رضــrezaــا
کاربر ویژه
یک تلفن عمومی چقدر خرج و درآمد دارد؟!
معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران گفت: هر تلفن عمومی به طور میانگین ماهانه 33 هزار تومان درآمد و 30 هزار تومان هزینه دارد.رضا خلیلی در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: تلفنهای همگانی و میزان گستردگی آنها در شهر تهران طی سالهای گذشته با نوعی روند کاهش مواجه بوده که البته این مساله امری عادی و طبیعی تلقی میشود و در دنیا هم روند به همین گونه است چراکه با روی کار آمدن تلفن همراه و گسترش ضریب نفوذ آن دیگر تمایل چندانی برای استفاده از تلفنهای عمومی باقی نمیماند.وی با بیان اینکه با وجود کاهشی که در تعداد تلفنهای عمومی صورت گرفته، هم چنان تهران از نظر تعداد تلفنهای عمومی ضریب نفوذی بالاتر از حد استاندارد جهان دارد، گفت: اکنون استاندارد جهانی در این زمینه یک تلفن به ازای هر 1000 نفر است که این آمار در ایران حدود 3.5 است. خلیلی در بخش دیگری از صحبتهای خود یادآور شد: در حال حاضر در استان تهران 36 هزار و 500 دستگاه تلفن عمومی وجود دارد که این رقم طی سالهای گذشته کاهش چشمگیری پیدا نکرده و در نهایت سالانه حدود 10 درصد کاهش داشته است.معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران در پاسخ به این سوال که در این میان کیوسکهایی که از سطح شهر جمعآوری شده به چه سرنوشتی دچار شدهاند، توضیح داد: ما برای تامین تلفنهای عمومی در سطح شهر با دو شرکت پیمانکار قرارداد داشتیم درواقع از میان 36 هزار تلفنی که در سطح تهران وجود دارد، 25 هزار دستگاه از آن در مالکیت مخابرات بود و 11 هزار تلفن را پیمانکاران و به طور مشارکتی تامین کرده بودند. مدتی پیش یکی از این پیمانکاران حذف شد و به این ترتیب برخی از این تلفنها از سطح شهر جمعآوری شد.خلیلی در ارتباط با تلاشهایی که در کشورهای مختلف دنیا در زمینه گسترش استفاده از تلفنهای عمومی صورت می گیرد اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که در ارتباط با تلفنهای همگانی مورد توجه قرار میگیرد، بحث سوددهی آنهاست اکنون از همان تعداد تلفنی که در سطح شهر تهران قرار گرفته طبق آمار روزانه تنها 20 دقیقه استفاده میشود که این آمار، آمار میانگین است و برخی از این دستگاهها حتی برای چند روز یکبار هم استفاده نمیشود.به گفته او در چنین شرایطی اگر ما هزینههای نگهداری را هم در نظر بگیریم طبیعی است که به این نتیجه برسیم که با توجه به بالاتر بودن تعداد این کیوسکها از حد استاندارد جهانی منطقی است اگر برخی از آنها را حذف کنیم.وی ادامه داد: با این وجود ما تاکنون تعداد این کیوسکها را خیلی کاهش ندادهایم تا مردم بتوانند به طور راحت دسترسی داشته باشند به همین دلیل اکنون با دو تا سه دقیقه پیادهروی شما میتوانید در هر نقطه از شهر به یک کیوسک تلفن دسترسی داشته باشید.معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران همچنین اعلام کرد: بهطور متوسط کارکرد هر کیوسک تلفن عمومی در طول ماه 33 هزار تومان است و هزینههای مربوط به نگهداری آن حدود 30 هزار تومان میشود.وی در ارتباط با این موضوع که آیا در ایران قرار نیست مانند سایر کشورها سراغ تکنولوژیهای جدیدتری که در این حوزه وجود دارد برویم، اظهار کرد: در حال حاضر 1100 دستگاه از تلفنهای عمومی سطح شهر حالت مولتی مدیا دارند و علاوه بر تلفن میتوان از آنها برای دسترسی به اینترنت نیز استفاده کرد. البته با توجه به ویژگیهای این دستگاهها سعی شده است آنها بیشتر در اماکن سربسته عمومی قرار گیرند تا دچار مشکلات و تخریب نشوند. خلیلی در بخش پایانی صحبتهای خود یادآور شد: با وجود تمام این تفاسیر طی سالهای آتی در تعداد کیوسکهای تلفن همگانی کاهشی اساسی رخ نخواهد داد و شاید نهایتا سالی 2000 دستگاه از آنها کم شود و هم چنان عزمی جدی برای کاهش تعداد کیوسکهای عمومی وجود ندارد. جهانگیری:سعی دولت به نتیجه رساندن توسعه دولت الکترونیک است
