنتز بهینه نانوکامپوزیتها، خیلی کم است.
سطح علمی بقیه برگزیدگان را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا فکر میکنید در مرحله دوم هم نفر اول میشوید؟ با توجه به این که سطح علمی بقیه شرکتکنندگان در سطح بسیار بالایی و بسیار نزدیک به هم است، نمیتوانم چیزی بگویم، اما امیدوارم بتوانم جز برگزیدگان باشم.
آزمایشهای طراحی شده، از چه کیفیتی برخوردارند؟
کیفیت آزمایشها بسیار بالا است فعالیت عملی دانشآموزان، نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است. از این که نانومواد و نانوکامپوزیتها را خودمان سنتز میکنیم، این احساس را دارم که نزدیک شدن به ابعاد نانو کار بسیار پیچیده ای نیست.
آیا دوست دارید در آینده در رشتههای مرتبط با نانو تحصیل کنید؟
من به نانو و الکترونیک علاقه زیادی دارم، احتمالا در رشته دانشگاهی حتما گرایشهای نانو را انتخاب خواهم کرد. [h=3]سایر فعالیتها
به غیر از آشنایی به علوم نانو به چه علوم دیگری علاقمندید؟
به رشته رباتیک علاقمند هستم و در مسابقات روباتهای جنگجو و امدادگر فعالیت کردهام. امسال در بخش ریاضی جشنواره خوارزمی شرکت کردم و در مرحله استانی پذیرفته شدم.
غیر از درس خواندن و فعالیتهای علمی در کلاسهای جانبی و فعالیتهای دیگر هم شرکت میکنید؟
بله. به زبان انگلیسی مسلط هستم و مدرک Ielts دارم. به زبان فرانسه هم مسلط هستم و مدرکDelf A1 وDelf A2 را دارم. تنیس بازی میکنم. سوارکاری هم میکنم. در زمینههای هنری هم 11 سال است که پیانو مینوازم. همچنین نقاشی رنگ روغن و سیاه قلم هم میکنم. در یکی دیگر از سرگرمیها و علاقمندیهای من مطالعه رمانهای کلاسیک است.
ممنون از وقتی که در اختیار دوستان باشگاه نانو قرار دادید. برای شما آرزوی موفقیتهای بیشتر در تمام عرصههای زندگی را داریم.
من آرمین شماعیزاده، دانشآموز سال سوم دبیرستان علامه حلی در رشته ریاضی فیزیک تحصیل میکنم و متولد سال 1373 هستم.
اولین بار کی و چگونه با نانو آشنا شدید؟
اولین بار 2 سال پیش از طریق سایت nanoclub با باشگاه و فناوری نانو آشنا شدم. در اولین المپیاد کشوری فناوری نانو شرکت کردم. در دومین با کسب رتبه شش و در سومین المپیاد با کسب رتبه نخست، جزء برگزیدگان کشوری شدم. [h=3]سوالات مربوط به بخش مرحله اول المپیاد
هدف شما از این المپیاد(با توجه به اینکه با بقیه المپیادها متفاوت است و رویکردهای آموزشی و پژوهشی هم دارد)، چیست؟
آیا کسب یک مدال خوشرنگ هدف شماست یا تجربه کار پژوهشی و گروهی در محیطهای تحقیقاتی و علمی؟ هدف من از شرکت در این سه دوره از المپیاد نانو این بود که مفاهیمی را که پیشتر به صورت تئوری خوانده بودم ،در صورت امکان به صورت عملی انجام بدهم و نتایج آنها را مشاهده کنم. همچنین برای افزایش سطح علمی در زمینه نانو و کمک گرفتن از اساتید برای درک مفاهیم جدید و کاملی از دنیای نانو جزء اهدافم بود.
کیفیت سوالات آزمون امسال نسبت به پارسال چگونه بود؟
سطح سوالات امسال، استانداردتر از سال گذشته بود، اما تعداد و درجه سختی سوالات نانوزیستفناوری بالا رفته بود. سوالات سال گذشته به فکر کردن بیشتری احتیاج داشتند، اما سوالات امسال به صورت مفهومی بودند که به راحتی با خواندن منابع، قابل پاسخگویی بودند.
نظرتان راجع به کیفیت برگزاری آزمون مرحله اول چیست؟
کیفیت برگزاری آزمون بسیار عالی بود، محل برگزاری آزمون هم بسیار مناسب بود.
