doctor.sniff
New member
آپدیتهای 2004
گوگل IPO – آگوست 2004
اگرچه این یک آپدیت الگوریتم نبود، اما یک رویداد بزرگ در تاریخ گوگل محسوب میشود. قیمت سهام گوگل تا ژانویه 2005 بیش از دو برابر شده بود.
گوگل IPO قیمت هر سهام را 85 دلار اعلام می کند(CNN)
برندی(Brandy) – فوریه 2004
گوگل دستهای از تغییرات را اعمال کرد که شامل توسعه وسیع شاخص، شاخصگذاری معنایی، افزایش توجه به تکست انکور و مفهوم "همسایگی لینک" میشد. شاخصگذاری معنایی به گوگل قدرت درک مترادفها را داده و تحلیل کلمات کلیدی را به سطحی دیگر ارتقا میداد.
افشای آپدیت برندی گوگل(WebProNews)
چطور آپدیت برندی گوگل را شکست دهیم (SitePoint)
آستین(Austin) – ژانویه 2004
هر چه آپدیت فلوریدا نادیده گرفته بود، آپدیت آستین تکمیل میکرد. در این الگوریتم گوگل بازهم تاکتیکهای حیلهگرانه را جریمه میکرد. این تاکتیکها شامل استافینگ تگهای متا و متنهای غیر قابل مشاهده بود. بعضی فکرمی کردند که گوگل الگوریتم "Hilltop" را به بازی گرفته و ارتباط صفحه را بسیار جدی میگیرد.
آخرین اخبار مربوط به آستین(آپدیت ژانویه گوگل) (SEJ)
آپدیت آستین گوگل: گوگل در فلوریدا را دوباره آپدیت می کند(Search-Marketing.info)
آپدیتهای 2005
پدر بزرگ (Big Daddy) – دسامبر 2005
از نظر فنی، پدر بزرگ یک آپدیت زیربنایی بود (مانند آپدیت "کافئین") و تنها در چندین ماه اعمال و در مارس 2006 منحل شد. پدر بزرگ نحوه برخورد گوگل با کانونی سازی URL، ریدیرکت ها (301/302) و سایر مشکلات فنی را تغییر داد.
زمان بندی شاخص گذاری (MattCutts.com)
تاد، گرگ، و مت کاتز در WebMasterRadio (SEOmoz)
جگر (Jagger) – اکتبر 2005
گوگل یک سری آپدیت منتشر کرد که اکثر آنها با هدف جریمه کردن لینکهای کم کیفیت بود. این جریمهها شامل لینکهای دوطرفه، مزارع لینک، و لینکهای پولی میشوند. جگر در حداقل 3 مرحله اجرا شد که از سپتامبر تا نوامبر 2005 طول کشید و بیشترین تأثیرگذاری را در اکتبر سال ۲۰۰۵ داشت.
بازنگری بر آپدیت جگر 2(SERoundtable)
برخورد با عواقب آپدیت جگر(WMW)
Google Local/Maps – اکتبر 2005
بعد از شروع کار Local Business Center در مارس 2005، و تشویق تجارتهای کوچک و بزرگ به آپدیت کردن اطلاعات خود، گوگل دادههای مربوط به نقشههای خود را در LBC ترکیب کرد، حرکتی که در نهایت میتوانست باعث تغییرات زیادی در سئوی محلی شود.
گوگل محصولات محلی و نقشه ها را با هم ترکیب می کند(گوگل)
ژیلیان (Gillian) – سپتامبر 2005
که نام آپدیت "اشتباهی" را نیز گرفته بود؟ وب مسترها تغییرات (احتمالا مداوم) را دیدند، اما گوگل هیچ نوع ادعایی نسبت به آپدیت الگوریتمهای اصلی نداشت. مت کاتز، مقالهای در بلاگش نوشته و توضیح داد که گوگل دادههای شاخصها را روزانه آپدیت میکند (در آن زمان) اما ابزار PR و سایر متریکها تنها هر سه ماه یک بار آپدیت میشوند.
کاتز گوگل میگوید که آپدیت نبوده است – من میگویم که یک آپدیت بوده، نه یک رقص(Dance)(SEW)
چه شده است؟ یک آپدیت؟ (MattCutts.com)
جستجوی شخصیسازی شده – ژوئن 2005
بر خلاف تلاشهای قبلی برای شخصیسازی، که به شخصیسازی تنظیمات و پروفایلها نیاز داشت، آیا راهاندازی جستجوی شخصیسازی شده در سال 2005 تأثیر قابل توجهی برای کاربران داشت؟ تاریخچه جستجو به طور خودکار باعث تغییر نتایج میشد. اگرچه تأثیر در شروع کار بسیار کم بود، گوگل از تاریخچه جستجو در کابردهای بسیاری استفاده کرد.
گوگل باز هم جستجوی شخصی را راه اندازی میکند – این بار، جستجو واقعا شخصی است (SEW)
جستجو شخصی میشود (گوگل)
ادامه مطلب: http://digiseo.ir/post/c_showListObject/239_الگوریتم-های-جستجوی-گوگل-در-طول-تاریخ-(۲۰۰۴-۲۰۰۵)
فایل پی دی اف: http://fsnet.ir/home/1/files/الگوریتم های جستجوی گوگل در طول تاریخ (۲۰۰۴-۲۰۰۵).pdf
گوگل IPO – آگوست 2004
اگرچه این یک آپدیت الگوریتم نبود، اما یک رویداد بزرگ در تاریخ گوگل محسوب میشود. قیمت سهام گوگل تا ژانویه 2005 بیش از دو برابر شده بود.
