پژوهش جديد گروهي از پژوهشگران نشان داده که آلمانيها، آيندهنگرترين مردم جهان بوده و پاکستانيها در آخرين جايگاه قرار دارند. در اين ليست، ايران در جايگاهي بالاتر از سوئد قرار گرفته است.
به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دانشمندان انگليسي، سوئيسي و آمريکايي با دادههاي بدست آمده از جستوجوي گوگل و عملکرد اقتصاد ملي کشورها اين ليست را به هم مرتبط کردهاند.
محققان با بررسي انبوهي از دادههاي توليد شده در اثر استفاده افراد از اينترنت دريافتند که ارتباط محکمي بين تغييرات در کاربران اطلاعات که بطور آنلاين جستوجو مي کنند و رويدادهاي جهان واقعي وجود دارد.
آنها با بررسي حدود 45 ميليارد عبارت جستوجوشده در گوگل، يک ارتباط قابل توجه ميان سرانه توليد ناخالص داخلي يک کشور و تمايل مردم براي آيندهنگري مشاهده کردند.
به گفته محققان، بين موفقيت اقتصادي يک کشور و رفتار جستوجوي آنلاين شهروندان آن براي اطلاعات يک ارتباط وجود دارد.
اين تيم سال گذشته اولين مجموعه نتايج را منتشر کرده بودند. آنها براي نتايج امسال اطلاعات بخش گوگل ترندز براي 45 کشور را بررسي کرده و دريافتند که آلمان از آيندهنگرترين مردم برخودار بوده و انگليس را به جايگاه چهارم عقب رانده است.
انگليس سال گذشته به دليل برگزاري المپيک 2012 لندن در جايگاه اول اين ليست قرار داشت. آلمان امسال به دليل نزديک شدن به انتخابات فدرال خود توانسته به جايگاه بالاتر جدول دست يابد.
در جدول جديد اين پژوهش، ايران در جايگاه نوزدهم قرار گرفته و سوئد در يک پله پايينتر در جايگاه بيستم قرار دارد.
بزرگترين صعودکنندگان شاخص جهتگيريهاي آينده امسال نيز، کشورهاي نيجريه و ژاپن هستند.
اين در حاليست که پاکستان در پايينترين جايگاه قرار داشته و ويتنام مانند سال گذشته در جايگاه يکي مانده به آخر مانده است.
براي دستيابي به اين شاخص، محققان تعداد جستوجوهاي انجام شده درمورد سالهاي گذشته و آينده را شمارش کرده و سپس نتايج را بر اساس کشورها تقسيم کردند. آنها سپس اين نتايج را در برابر توليد ناخالص داخلي کشورها قرار دادند که خروجي اقتصادي کشور تقسيم بر ساکنان آن است.
محققان دو توضيح اصلي را براي ارتباط ميان فعاليت جستوجوي اينترنت و توليد ناخالص ملي مشاهده کردهاند. اول اين که اين نتايج ممکن است تفاوتهاي بينالمللي در توجه به گذشته و آينده را منعکس کنند که بر اساس آن تمرکز بر آينده از موفقيت اقتصادي حمايت ميکند.
دوم اين که اين نتايج شايد بازتابدهنده تفاوتهاي بينالمللي در نوع اطلاعات جستوجو شده در اينترنت و احتمالا به دليل تاثيرات اقتصادي بر زيرساختارهاي در دسترس اينترنت باشد.
به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دانشمندان انگليسي، سوئيسي و آمريکايي با دادههاي بدست آمده از جستوجوي گوگل و عملکرد اقتصاد ملي کشورها اين ليست را به هم مرتبط کردهاند.
محققان با بررسي انبوهي از دادههاي توليد شده در اثر استفاده افراد از اينترنت دريافتند که ارتباط محکمي بين تغييرات در کاربران اطلاعات که بطور آنلاين جستوجو مي کنند و رويدادهاي جهان واقعي وجود دارد.
آنها با بررسي حدود 45 ميليارد عبارت جستوجوشده در گوگل، يک ارتباط قابل توجه ميان سرانه توليد ناخالص داخلي يک کشور و تمايل مردم براي آيندهنگري مشاهده کردند.
به گفته محققان، بين موفقيت اقتصادي يک کشور و رفتار جستوجوي آنلاين شهروندان آن براي اطلاعات يک ارتباط وجود دارد.
اين تيم سال گذشته اولين مجموعه نتايج را منتشر کرده بودند. آنها براي نتايج امسال اطلاعات بخش گوگل ترندز براي 45 کشور را بررسي کرده و دريافتند که آلمان از آيندهنگرترين مردم برخودار بوده و انگليس را به جايگاه چهارم عقب رانده است.
انگليس سال گذشته به دليل برگزاري المپيک 2012 لندن در جايگاه اول اين ليست قرار داشت. آلمان امسال به دليل نزديک شدن به انتخابات فدرال خود توانسته به جايگاه بالاتر جدول دست يابد.
در جدول جديد اين پژوهش، ايران در جايگاه نوزدهم قرار گرفته و سوئد در يک پله پايينتر در جايگاه بيستم قرار دارد.
بزرگترين صعودکنندگان شاخص جهتگيريهاي آينده امسال نيز، کشورهاي نيجريه و ژاپن هستند.
اين در حاليست که پاکستان در پايينترين جايگاه قرار داشته و ويتنام مانند سال گذشته در جايگاه يکي مانده به آخر مانده است.
براي دستيابي به اين شاخص، محققان تعداد جستوجوهاي انجام شده درمورد سالهاي گذشته و آينده را شمارش کرده و سپس نتايج را بر اساس کشورها تقسيم کردند. آنها سپس اين نتايج را در برابر توليد ناخالص داخلي کشورها قرار دادند که خروجي اقتصادي کشور تقسيم بر ساکنان آن است.
محققان دو توضيح اصلي را براي ارتباط ميان فعاليت جستوجوي اينترنت و توليد ناخالص ملي مشاهده کردهاند. اول اين که اين نتايج ممکن است تفاوتهاي بينالمللي در توجه به گذشته و آينده را منعکس کنند که بر اساس آن تمرکز بر آينده از موفقيت اقتصادي حمايت ميکند.
دوم اين که اين نتايج شايد بازتابدهنده تفاوتهاي بينالمللي در نوع اطلاعات جستوجو شده در اينترنت و احتمالا به دليل تاثيرات اقتصادي بر زيرساختارهاي در دسترس اينترنت باشد.