آمي جيمز
مترجم: فرهاد ابدالي
خواندن و نوشتن، مهارتهايي مهم و دشوارند که کلاس اوليها بايد ياد بگيرند اما بعد از آنها اين رياضيات است که چنين جايگاهي را از آن خود ميکند. رياضيات کلاس اول متشکل از مهارتهايي است که ميتوان آنها را در يک گروهبندي به حوزههاي عدد، هندسه، عمليات و حل مسئله تقسيم کرد. مفهوم عدد، که مجموعهاي از مهارتهاي رياضي است و فهم کودک از عدد را در قالب کميّت ارائه ميکند و به صورت «چندتا» خود را نشان ميدهد، اصليترين عنصر اين تقسيمبندي است. او براي پيشرفت در رياضي بايد چندين مهارت ساختاري و مفهومي اين حوزه را ياد بگيرد، از جمله:
1- اعداد و شمارش تا100
2- اصطلاحات رياضي از قبيل بزرگتر از، کوچکتر از، جمع بستن، کم کردن، تفريق و حاصل جمع
3- فهم نسبت و تناسب
4- تشخيص رنگها و اشکال
کودکاني که در سطح استاندارد آغاز اول ابتدايياند:
1- ميدانند که اعداد، نمادهايي هستند که «چندتا» را نشان ميدهند.
2- زمان را ميفهمند و ميتوانند بگويند چه ساعتي است.
3- ميتوانند از 1 تا 20 را حفظ کنند.
4- با استفاده از اشيا ميتوانند اشکال را با هم ترکيب يا از هم جدا کنند.
5- اشکال را طبقهبندي و مرتب ميکنند.
6- ميتوانند از 1 تا 10 را جمع ببندند.
7- بيشتر، کمتر و مساوي را با هم مقايسه ميکنند.
در پايان سال، کلاس اوليهايي که در سطح استاندارد قرار دارند:
1- اعداد يکرقمي را جمع و تفريق ميکنند.
2- زمان را برحسب ساعت و دقيقه ميفهمند.
3- نتايج ساده را تخمين ميزنند و پيشبيني ميکنند.
4- شمارش پول را ميدانند.
5- ارزش مکاني تا صدگان را ميدانند.
6- اندازهگيري طول، حجم و وزن را تمرين ميکنند.
7- با اشکال هندسي کار ميکنند.
8- با مفهوم تقارن آشنا ميشوند.
9- تا قبل از 100 ميشمارند.
10- کسرهاي 2/1، 3/1، 4/1 را تشخيص ميدهند.
11- مسئلههاي ساده را حل ميکنند.
مترجم: فرهاد ابدالي
خواندن و نوشتن، مهارتهايي مهم و دشوارند که کلاس اوليها بايد ياد بگيرند اما بعد از آنها اين رياضيات است که چنين جايگاهي را از آن خود ميکند. رياضيات کلاس اول متشکل از مهارتهايي است که ميتوان آنها را در يک گروهبندي به حوزههاي عدد، هندسه، عمليات و حل مسئله تقسيم کرد. مفهوم عدد، که مجموعهاي از مهارتهاي رياضي است و فهم کودک از عدد را در قالب کميّت ارائه ميکند و به صورت «چندتا» خود را نشان ميدهد، اصليترين عنصر اين تقسيمبندي است. او براي پيشرفت در رياضي بايد چندين مهارت ساختاري و مفهومي اين حوزه را ياد بگيرد، از جمله:
1- اعداد و شمارش تا100
2- اصطلاحات رياضي از قبيل بزرگتر از، کوچکتر از، جمع بستن، کم کردن، تفريق و حاصل جمع
3- فهم نسبت و تناسب
4- تشخيص رنگها و اشکال
کودکاني که در سطح استاندارد آغاز اول ابتدايياند:
1- ميدانند که اعداد، نمادهايي هستند که «چندتا» را نشان ميدهند.
2- زمان را ميفهمند و ميتوانند بگويند چه ساعتي است.
3- ميتوانند از 1 تا 20 را حفظ کنند.
4- با استفاده از اشيا ميتوانند اشکال را با هم ترکيب يا از هم جدا کنند.
5- اشکال را طبقهبندي و مرتب ميکنند.
6- ميتوانند از 1 تا 10 را جمع ببندند.
7- بيشتر، کمتر و مساوي را با هم مقايسه ميکنند.
در پايان سال، کلاس اوليهايي که در سطح استاندارد قرار دارند:
1- اعداد يکرقمي را جمع و تفريق ميکنند.
2- زمان را برحسب ساعت و دقيقه ميفهمند.
3- نتايج ساده را تخمين ميزنند و پيشبيني ميکنند.
4- شمارش پول را ميدانند.
5- ارزش مکاني تا صدگان را ميدانند.
6- اندازهگيري طول، حجم و وزن را تمرين ميکنند.
7- با اشکال هندسي کار ميکنند.
8- با مفهوم تقارن آشنا ميشوند.
9- تا قبل از 100 ميشمارند.
10- کسرهاي 2/1، 3/1، 4/1 را تشخيص ميدهند.
11- مسئلههاي ساده را حل ميکنند.