Mahdi Askari
مدير فنی
عنوان The Division در شهر نیویورک جریان دارد و با وجود اینکه شما در بازی به محیطی وسیع دسترسی دارید اما توانایی رانندگی در شهر را نخواهید داشت . در کنار این موضوع سازندگان سعی کرده اند سیستم غارتگری را بشدت واقع گرایانه شبیه سازی کنند و تاکید بر رئالیسم یکی از نقاط قوت اصلی The Division بحساب می آید .
غذا و آب تنها چند مورد کوچک از چیزهایی بحساب می آیند که بازیکنان باید در شهر نیویورک جمع آوری کنند . تهیه کننده عنوان The Division بتازگی مصاحبه ای را با Examiner انجام داده است که در بخش جدید مصاحبه به سیستم غارتگری در بازی و مکانیزم دستیابی بازیکنان به مواد اولیه اشاره کرده است . در ابتدا ایشان پیرامون بحث غارتگری در بازی گفت :
" در این زمینه اگر بخواهم مثالی را بزنم شما باید یک بازی RPG را تصور کنید . اگر شما در یک بازی RPG یک فرد شرور را بگیرید قائدتا او را غارت می کنید و چیزهای با ارزشش را نیز بر می دارید . The Division نیز تا حدی به همین شکل است با این تفاوت که شما باید برای بدست آوردن مواد مهم خود به دنبال آن بروید . به طور مثال اگر شما به مهمات نیاز دارید باید به یک فروشگاه لوازم ورزشی و یا اداره پلیس بروید . اگر شما به امکانات پزشکی و دارو نیاز دارید باید به بیمارستان بروید و به هیچ عنوان مواد اولیه مورد نیاز در سطح شهر پخش نشده اند . شما در The Division کاملا احساس می کنید در یک جهان واقعی جضور دارید و همانطور که در دنیای واقعی انتظار پیدا کردن یک چیز در یک مکان خاص را دارید در The Division نیز می توانید با همان پیش زمینه ذهنی عمل کنید "
بدون هیچ شکلی این میزان واقع گرایی در یک بازی ویدئویی فوق العاده است . در بسیاری از عناوین هم سبک ما شاهد دسترسی غیر منطقی به امکانات گوناگون هستیم اما در The Division شما می توانید با همان پیش زمینه ذهنی در دنیای واقعی پیش بروید . نکته دیگر در این زمینه این است که محیط نیویورک در The Division بسیار وسیع است و شما اگر از یک وسیله نقلیه استفاده کنید بهتر می توانید جهان بازی را شناسایی کنید و با سرعت بیشتری به مکان های مختلف دسترسی داشته باشید اما براستی چرا در بازی شما اجازه رانندگی را نخواهید داشت ؟ آقای Rundqvist در این مورد چنین پاسخ می دهد :
" در این زمینه شما باید به بحث عمق محتوا ، جزئیات بازی و تمام ارکانی که به واقع گرایانه تر شدن اثر کمک می کند توجه کنید . ما زمانی که استفاده از وسیله نقلیه و رانندگی را در بازی تست کردیم متوجه شدیم که براحتی از کنار بسیاری از جزئیات بازی و امکانات جالب عبور می کنیم . استفاده از رانندگی به طور کلی باعث سرعت بیشتر اما توجه کمتر به عمق محتوا می شود به همین دلیل در بازی استفاده نشده است "
با توجه به گفته های آقای Rundqvist و البته کلیت بازی یعنی بقا و غارتگری نبود بحث رانندگی باعث تعادل بیشتر در بازی و واقع گرایانه تر شدن اثر می شود . در مصاحبه آقای Rundqvist ما به کلمه "عمق محتوا" نیز برخوردیم ، چیزی که در مصاحبه سازندگان Watch Dogs زیاد شنیدیم اما به نظر می رسد به طور دقیق منظور آقای Rundqvist چیزی نزدیک به جزئیات و محتوای شیکاگو در بازی Watch Dogs نیست بلکه با توجه به فلسفه و کلیت بازی ما شاهد شکلی جدید از جزئیات و متحوا در قالب عنوانی نظیر The Division هستیم .
عنوان The Division در سال 2015 بر روی پلتفرم های Playstation 4 ، Xbox One و PC عرضه خواهد شد .