ابداع روش جديد ارزيابي مقاومت خراش توسط پژوهشگران ايراني
گروهی از پژوهشگران دانشگاه صعنتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه روشی نوین برای ارزیابی مقاومت خراش پوششها، موفق به گزارش درصد بهینهای از نانوسیلیکای اضافه شده به پوشش رنگ به منظور دستیابی به حداکثر مقاومت خراش ممکن، شدند.
بهبود مقاومت در برابر خش و خراش پوششهای شفاف خودرویی همواره یک چالش اساسی برای تولید کنندگان رنگ و خودروسازها بوده است. جلوه ظاهری بسیار مناسب و جذاب اولیه در طی زمان در اثر عوامل محیطی نظیر شستشو و کشیده شدن اجسام نوک تیز بر روی سطح رنگ به دلیل ایجاد خش و خراش از بین میرود.
یک روش جديد جهت بهبود خواص ضد خش بهبود خواص سطحی با استفاده از افزودنیهای پایه سیلیکونی است. این گروه پژوهشی از نانوذرات سیلیکای اصلاح شده با اندازه ذرات 40 نانومتر به منظور بهبود خواص مقاومت خشپذیری پوشش خودرویی پایه اکریلیک/ملامین استفاده کردند. همچنین این محققان با استفاده از دستگاه گونیواسپکتروفوتومتر در یک روش نوین موفق به ارزیابی مناسبتر میزان خراش این پوشش تولیدی شدند.
گروهی از پژوهشگران دانشگاه صعنتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه روشی نوین برای ارزیابی مقاومت خراش پوششها، موفق به گزارش درصد بهینهای از نانوسیلیکای اضافه شده به پوشش رنگ به منظور دستیابی به حداکثر مقاومت خراش ممکن، شدند.
بهبود مقاومت در برابر خش و خراش پوششهای شفاف خودرویی همواره یک چالش اساسی برای تولید کنندگان رنگ و خودروسازها بوده است. جلوه ظاهری بسیار مناسب و جذاب اولیه در طی زمان در اثر عوامل محیطی نظیر شستشو و کشیده شدن اجسام نوک تیز بر روی سطح رنگ به دلیل ایجاد خش و خراش از بین میرود.
یک روش جديد جهت بهبود خواص ضد خش بهبود خواص سطحی با استفاده از افزودنیهای پایه سیلیکونی است. این گروه پژوهشی از نانوذرات سیلیکای اصلاح شده با اندازه ذرات 40 نانومتر به منظور بهبود خواص مقاومت خشپذیری پوشش خودرویی پایه اکریلیک/ملامین استفاده کردند. همچنین این محققان با استفاده از دستگاه گونیواسپکتروفوتومتر در یک روش نوین موفق به ارزیابی مناسبتر میزان خراش این پوشش تولیدی شدند.