گل همیشه بهار
متخصص بخش اینترنت
به گفته یک عضو سازمان نظام صنفی رایانهیی کشور، شرکتهای اینترنتی ملزم به اطلاعرسانی درباره ضریب اشتراک و ماهیت آن به مشتریان هستند.
علی مجدزاده در گفتوگو با (ایسنا)، اظهار کرد: کمفروشی اینترنتی از دو جنبه قابل بررسی است؛ اول پهنای باند تخصیص یافته به هر کاربر و دوم بحث کیفیت خدمات. ممکن است کیفیت بین ارایهکنندگان سرویس، متفاوت باشد و این تفاوت موجب بروز کم فروشی در شرکتهای اینترنتی شود.
وی ادامه داد: شرکتهای ارائهدهنده سرویس برای واگذاری ADSL باید اطلاعات لازم درباره اشتراک پهنای باند برای تعدادی کاربر و ضریب اشتراک را قبل از فروش به مشتریان ارائه دهند.
این مدیر یک شرکت اینترنتی به استفاده همزمان کاربران از خط ADSL به عنوان عامل اصلی اختلال اشاره کرد و افزود: شرکتهای اینترنتی زمان فروش سرویس تعداد کاربرانی که همزمان از خط استفاده میکنند و سرعت اصلی شبکه را تخمین میزنند اما گاهی استفاده همزمان چند کاربر با نتایج تخمین و بررسی مغایر است که این بر سرعت و کیفیت اینترنت تاثیر منفی دارد.
مجدزاده راه کاهش کم فروشی را این گونه تشریح کرد: یکی از راههای مبارزه با این پدیده، افزایش پهنای باند کل کشور است که نیازمند زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری است، دیگری موضوع سیستمهای accounting است که به واسطه آن می توان مدیریت دقیق و جامعی بر ضریب اشتراک کاربران داشت.
وی در رابطه با روشهای تشخیص کم فروشی توسط کاربران اظهار کرد: ابزارهایی به صورت منبع باز در اختیار کاربران اینترنتی قرار میگیرد که با استفاده از آنها میتوان از پهنای باند مصرفی باخبر شد.
این مدیر شرکت اینترنتی از وعدههای وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در دو بخش اصلی شبکه اینترنت و افزایش پهنای باند کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: امکان تحقق افزایش پهنای باند وجود دارد و تنها مانع، محدودیتها در زیرساختها و ایرادات سختافزاری است.
شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