• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

با ارزش تریـن برنـدهای جـهان در سـال 2013

ناهید

متخصص بخش

با ارزش تریـن برنـدهای جـهان در سـال 2013



به گزارش nyTimes و به نقل از zoomit، اپل پس از پشت سر گذاشتن یک سال مالی پرسود توانست در جایگاه با ارزش‌ترین برند دنیا قرار گیرد. این گزارش که توسط اینتربرند منتشر شده، نشان می‌دهد که کوکاکولا به رتبه سوم و اپل به رتبه اول جدول بهترین برندها تغییر وضعیت داده‌اند. اینتربرند زیر نظر گروه Omnicom از سال 2000 در زمینه رتبه بندی برندهای مطرح دنیا فعالیت می‌کند.

اپل نه تنها توانسته جایگاه اول را در لیست 100 برند با ارزش دنیا تصاحب کند، بلکه این اولین بار است که کوکاکولا در این لیست اول نیست. این غول تولیدکننده نوشیدنی از همان سال 2000 که اینتربرند رتبه بندی شرکت‌ها را آغاز کرده بود، هر سال در صدر جدول قرار داشت. اپل سال گذشته در رتبه دوم و در سال 2011 در رتبه هشتم جای داشت.

جز فرامپتون، مدیر ارشد اجرایی اینتربرند در این باره گفت: امسال، اپل شاه است! هر سال کمپانی‌ها زندگی ما را تغییر می‌دهند، این تغییر تنها با محصولات آنها رخ نمی‌دهد، بلکه صفات و شخصیت آنها است که بیشترین تاثیر را دارد. این دلیلی است که اپل پس از 13 سال پادشاهی کوکاکولا، حال عنوان با ارزش ترین برند دنیا را از آن خود کرده است.

رتبه اول: Apple
ارزش برند : 98 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته : 28% +




2. Google
ارزش برند : 93 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته : 34% +




3. CocaCola
ارزش برند : 79 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته : 2% +




4. IBM
ارزش برند : 78 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته : 4% +




5. Microsoft
ارزش برند : 59 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته : 3% +


 

ناهید

متخصص بخش
6. General Electric
ارزش برند : 46 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته :
7% +




7. McDonald's
ارزش برند : 41 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته :
5% +




8. Samsung
ارزش برند : 39 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته :
20% +




9. Intel
ارزش برند : 37 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته :
5% -




10. Toyota
ارزش برند : 35 هزار میلیارد دلار
میزان رشد نسبت به سال گذشته :
17% +


در این گزارش ارزش برند اپل چیزی در حدود 98.3 میلیارد دلار تخمین زده شده که نسبت به سال 2012 حدود 28 درصد رشد داشته است. کوکاکولا نیز با وجود رشد 2 درصدی توانسته به ارزش 79.2 میلیارد دلار برسد. IBM که در سال 2012 در رتبه سوم لیست باارزش‌ترین برندهای دنیا قرار داشت حالا در رتبه چهارم جای گرفته و سامسونگ و اینتل نیز که به ترتیب در سال 2012 در رتبه‌های 8 و 9 جای داشتند، حالا در سال 2013 جابجا شده‌اند. نکته جالب توجه در این لیست، وجود 6 شرکت فعال در حوزه فناوری در لیست 10 برند با ارزش دنیا است.



 
بالا