[h=3]امیر سمواتی گفت: اگر هزینه تولید و تبلیغات را با هم جمع کنیم، فیلم «با دیگران» به نسبت سایر فیلمهای نوروزی فروش خوبی داشته است.
به گزارش سينما خبر؛ این تهیهکننده مجموع فروش فیلم «با دیگران» را که در 7 سینمای تهران و یک سینما در مشهد اکران میشود، حدود پنج میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: فیلم دیرتر از چهار فیلم دیگر از 28 اسفند ماه به روی پرده رفت و سینماهای کمی در اختیار دارد و توانستیم تنها 30 تیزر برای این فیلم بگیریم که آن هم مانند قطرهای در دریا بود که طبیعتا دیده نشد.
وی ادامه داد: واقعیتی وجود دارد و آن اینکه تبلیغات یک فیلم بخشی از سرمایهگذاری بر روی آن است و نمیتوان آن را حذف کرد. من با اینکه آموزش و پرورش بچهها را مجبور به دیدن یک فیلم میکند و یا نمایش فیلمها در دانشگاهها کاری ندارم اما باید حجم هزینههای تبلیغاتی که برای برخی فیلمها میشود مورد توجه قرار گیرد که این ارقام اصلا قابل قیاس با فیلمهای دیگر نیست.
سمواتی خاطرنشان کرد: هر موقع تلویزیون را باز کردیم شاهد تبلیغات برخی از فیلمها بودیم که حتی در برنامههایشان در مورد آنها صحبت میکردند. کسی هم پیگیر نمیشود که چرا برخی فیلمها این قدر تبلیغات دارند و دیگران هیچ. اگر آنتن تلویزیون بخشی از بیتالمال است پس سهم دیگران چه میشود؟
این تهیهکننده با بیان اینکه در وضعیت فعلی بخش خصوصی فرصت نفس کشیدن پیدا نمیکند ادامه داد: یا باید همه چیز برابر باشد و یا نباشد. با این شیوه بخش خصوصی از سینما فراری میشود، اینکه تلویزیون فیلمهایی را این قدر تبلیغ میکند جای تشکر دارد اما باید شرایط برای سایر فیلمها هم برابر باشد. وقتی فیلم در بخش دولتی باشد همه جور حمایت میشود و عملا به گونهای میشود تا برخلاف شعارها، بخش خصوصی نتواند نفس بکشد.
به گزارش ايسنا، وی با بیان اینکه عملا کسی از اکران «با دیگران» مطلع نیست، ادامه داد: پیشنهاد میکنم واحد بازرگانی صدا و سیما جدولی از آمار تبلیغاتی که برای فیلمهای اکران نوروزی در تلویزیون داشته است و مبالغی که دریافت کرده را منتشر کند تا مردم، خود قضاوت کنند. در واقع با این حجم تبلیغات هر کالایی را میتوان فروخت و این فروشها امتیاز خاصی محسوب نمیشود.
سمواتی تاکید کرد: تبلیغات باید به عدل و به صورت مساوی برای همه فیلمها باشد. من امسال دو فیلم دیگر را برای اکران دارم و با این وضعیت ترس تمام وجودم را فرا گرفته و نمیدانم هزینههای آنها را از کجا فراهم کنم.
به گزارش سينما خبر؛ این تهیهکننده مجموع فروش فیلم «با دیگران» را که در 7 سینمای تهران و یک سینما در مشهد اکران میشود، حدود پنج میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: فیلم دیرتر از چهار فیلم دیگر از 28 اسفند ماه به روی پرده رفت و سینماهای کمی در اختیار دارد و توانستیم تنها 30 تیزر برای این فیلم بگیریم که آن هم مانند قطرهای در دریا بود که طبیعتا دیده نشد.
وی ادامه داد: واقعیتی وجود دارد و آن اینکه تبلیغات یک فیلم بخشی از سرمایهگذاری بر روی آن است و نمیتوان آن را حذف کرد. من با اینکه آموزش و پرورش بچهها را مجبور به دیدن یک فیلم میکند و یا نمایش فیلمها در دانشگاهها کاری ندارم اما باید حجم هزینههای تبلیغاتی که برای برخی فیلمها میشود مورد توجه قرار گیرد که این ارقام اصلا قابل قیاس با فیلمهای دیگر نیست.
سمواتی خاطرنشان کرد: هر موقع تلویزیون را باز کردیم شاهد تبلیغات برخی از فیلمها بودیم که حتی در برنامههایشان در مورد آنها صحبت میکردند. کسی هم پیگیر نمیشود که چرا برخی فیلمها این قدر تبلیغات دارند و دیگران هیچ. اگر آنتن تلویزیون بخشی از بیتالمال است پس سهم دیگران چه میشود؟
این تهیهکننده با بیان اینکه در وضعیت فعلی بخش خصوصی فرصت نفس کشیدن پیدا نمیکند ادامه داد: یا باید همه چیز برابر باشد و یا نباشد. با این شیوه بخش خصوصی از سینما فراری میشود، اینکه تلویزیون فیلمهایی را این قدر تبلیغ میکند جای تشکر دارد اما باید شرایط برای سایر فیلمها هم برابر باشد. وقتی فیلم در بخش دولتی باشد همه جور حمایت میشود و عملا به گونهای میشود تا برخلاف شعارها، بخش خصوصی نتواند نفس بکشد.
به گزارش ايسنا، وی با بیان اینکه عملا کسی از اکران «با دیگران» مطلع نیست، ادامه داد: پیشنهاد میکنم واحد بازرگانی صدا و سیما جدولی از آمار تبلیغاتی که برای فیلمهای اکران نوروزی در تلویزیون داشته است و مبالغی که دریافت کرده را منتشر کند تا مردم، خود قضاوت کنند. در واقع با این حجم تبلیغات هر کالایی را میتوان فروخت و این فروشها امتیاز خاصی محسوب نمیشود.
سمواتی تاکید کرد: تبلیغات باید به عدل و به صورت مساوی برای همه فیلمها باشد. من امسال دو فیلم دیگر را برای اکران دارم و با این وضعیت ترس تمام وجودم را فرا گرفته و نمیدانم هزینههای آنها را از کجا فراهم کنم.