اداره آمار چین از رشد بالای ارزش مبادلات مالی اینترنتی در این کشور، در سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایتنا به نقل از البیان، در سال ۲۰۱۱ ارزش مبادلات آنلاین در چین بیش از ۷۸۰ میلیارد یوان معادل حدود ۱۲۴ میلیارد دلار بوده که این میزان، نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد نشان میدهد.
طبق اعلام موسسه بینالمللی IDC و سایت چینی علیبابا، تجارت الکترونیکی از طریق کاهش هزینههای تولید، افزایش فرصتهای شغلی و سرعت بخشیدن به تحولات صنعتی در چین، باعث تقویت توسعه اجتماعی در این کشور شده است.
از گروه علیبابا به عنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی چینی یاد میشود.
بر اساس این گزارش، سایت تائوبائو (Taobao) بزرگترین وب سایت ارائهدهنده خدمات مالی و فروشنده آنلاین در چین، در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.
تائوبائو عملکردی مشابه سایت eBay دارد.
تجارت خرده فروشی اینترنتی حدود ۳ درصد کل تجارت خردهفروشی چین را به خود اختصاص میدهد که با توجه به رشد تجارت الکترونیکی در این کشور، انتظار میرود این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۷ درصد برسد.