رضــrezaــا
کاربر ویژه
پس از آنکه پروژهی سونیک کروزِر بوئینگ شکست خورد و میلیونها دلار پول بوئینگ را به باد داد وقت آن رسیده بود که بوئینگ با یک هواپیمای انقلابی به صحنه رقابت با ایرباس برگردد.
Boeing 787 Dreamliner
بوئینگ به خوبی درک کرده بود که بازار امروز بیشتر از هر چیزی تشنه یک هواپیمای دور برد با ظرفیت بین 200 تا 300 نفر است. بوئینگ از سال 2005 شروع به کار بر روی بوئینگی با کد 787 و با نام دریم لاینر کرد. در ادامه شما را با مشخصات این هواپیما آشنا میکنیم.
Boeing 787 Dreamliner
این هواپیما در کلاس هواپیماهای دو موتوره قرار میگیرد. بوئینگ دو پیشرانه توربوفن برای این هواپیما در نظر گرفته. یکی Trent 1000 ساخت کمپانی بریتانیایی رولز رویس و دیگری سری موتورهای موفق GEnx-1B ساخت جنرال الکتریک امریکایی.
Boeing 787 Dreamliner first class
یکی از برتریهای این هواپیما بر دیگر رقیبان، استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی در بدنه اصلی هواپیما است. به طوری که 50 درصد از بنده اصلیِ 787 از این مواد ساخته شده که در وزن تأثیر چشم گیری گذاشته است. این در حالی است که در ایرباس آ-350، رقیب اصلی دریم لاینر، 35 درصد از بدنه اصلی هواپیما از این مواد تشکیل شده که این تفاوت قابل ملاحظه است. هم چنین سیستم خلبان خودکار این هواپیما پیشرفت قابل توجهی نسبت به دیگر هواپیماهای بوئینگ کرده و در داخل کابین هم سعی شده طراحی تا حد امکان ساده باشد. دکمهها در مانیتورها خلاصه شده تا خلبان بتواند با سرعت عمل بیشتری در مواقع ضروری عمل کند.
Boeing 787 dreamliner business class
استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی و کم کردن وزن باعث شده 787 نسبت به برادر خود 767، 20 درصد بازدهی بیشتری داشته باشد.
بوئینگ این هواپیما را، با توجه با کاربرد، در سه مدل تولید میکند. 787-8، 787-9 و 787-10.
Boeing 787 Dreamliner
بوئینگ به خوبی درک کرده بود که بازار امروز بیشتر از هر چیزی تشنه یک هواپیمای دور برد با ظرفیت بین 200 تا 300 نفر است. بوئینگ از سال 2005 شروع به کار بر روی بوئینگی با کد 787 و با نام دریم لاینر کرد. در ادامه شما را با مشخصات این هواپیما آشنا میکنیم.
Boeing 787 Dreamliner
این هواپیما در کلاس هواپیماهای دو موتوره قرار میگیرد. بوئینگ دو پیشرانه توربوفن برای این هواپیما در نظر گرفته. یکی Trent 1000 ساخت کمپانی بریتانیایی رولز رویس و دیگری سری موتورهای موفق GEnx-1B ساخت جنرال الکتریک امریکایی.
Boeing 787 Dreamliner first class
یکی از برتریهای این هواپیما بر دیگر رقیبان، استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی در بدنه اصلی هواپیما است. به طوری که 50 درصد از بنده اصلیِ 787 از این مواد ساخته شده که در وزن تأثیر چشم گیری گذاشته است. این در حالی است که در ایرباس آ-350، رقیب اصلی دریم لاینر، 35 درصد از بدنه اصلی هواپیما از این مواد تشکیل شده که این تفاوت قابل ملاحظه است. هم چنین سیستم خلبان خودکار این هواپیما پیشرفت قابل توجهی نسبت به دیگر هواپیماهای بوئینگ کرده و در داخل کابین هم سعی شده طراحی تا حد امکان ساده باشد. دکمهها در مانیتورها خلاصه شده تا خلبان بتواند با سرعت عمل بیشتری در مواقع ضروری عمل کند.
Boeing 787 dreamliner business class
استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی و کم کردن وزن باعث شده 787 نسبت به برادر خود 767، 20 درصد بازدهی بیشتری داشته باشد.
بوئینگ این هواپیما را، با توجه با کاربرد، در سه مدل تولید میکند. 787-8، 787-9 و 787-10.
[*=center]787-8 با حداکثر ظرفیت 242 صندلی (کلاس سه)، حداکثر بار مجاز 228 تن (وزن کل)، برد 15200 کیلومتری و باکی با ظرفیت 126 هزار لیتر.
[*=center]787-9 با حداکثر ظرفیت 280 صندلی (کلاس سه)، حداکثر بار مجاز 251 تن، برد 15700 کیلومتری و باکی با ظرفیت 138 هزار لیتر.
[*=center]787-10 با حداکثر ظرفیت 323 صندلی (کلاس سه)، حداکثر بار مجاز 251 تن، برد 13000 کیلومتری و باکی با ظرفیت 138 هزار لیتر.
تاکنون تعداد 1030 دریم لاینر سفارش داده شده است که 114 عدد از این تعداد تحویل داده شده. هواپیمایی ژاپن، هند، و قطر از اولین سفارش دهندگان بودند. جالب است بدانید قیمت 787 از 211 میلیون دلار شروع میشود که نسبت به رقیب خود، ایرباس آ-350 با قیمت 261 میلیون دلار گزینه جذابتری است.
Boeing 787 Dreamliner
این هواپیما در شهر اِوِرت ایالت واشینگتن مونتاژ میشود.