آموزش فتوشاپ – ساخت توپ تنیس
کار رو با یه سند جدید در ابعاد ۶۰۰*۶۰۰ ایجاد میکنیم
از پنچره لایر پنل یه لایه جدید ایجاد میکنیم
![1.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/1.png)
حالا با استفاده از ابزار Elliptical Marquee Tool از مرکز سند یه دایره مانند شکل ایجاد میکنیم برای اینکه طرح درست گرد بشه کلید ترکیبی Alt+Shift رو نگه میداریم و سپس درگ میکنیم
![2.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/2.png)
خب حالا با استفاده از ابزار سطل رنگ Paint Backet Tool و کد رنگ ۵aff5a درون دایره رو رنگ میکنیم
![4.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/4.png)
خب حالا با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+D دایره رو از حالت انتخاب خارج میکنیم سپس از منوی ***** وارد مسیر Noise>Add Noise میشویم و تنظیمات مانند شکل
![51.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/51.png)
![61.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/61.png)
خب حالا از منوی ***** وارد مسیر Blur>Radial Blur میشویم و تنظیمات مانند شکل
![72.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/72.png)
![8.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/8.png)
خب حالا از پنجره لایر پنل با نگه داشتن کلید Ctrl+ کلیک بر روی لایه دایره لایه رو بصورت انتخاب در میاریم سپس از منوی ***** وارد مسیر Distort >Spherize میشویم
![9.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/9.png)
![101.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/101.png)
حالا با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+D دایره توپ رو از حالت انتخاب خارج میکنیم سپس از منوی ***** وارد مسیر Render>Lighiting Effects میشویم
![111.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/111.png)
![121.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/121.png)
یه لایه جدید ایجاد میکنیم سپس با استفاده از ابزار Pen tool و تنظیمات
مانند شکل خط توپ رو رسم میکنیم
![100.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/100.png)
![131.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/131.png)
خب در حالی که خطوطی که ایجاد کردیم فعاله بر روی خط راست کلیک میکنیم و گزینه Make Selection رو انتخاب میکنیم
![141.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/141.png)
![15.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/15.png)
خب حالا از منوی ***** وارد مسیر Modify>Border رو انتخاب میکنیم و مقدار ۲۰% رو در کادر وارد میکنیم
![162.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/162.png)
![172.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/172.png)
خب حالا با استفاده از ابزار سطل رنگ Paint Backet Tool و کد رنگ F0F0F0 مانند شکل درون خط رو رنگ میکنیم
سپس با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+D لایه مربوطه رو از حالت انتخاب خارج میکنیم
![181.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/181.png)
حالا از پنجره لایر پنل از با نگه داشتن کلید Ctrl و انتخاب لایه توپ یک باز دیگه لایه توپ رو به حالت انتخاب در میاریم سپس از منوی Select گزینه Inverse رو انتخاب میکنیم تا حالت انتخاب معکوس بشه و بگراند انتخاب بشه سپس کلید Delete رو از روی کیبرد میزنیم
![191.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/191.png)
با این کار اضافه خط رسم شده که تا روی بگراند اومده بود رو حذف میکنیم سپس با کلید ترکیبی Ctrl+D بکگراند رو از حالت انتخاب خارج میکنیم
![20.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/20.png)
حالا با استفاده از ابزار Ereser Tool (پاکن) و تنظیمات مشخص شده قلم مانند شکل ۲ لبه خط توپ رو گود میکنیم
![21.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/21.png)
![22.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/22.png)
حالا از منوی ***** وارد مسیر Noise>Add Noise میشویم و مانند شکل تنظیم میکنیم
![23.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/23.png)
![24.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/24.png)
خب حالا از منوی ***** وارد مسیر Render>Lighing Effects میشویم سپس همان تنظم نور رو برای خط هم در نظر میگیریم
![25.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/25.png)
خب حالا با استفاده از فنت Famouse Logos با استفاده از کلید ترکیبی Shit+1 آرم Nike رو ایجاد میکنیم و با مقدار اندازه قلم ۶۰ % و رنگ مشکی در وسط توپ تنظیم میکنیم سپس با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+T گزینه Free Trasnform رو فعال میکنیم و یه مقدار زاویه آرم رو میچرخونیم
![26.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/26.png)
حالا از منوی ***** وارد مسیر Noise >Add Noise میشویم و تنظیمات مانند شکل
![27.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/27.png)
![28.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/28.png)
خب بازم از منوی ***** وارد مسیر Blur>Radial Bulr رو انتخاب و تنظیمات مانند شکل
![29.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/29.png)
خب حالا در حالی که لایه آرم انتخاب است از پنجره لایر پنل با نگه داشتن کلید Ctrl و کلید کردن بر روی لایه توپ ، رو بحالت انتخاب در میاریم سپس از منوی ***** وارد مسیر Distort>Spherize رو انتخاب و مانند شکل تنیم میکنیم
![30.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/30.png)
![311.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/311.png)
سپس از پنجره لایر پنل از لیست Blending Mode گزینه Multiply رو انتخاب میکنیم
![321.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/321.png)
خب حالا از پنجذه لایر پنل لایه بگکراند رو انتخاب میکنیم سپس بر روی آیکن لایه جدید کلیک میکنیم سپس با استفاده از ابزار سطل رنگ و رنگ مشکی درون لایه رو رنگ میکنیم حالا با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+T و با استفاده از دستگیره های موجود از قسمت بالا دستگیر رو به روبه پایین درگ میکنیم تا سایه توپ رو ایجاد کنیم
![33.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/33.png)
خب حالا از منوی ***** وارد مسیر Blur>Gaussian Blur میشویم و تنظیمات مانند شکل
![34.png](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/34.png)
تصویر نهایی کار ما بدین صورت می باشد
![%D8%BA%D9%88%D9%88%D9%86%D9%841.jpg](http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2011/11/%D8%BA%D9%88%D9%88%D9%86%D9%841.jpg)