به یمن وجود اینترنت، بازاریابی طی سالهای اخیر پیشرفت بسزایی داشته است.
به گزارش ايتنا از همكاران سيستم، مشتریان، دیگر برای آگاهی از محصولات جدید، متکی به تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها یا به اصطلاح همان بازاریابی سنتی(outbound)، نیستند. زیرا استفاده از وب شیوههای جدیدی برای کشف، خریداری و جستوجوی محصولات برای آنان فراهم کرده است.
بازاریابی به شیوه جدید یا بازاریابی(Inbound)، به یک گفتوگوی دو طرفه تبدیل شده که بخش عمدهای از آن توسط رسانههای اجتماعی تسهیل شده است.
یک دلیل دیگر برای پیروزی بازاریابی نوین، مقرون به صرفهتر بودن آن نسبت به بازاریابی سنتی است.
چرا باید برای راه یافتن به سمت مصرف کنندگان پول پرداخت در شرایطی که آنها هیچ توجهی به شما نشان نمیدهند.
برخی آمارها در این زمینه این موضوع را روشن میکند:
- ۲۰۰ میلیون نفر در آمریکا نام خود را در فهرست عدم دریافت تماس تلفنی تبلیغاتی ثبت کردهاند.
- ۴۴ درصد از نامههایی تبلیغاتی که مستقیما برای مصرف کنندگان ارسال میشود اصلا باز نمیشوند و تنها موجب هدر دادن وقت، هزینه و کاغذ میشود.
- ۸۶ درصد مردم در زمان پخش آگهیهای تلویزیون کانال را عوض میکنند و آنها را نمیبینند.
- ۸۴ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله از وب سایتهایی که آگهیهای بیربط و مزاحم نمایش میدهند خارج میشوند.
رویکرد نوین بازاریابی موسوم به(Inbound) شیوهای است که از طریق آن اجازه میدهید مشتریان شما را پیدا کنند، به جای آنکه شما خود را به آنها تحمیل کنید.
تمرکز رویکرد نوین به بازاریابی بر جلب توجه کاربران است نه خریدن توجه آنها و این کار را از طریق متنهای رسانهای اجتماعی نظیر وبلاگها، پادکستها و مقالات آموزشی کاربردی انجام میدهد.
این متنها بسیار جذاب و حاوی اطلاعات مفیدی هستند که به ارزش آنها افزوده و در نظر مشتریان، مثبت و با ارزش جلوه میکنند و باعث میشوند که مشتری، نسبت به نشان تجاری شما حس بهتری پیدا کرده و محصول مورد نظر را خریداری کند.
در نتیجه این مدل بازاریابی کم هزینهتر بوده و کارایی بهتری دارد.
به گزارش ايتنا از همكاران سيستم، مشتریان، دیگر برای آگاهی از محصولات جدید، متکی به تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها یا به اصطلاح همان بازاریابی سنتی(outbound)، نیستند. زیرا استفاده از وب شیوههای جدیدی برای کشف، خریداری و جستوجوی محصولات برای آنان فراهم کرده است.
بازاریابی به شیوه جدید یا بازاریابی(Inbound)، به یک گفتوگوی دو طرفه تبدیل شده که بخش عمدهای از آن توسط رسانههای اجتماعی تسهیل شده است.
یک دلیل دیگر برای پیروزی بازاریابی نوین، مقرون به صرفهتر بودن آن نسبت به بازاریابی سنتی است.
چرا باید برای راه یافتن به سمت مصرف کنندگان پول پرداخت در شرایطی که آنها هیچ توجهی به شما نشان نمیدهند.
برخی آمارها در این زمینه این موضوع را روشن میکند:
- ۲۰۰ میلیون نفر در آمریکا نام خود را در فهرست عدم دریافت تماس تلفنی تبلیغاتی ثبت کردهاند.
- ۴۴ درصد از نامههایی تبلیغاتی که مستقیما برای مصرف کنندگان ارسال میشود اصلا باز نمیشوند و تنها موجب هدر دادن وقت، هزینه و کاغذ میشود.
- ۸۶ درصد مردم در زمان پخش آگهیهای تلویزیون کانال را عوض میکنند و آنها را نمیبینند.
- ۸۴ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله از وب سایتهایی که آگهیهای بیربط و مزاحم نمایش میدهند خارج میشوند.
رویکرد نوین بازاریابی موسوم به(Inbound) شیوهای است که از طریق آن اجازه میدهید مشتریان شما را پیدا کنند، به جای آنکه شما خود را به آنها تحمیل کنید.
تمرکز رویکرد نوین به بازاریابی بر جلب توجه کاربران است نه خریدن توجه آنها و این کار را از طریق متنهای رسانهای اجتماعی نظیر وبلاگها، پادکستها و مقالات آموزشی کاربردی انجام میدهد.
این متنها بسیار جذاب و حاوی اطلاعات مفیدی هستند که به ارزش آنها افزوده و در نظر مشتریان، مثبت و با ارزش جلوه میکنند و باعث میشوند که مشتری، نسبت به نشان تجاری شما حس بهتری پیدا کرده و محصول مورد نظر را خریداری کند.
در نتیجه این مدل بازاریابی کم هزینهتر بوده و کارایی بهتری دارد.