• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

ادعای تهیه‌کننده «خط ویژه» درباره تیزر‌های «معراجی‌ها» و گلایه از ارشاد

*pooneh*

متخصص بخش سینما،تلویزیون و تئاتر
[h=3]تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» ضمن انتقاد از آنچه بی‌عدالتی در توزیع سالن‌های سینما بین فیلم‌های نوروزی می‌داند، تاکید کرد که مسئولان ارشد سازمان صدا و سیما از رانت «معراجی‌ها» در تیزرهای تلویزیونی بی‌اطلاعند.
20140404132635_52.jpg

به گزارش سينما خبر؛ منصور لشگری‌قوچانی درباره فروش «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی در طول ایام نوروز عنوان کرد: اگرچه ما تعداد سینماهای بسیار کمی در مقابل سایر فیلم‌ها در اختیار داریم اما فروش «خط ویژه» بسیار خوب بوده و اکنون به مرز یک میلیارد تومان در کشور رسیده است.

وی ضمن انتقاد از آنچه بی‌عدالتی در توزیع سالن‌های سینما بین فیلم‌های نوروزی می‌خواند، گفت: از میان 250 سالن سینمای موجود در کشور، فقط 27 سالن به «خط ویژه» اختصاص داده شده است، این رویه کاملا مخالف عدالت است. فعالیت وزارت ارشاد برای معرفی مناسب فیلم‌های نوروزی نباید فقط به یک گُل دادن به عوامل فیلم ختم شود و فکر می‌کنم توضیح عادلانه سالن‌ها نیز برعهده مسئولان سازمان سینمایی بود.


تهیه‌کننده «خط ویژه» افزود: ما در حال تلاش هستیم که بتوانیم تعداد سالن‌های بیشتری را به نمایش این فیلم اختصاص دهیم اما سالن‌ها در انحصار یکسری افراد است. حتی فیلم «با دیگران» هم نتوانسته است تعداد سالن‌های مناسبی برای اکران بگیرد. به عنوان مثال شهر کرج، پنج سالن سینما دارد اما هیچ کدام از این سالن‌ها به «خط ویژه» و «با دیگران» نرسیده است، این درحالی است که ما بنر سر در سینما را هم برای یکی از سالن‌ها فرستادیم اما فیلم دیگری با ترفندهایی توانسته بود، نظر سینمادار را جلب کند.


لشگری‌قوچانی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در این‌باره گفت: امیدواریم در سال آینده با توجه به شعار سال، عدالت در فرهنگ برقرار شود. ما رفتار وزارت ارشاد در قبال فیلم‌های نوروزی را خوب نمی‌دانیم و به نظرمان رفتار صدا و سیما در اختصاص تیزر برای فیلم‌ها، بسیار عادلانه‌تر بود.


به گزارش ايسنا، تهیه‌کننده «خط ویژه» درباره تبلیغات تلویزیونی این فیلم نیز خاطرنشان کرد: ما از تبلیغات تلویزیونی‌مان ناراضی نیستیم و به نظرمان رفتار صدا و سیما با «خط ویژه» عادلانه بوده است. البته معتقدم اگر در اختصاص تیزرهای تلویزیونی به «معراجی‌ها» که محصول شبکه اول سیماست، امتیاز خاصی وجود داشته است، مدیران ارشد تلویزیونی در جریان این امتیازها نبوده و نیستند.


لشگری‌قوچانی در توضیح این سخنانش بیان کرد: بنده شخصا از شورای بازبینی فیلم‌های سینما و بازرگانی صدا و سیما موضوع را پیگیری کردم، آن‌ها «معراجی‌ها» را فیلم خوبی نمی‌دانستند و این فیلم از نظرشان فیلم متوسطی بود. ضمن آنکه تاکید می‌کردند که تیزرهای «معراجی‌ها» از کانال بخش بازرگانی صدا و سیما که مستقیما زیرنظر مسئولان ارشد سازمان اداره می‌شود، در اختیار این فیلم قرار داده نشده است و این تبلیغات رأسا انجام می‌شود بنابراین باید گفت که مسئولان ارشد صدا و سیما از رانت این فیلم در اختصاص تیزرهای تلویزیونی مطلع نیستند.
 
بالا