بعد از اینکه شما تعدادی از عبارات جستجو را در سایت شناسایی کردید به طور بالقوه اماده انجام یک طرح بهینه سازی وب سایت در موتور های جستجو هستید
1- اول وب سایت شما بررسی شود که در حال حاضر
2- ایا با توجه به کلمه کلیدی که شما در وب شناسایی کرده و مد نظر دارید مطلب قابل توجهی در سایت منتشر شده است یا نه
3- شما برای هر کدام از کلمات کلیدی که شناسائی و انتخاب کرده اید حداقل به یک صفحه مطالب و توضیحات خوب، در مورد ان کلید واژه نیاز دارید
برنامه شما برای بهینه سازی موتور جستجو
چند راهنمایی برای ساخت وب سایت با بهینه سازی موتور جستجو
1- هر صفحه از سایت شما باید منحصر به یک تگ عنوان (تایتل) ، تگ مربوط به کلمات کلیدی و تگ توضیحات باشد
· HTML title tag
· meta keywords tag
نزديك به بالاي كد source وب سايت ، متا تگ هاي مختلفي پيدا ميكنيد – انهايي كه استاندارد هستند عنوان ، توضيح و وازه هاي كليدي بر چسب ها مي باشند(Title, Description and Keyword tags). بر چسب عنوان title به طور تكنيكي يا فني يك فرا بر چسب(meta tags) نيست ، اگرچه به طور معمول همراه انها است . برچسب عنوان نقش بسيار مهمي در شاخص گذاري وب سايت شما ايفا ميكند ، كه در مقابل ان سه عامل ديگر مهمتر به شمار ميرود .
زماني كه فقط تعيين موضوع ان چه در صفحه ويژه است، عنوان يك صفحه اولين چيزي است كه يك موتور جستجو گر به ان نگاه خواهد كرد . عنوان صفحه همچنين اولين چيزي است كه بازديد كنندگان هنگامي كه به ليست شما در موتور جستجوي نگاه ميكنند خواهند ديد .
قرار دادن يك يا دو واژه كليدي در برچسب عنوان مهم است – اما از حد خود تجاوز نكند – شما نمي خواهيد كاري را كه به عنوان "انباشت واژه كليدي " معروف است را انجام دهيد كه هيچ كاري نميكند بلكه وب سايت شما را مانند يك نامه الكتريكي SPAM جلوه ميدهد . بيشتر افراد يا اسم كمپاني يا عنوان ويژه صفحه را لحاظ خواهند كرد .
در مقوله هاي سئو دو مورد از فرا برچسب ها اوليه وجود دارند – برچسب واژه كليدي و توضيحي . اين كه ايا موتور هاي جستجو بر چسب توضيحي را تا انجا كه نتايجتان رتبه بندي شود استفاده ميكنند جاي بحث دارد . با اين حال ان يكي از مهم ترين بر چسب هاي شما است زيرا در نتايج تحقيقات شما ليست شده است – اين برچشب ها چيز هايي هستند كه كاربران هنگامي كه لينك شما بالاميايد ميخوانند و با توجه به انها تصميم ميگيرند كه بر روي لينك شما كليك كنند يا نه .
مطمئن باشيد كه تعدادي از واژه هاي كليدي مربوط را در اين بر چسب ها دخيل كنيد ، اما همچنين در نظر داشته باشيد كه ان را با واژه ها ي كليدي پر نكنيد . بر چسب توضيحي بايد مثل يك جمله خوانده شود – نه مثل يك ليست واژه هاي كليدي .
به علت " انباشت واژه هاي كليدي " بسياري از موتور هاي جستجو امروزه به طور كامل بر چسب واژه كليدي را ناديده ميگيرند .همانند سال هاي نه چندان دور اين بر چسب ها ديگر اهميت زيادي ندارد ، با اين حال در نظر گرفتن انها در منبع كد اسيبي نميرساند .
زماني كه ليست واژه هاي كليدي خود را ايجاد ميكنيد ، شما خواهيد توانست به مقوله هاي مشخصي كه افراد به منظور جستجوي سايتي همانند سايت شما تايپ خواهند كرد فكر كنيد . فقط در اين كار زياده روي نكنيد – بسياري از تكرار ها كار جالبي نيست (مانند عباراتي همچون “web designer” “web designers” “custom web designer” “html web designer” “your state here web designer” – شما منظور را ميرسانيد ) . همه انها به طور اساسي يكسان هستند ، بنابر حداكثر يك يا دو متغيير را انتخاب كنيد و در كنار واژه كليدي قرار دهيد .
برگرفته از: gogseo.com