• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

آموزش ایمیل مارکتینگ - ویژگی های یک ایمیل تجاری

shinalife

New member
آموزش ایمیل مارکتینگ – ویژگی های یک ایمیل تجاری
آموزش ایمیل مارکتینگ – ویژگی های یک ایمیل تجاری
ایمیل مارکتینگ چیست؟ ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق ایمیل به روش بازاریابی از طریق ارسال ایمیل هایی با محتویات تجاری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می باشد.
ایمیل ها معمولا با اهداف مختلفی ارسال می گردند از جمله:
ارسال ایمیل به منظور مستحکم کردن رابطه اعتماد بین فروشنده و خریدار و تشویق مشتری به خرید دوباره
ارسال ایمیل به منظور جذب مشتریان جدید یا متقاعد کردن آنها برای خرید سریع یک محصول
ارسال بنرهای تبلیغاتی در ایمیل توسط شرکت ها به ایمیل مشتریان خود
و…



ارسال ایمیل چگونه صورت می گیرد؟
برای ارسال ایمیل در حجم زیاد “ارسال انبوه” ابتدا باید لیستی از ایمیل های معتبر را در اختیار داشته باشید، سپس باید از یکی از سرویس های معتبر ایمیل مارکتینگ در داخل یا خارج از کشور پلن ارسال ایمیل تبلیغاتی را خریداری کنید، ایمیل های خود را در آن آپلود کرده و کمپین تبلیغاتی خود را تعریف کنید، متن و طراحی های ایمیل ارسالی را آماده کرده و برنامه و زمان بندی ارسال های خود را بر مبنای پلن خریداری کرده خود تنظیم کنید. سپس ایمیل های خود را ارسال کنید. دقت کنید در پلن های خارجی به دلیل قوانین سختی که در ارسال هرزنامه وجود دارد باید تمامی ایمیل ها معتبر بوده و از طرق صحیح جمع آوری شده باشند تا به دلیل ریپورت یا گزارش افراد داخل لیست پلن شما از کار نیفتد.

[TD]
[/TD]


هزینه های ارسال ایمیل در ایران و خارج ایران چگونه است؟
هزینه های ارسال ایمیل در سایت های مختلف خارجی تا حدودی با هم متفاوت است، دلیل آن نیز برندهای مختلف و محبوبیت آن سایت ها و نیز میزان پیشرفته بودن پنل های ارسال ایمیل می باشد. معمولا دسته بندی پلن های ارسال ایمیل بر مبنای تعداد ارسال ایمیل و تعداد اعضای ارسالی در روز و ماه می باشد، برخی از شرکت ها نیز مانند میل چیمپ بر مبنای تعداد ارسال نامحدود به تعداد محدود اعضا پلن های کاربری خود را تعیین می کنند، به طور مثال پلن ارسال نامحدود ماهیانه برای لیست 2000 نفری ماهیانه 25 دلار هزینه خواهد داشت. در ایران نیز چند شرکت معتبر اقدام به ارائه پنل های ایمیل مارکتینگ کرده اند با هزینه های مختلف ولی کیفیت آنها هیچ گاه به پنل های معروف نرسیده است.



انواع ایمیل مارکتینگ:
تفاوت ایمیل مارکتینگ ها بر مبنای نوع ایمیل های ارسالی آنها مشخص می شود.
ایمیل های تبادلی یا “Transactional emails”:
این دسته ایمیل ها شامل ایمیل های ارسالی برای ریست کردن کلمه عبور، ایمیل های یادآوری سبد خرید، ایمیل های تایید عضویت یا خرید، ایمیل سفارش مجدد و موارد شبیه اینها می باشند. در حقیقت این نوع ایمیل ها رابطی بین مشتری ها و شرکت ها می باشند.
ایمیل های مستقیم “Direct emails”:
ایمیل های مستقیم یا بازاریابی بر اساس وقفه در زمان مشتری، شامل ارسال ایمیل با هدف برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه می باشد. شرکت ها همیشه لیستی از مشتریان یا آدرس ایمیل های آنها را از طریق لیست سازی جمع آوری کرده و تبلیغات و نوشته های تجاری خود را برای آنها ارسال می کنند یا اینکه از لیست ایمیل سایر شرکت ها به صورتی اجاره ای استفاده می کنند.

[TD] [/TD]


مشخصات یک ایمیل ارسالی خوب چیست؟
قدم اول: خوانندگان خود را تعریف کنیدقبل از آغاز طراحی و نوشتن ایمیل و ارسال کمپین ایمیل خود، بایستی مخاطبان خود را پیدا کنید. وقتی که خوانندگان خود را یافتید نوشتن متون تبلیغاتی تاثیرگذار بسیار راحت تر خواهد شد.قدم دوم: متن خود را مشخص کنیدحال که می دانید در مورد چه موضوعی می خواهید به صحبت بپردازید، بایستی به متنی که می خواهید آنها بخوانند فکر کنید. این متن شماست، ابتدا به خواننده ای که عضو سایت شما می شود و سپس به نحوه ارسال این متن به ایمیل وی فکر کنید.
برخی از متون ارسالی می تواند به شرح زیر باشد:
آخرین اخبار، آخرین تصاویر از رویداد ها، موضوعات و تیترهای جدید جراید و …
برای جمع آوری و نوشتن یک متن خوب موارد زیر را رعایت کنید:
1-با خوانندگان خود مانند اشخاص بسیار مهم رفتار کنید
2-متن خود را کاربردی و مفید بنویسید
3-متن خود را خودمانی تر بنویسید – از متون خشک دوری کنید
4-مختصر و مفید بودن بهتر از متون طولانی و خسته کننده استقدم سوم: میزان ارسالی خود و اهداف خود را مشخص کنیدقدم چهارم: یک زمان بندی کاری مشخص کنید



بزرگان ایمیل مارکتینگ در حال حاضر جهان چه کسانی هستند؟
از معروفترین و برترین پنل های ارسال ایمیل در سال 2014 می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-آی کانکت “iContact”
2-بنچ مارک ایمیل “Benchmark Email”
3-کانستنت کانتکت “Constant Contact”
4-پین پینت “Pinpointe”
5-گت ریسپانس “GetResponse”
6-میلی جن “Mailigen”
7-ورتیکال ریسپانس “Vertical Response”
8-مد میمی “Mad Mimi”
9-گرافیک میل “GraphicMail”
10-کمپینر “Campaigner”
11-میل چیمپ”MailChimp”
12-آمازون “Amazon mailing Service”

[TD] [/TD]


منابع این مقاله: سایت میل چیمپ – سایت حرفه ای های بازاریابی – بلاگ میل چیمپ – سایت آموزشی ایمیل مارکتینگ و …
لینک مقاله اصلی:
mailchimp [dot] com/resources/guides/how-to-create-an-email-marketing-plan/html

منبع فارسی آموزش ایمیل مارکتینگ
 
بالا