گوگل IPO قیمت هر سهام را 85 دلار اعلام می کند(CNN)
برندی(Brandy) – فوریه 2004
گوگل دستهای از تغییرات را اعمال کرد که شامل توسعه وسیع شاخص، شاخصگذاری معنایی، افزایش توجه به تکست انکور و مفهوم "همسایگی لینک" میشد. شاخصگذاری معنایی به گوگل قدرت درک مترادفها را داده و تحلیل کلمات کلیدی را به سطحی دیگر ارتقا میداد.
افشای آپدیت برندی گوگل(WebProNews)
چطور آپدیت برندی گوگل را شکست دهیم (SitePoint)
آستین(Austin) – ژانویه 2004
هر چه آپدیت فلوریدا نادیده گرفته بود، آپدیت آستین تکمیل میکرد. در این الگوریتم گوگل بازهم تاکتیکهای حیلهگرانه را جریمه میکرد. این تاکتیکها شامل استافینگ تگهای متا و متنهای غیر قابل مشاهده بود. بعضی فکرمی کردند که گوگل الگوریتم "Hilltop" را به بازی گرفته و ارتباط صفحه را بسیار جدی میگیرد.
آخرین اخبار مربوط به آستین(آپدیت ژانویه گوگل) (SEJ)
آپدیت آستین گوگل: گوگل در فلوریدا را دوباره آپدیت می کند(Search-Marketing.info)
آپدیتهای 2005
پدر بزرگ (Big Daddy) – دسامبر 2005
از نظر فنی، پدر بزرگ یک آپدیت زیربنایی بود (مانند آپدیت "کافئین") و تنها در چندین ماه اعمال و در مارس 2006 منحل شد. پدر بزرگ نحوه برخورد گوگل با کانونی سازی URL، ریدیرکت ها (301/302) و سایر مشکلات فنی را تغییر داد.
زمان بندی شاخص گذاری (MattCutts.com)
تاد، گرگ، و مت کاتز در WebMasterRadio (SEOmoz)
جگر (Jagger) – اکتبر 2005
گوگل یک سری آپدیت منتشر کرد که اکثر آنها با هدف جریمه کردن لینکهای کم کیفیت بود. این جریمهها شامل لینکهای دوطرفه، مزارع لینک، و لینکهای پولی میشوند. جگر در حداقل 3 مرحله اجرا شد که از سپتامبر تا نوامبر 2005 طول کشید و بیشترین تأثیرگذاری را در اکتبر سال ۲۰۰۵ داشت.
بازنگری بر آپدیت جگر 2(SERoundtable)
برخورد با عواقب آپدیت جگر(WMW)
Google Local/Maps – اکتبر 2005
بعد از شروع کار Local Business Center در مارس 2005، و تشویق تجارتهای کوچک و بزرگ به آپدیت کردن اطلاعات خود، گوگل دادههای مربوط به نقشههای خود را در LBC ترکیب کرد، حرکتی که در نهایت میتوانست باعث تغییرات زیادی در سئوی محلی شود.
گوگل محصولات محلی و نقشه ها را با هم ترکیب می کند(گوگل)
ژیلیان (Gillian) – سپتامبر 2005
که نام آپدیت "اشتباهی" را نیز گرفته بود؟ وب مسترها تغییرات (احتمالا مداوم) را دیدند، اما گوگل هیچ نوع ادعایی نسبت به آپدیت الگوریتمهای اصلی نداشت. مت کاتز، مقالهای در بلاگش نوشته و توضیح داد که گوگل دادههای شاخصها را روزانه آپدیت میکند (در آن زمان) اما ابزار PR و سایر متریکها تنها هر سه ماه یک بار آپدیت میشوند.
کاتز گوگل میگوید که آپدیت نبوده است – من میگویم که یک آپدیت بوده، نه یک رقص(Dance)(SEW)
چه شده است؟ یک آپدیت؟ (MattCutts.com)
جستجوی شخصیسازی شده – ژوئن 2005
بر خلاف تلاشهای قبلی برای شخصیسازی، که به شخصیسازی تنظیمات و پروفایلها نیاز داشت، آیا راهاندازی جستجوی شخصیسازی شده در سال 2005 تأثیر قابل توجهی برای کاربران داشت؟ تاریخچه جستجو به طور خودکار باعث تغییر نتایج میشد. اگرچه تأثیر در شروع کار بسیار کم بود، گوگل از تاریخچه جستجو در کابردهای بسیاری استفاده کرد.
گوگل باز هم جستجوی شخصی را راه اندازی میکند – این بار، جستجو واقعا شخصی است (SEW)
جستجو شخصی میشود (گوگل)
ادامه مطلب: http://digiseo.ir/post/c_showListObject/239_الگوریتم-های-جستجوی-گوگل-در-طول-تاریخ-(۲۰۰۴-۲۰۰۵)
فایل پی دی اف: http://fsnet.ir/home/1/files/الگوریتم های جستجوی گوگل در طول تاریخ (۲۰۰۴-۲۰۰۵).pdf