تفاوت سرويس Vas با ساير سرويسهاي پيامکي :
در سرويسهاي پيامکي ، سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازمه ( مانند سامانه پیام کوتاه ف درگاه یا وب سرویس جهت ارسال و دریافت پیام کوتاه ) مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود . در اينگونه سرويسها دسترسي به پنلهاي افلاين و يا انلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد.
در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوما بازار هدف نهايي نمي باشند چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند .
در سرويسهاي vas هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود . بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک انجام نمي شود . چه بسا که براي ان سازمان و ارگان درامد زا نيز خواهد بود. در اينگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد .
خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه (vas)
خدمات ارزش افزوده تلفن همراه يا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته ميشود، از جديدترين پارامترهاي نوين صنعت مخابرات ميباشد که در عين اينکه براي مصرفکنندگان تلفنهاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني براي اپراتورهاي تلفن همراه نيز دارد و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينهها را دارا است.
کاربري سرويسهاي Vas
از اين سرويس ها به روشهاي مختلف مي توان بهره گرفت که عبارتند از سرويسهاي مبتني بر درخواست و سرويسهاي ثبت نامي در زير هر يک به اختصار شرح داده شده است.
سرويسهاي مبتني بر درخواست :
در اين حالت مخاطب بسته به دلخواه خود با ارسال پيامکي از سرويس استفاده مي نمايد .
اين سرويس نيازي به ثبت نام ندارد .
سرويسهاي ثبت نامي :
در اين حالت مخاطب با ارسال پيامکي در سرويس ثبت نام کرده و از آن پس ، بسته به نوع سرويس در بازه هاي زماني خاصي پيامک دريافت مي نمايد.
منبع: http://www.hamavaran.com
در سرويسهاي پيامکي ، سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازمه ( مانند سامانه پیام کوتاه ف درگاه یا وب سرویس جهت ارسال و دریافت پیام کوتاه ) مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود . در اينگونه سرويسها دسترسي به پنلهاي افلاين و يا انلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد.
در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوما بازار هدف نهايي نمي باشند چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند .
در سرويسهاي vas هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود . بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک انجام نمي شود . چه بسا که براي ان سازمان و ارگان درامد زا نيز خواهد بود. در اينگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد .
خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه (vas)
خدمات ارزش افزوده تلفن همراه يا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته ميشود، از جديدترين پارامترهاي نوين صنعت مخابرات ميباشد که در عين اينکه براي مصرفکنندگان تلفنهاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني براي اپراتورهاي تلفن همراه نيز دارد و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينهها را دارا است.
کاربري سرويسهاي Vas
از اين سرويس ها به روشهاي مختلف مي توان بهره گرفت که عبارتند از سرويسهاي مبتني بر درخواست و سرويسهاي ثبت نامي در زير هر يک به اختصار شرح داده شده است.
سرويسهاي مبتني بر درخواست :
در اين حالت مخاطب بسته به دلخواه خود با ارسال پيامکي از سرويس استفاده مي نمايد .
اين سرويس نيازي به ثبت نام ندارد .
سرويسهاي ثبت نامي :
در اين حالت مخاطب با ارسال پيامکي در سرويس ثبت نام کرده و از آن پس ، بسته به نوع سرويس در بازه هاي زماني خاصي پيامک دريافت مي نمايد.
منبع: http://www.hamavaran.com