در کلاسها و دورههای آمادگی المپیاد شرکت کردید؟
خیر. از برگزاری هیچ کلاسی خبر نداشتم و در هیچ کلاسی شرکت نکردم. امسال چون در مقایسه با سال گذشته وقت کمتری داشتم و امتحان در ایام مدرسه برگزار شد، فقط توانستم مقالات باشگاه را مطالعه کنم. البته در مدرسه ما نانو از اهمیت نسبتا کمی برخوردار است، زیرا افراد کمی این علم را میشناسند. [h=3]سوالات مربوط به مرحله دوم المپیاد
در این دوره، در کدام گروه علمی فعالیت میکنید؟
من در گروه نانو الکترونیک فعالیت میکنم. سرپرست گروه ما جناب آقای قاسمی هستند، ایشان به تمام سوالات ما پاسخ میدهند و ما را در کارهایمان راهنمایی میکنند.
به نظر شما گروهبندیها (در قالب گروههای 4 نفره) و همراه بودن یک سرپرست علمی مجزا با هر گروه در کیفیت برگزاری دوره و بهره بردن شرکتکنندگان از دوره، تاثیری دارد؟
بله. جدا کردن گروهها و کم شدن تعداد افراد در هر گروه باعث میشود، هر فرد در گروه، فرصت بیشتری برای مشارکت در آزمایشها داشته باشد. اما کاش فرصت بود هر گروهی از کار گروههای دیگر هم بازدید میکرد و مفاهیم تئوری آنها را میشنید، فقط در حد این که بداند سایر گروهها در حال انجام چه کاری هستند.
به نظر شما برنامه زمانبندی دوره خوب است؟
برنامه خوب است، اما مشکل اینجاست که انجام پروژههای آزمایشگاهی با توجه به اینکه از حساسیت بالایی برخوردارند و به شرایط محیط خیلی وابسته هستند، به زمان زیادی احتیاج دارند و 4 روز آزمایش برای سنتز بهینه نانوکامپوزیتها، خیلی کم است.
سطح علمی بقیه برگزیدگان را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا فکر میکنید در مرحله دوم هم نفر اول میشوید؟ با توجه به این که سطح علمی بقیه شرکتکنندگان در سطح بسیار بالایی و بسیار نزدیک به هم است، نمیتوانم چیزی بگویم، اما امیدوارم بتوانم جز برگزیدگان باشم.
آزمایشهای طراحی شده، از چه کیفیتی برخوردارند؟
کیفیت آزمایشها بسیار بالا است فعالیت عملی دانشآموزان، نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است. از این که نانومواد و نانوکامپوزیتها را خودمان سنتز میکنیم، این احساس را دارم که نزدیک شدن به ابعاد نانو کار بسیار پیچیده ای نیست.
آیا دوست دارید در آینده در رشتههای مرتبط با نانو تحصیل کنید؟
من به نانو و الکترونیک علاقه زیادی دارم، احتمالا در رشته دانشگاهی حتما گرایشهای نانو را انتخاب خواهم کرد. [h=3]سایر فعالیتها
به غیر از آشنایی به علوم نانو به چه علوم دیگری علاقمندید؟
به رشته رباتیک علاقمند هستم و در مسابقات روباتهای جنگجو و امدادگر فعالیت کردهام. امسال در بخش ریاضی جشنواره خوارزمی شرکت کردم و در مرحله استانی پذیرفته شدم.
غیر از درس خواندن و فعالیتهای علمی در کلاسهای جانبی و فعالیتهای دیگر هم شرکت میکنید؟
بله. به زبان انگلیسی مسلط هستم و مدرک Ielts دارم. به زبان فرانسه هم مسلط هستم و مدرکDelf A1 وDelf A2 را دارم. تنیس بازی میکنم. سوارکاری هم میکنم. در زمینههای هنری هم 11 سال است که پیانو مینوازم. همچنین نقاشی رنگ روغن و سیاه قلم هم میکنم. در یکی دیگر از سرگرمیها و علاقمندیهای من مطالعه رمانهای کلاسیک است.
ممنون از وقتی که در اختیار دوستان باشگاه نانو قرار دادید. برای شما آرزوی موفقیتهای بیشتر در تمام عرصههای زندگی را داریم.