معاون اول رئیسجمهور، توسعه دولت الکترونیک را از اولویتها و نیازهای اصلی کشور برشمرد.وی گفت: با توجه به ارتباط مستقیم این موضوع با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، دولت اجرای آن را به عنوان یک پروژه اصلی در دستور کار قرار داده و اهتمام دارد این طرح را به نتیجه برساند.به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری عصر دیروز (سهشنبه) در جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات با اشاره به گزارش دبیرخانه شورا درباره آئیننامه اجرایی دولت الکترونیک، خواستار تشریح و تبیین این آئیننامه در یکی از جلسات هیأت دولت شد و افزود: با ارائه این گزارش در جلسه هیأت وزیران، ظرفیت دستگاههای اجرایی نیز در حمایت از این طرح قرار میگیرد و سریعتر به نتایج و اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.معاون اول رئیسجمهور از همه دستگاههای اجرایی و بخشهای مرتبط خواست توسعه دولت الکترونیک را به عنوان یکی از اولویتها در دستور کار قرار دهند تا با همگرایی و همراهی بخشهای مرتبط، الزامات فنی و زیرساختی لازم فراهم شده و هرچه زودتر شاهد اجرای این طرح باشیم.در این جلسه، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گزارشی از عملکرد و فعالیت سهماهه دبیرخانه و کمیسیون راهبردی شورای عالی فناوری اطلاعات ارائه کرد و به تشریح برنامهها، اقدامات و آئیننامه اجرایی توسعه دولت الکترونیک پرداخت.در این نشست، وزرای دادگستری، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیسجمهور و مشاور فرهنگی رئیسجمهور نیز ضمن حمایت از برنامهها و اقدامات اجرایی توسعه دولت الکترونیک، بر لزوم اجرای آئیننامه تدوین شده تاکید و نظرات خود را در زمینه بخشهای مختلف این آئیننامه مطرح کردند.
مکالمه ارزان قیمت بینالملل با سرویس پنج
مشترکین همراه اول می توانند برای مکالمه ارزان و با کیفیت بین الملل، پیش از دو صفر، عدد ۵ را شماره گیری کنند.به گزارش ایسنا، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که از این پس همراه اولی ها میتوانند برای مکالمه ارزان قیمت و با کیفیت در تماسهای خارجی، پیش از شماره گیری دو صفر، عدد «۵» را شماره گیری کنند.بر اساس این گزارش، از جمله ویژگی های این سرویس میتوان به نرخ ارزانتر در مقایسه با سایر سرویس های مشابه، شماره گیری آسان و پرداخت هزینه به همراه قبض مشترک اشاره کرد.این گزارش می افزاید: هزینه ارسال پیامک به کلیه مشترکین اپراتورهای خارجی طرف قرارداد، ۱۴۰۰ ریال است. همچنین به هزینه مکالمه بین الملل، هزینه یک دقیقه مکالمه شهری افزوده می شود.مشترکین همراه اولی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مکالمات بین الملل، به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند. سیم کارت رایتل تولید خارجی است/وعده استفاده از توان داخلی در خریدهای بعدی
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: سیمکارتهایی که اکنون در شبکه رایتل استفاده میشود و به فروش میرسد از خریدهای قبلی و تولید خارجی است و در نوبت بعدی خرید سیم کارت توان داخلی را مدنظر قرار خواهیم داد.
وزارت ارتباطات 137 ساله شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز 21 اسفندماه 1392 یک صد و سی و هفت ساله شد.به گزارش فارس، 21 اسفند مصادف با یک صد و سی و هفتمین سال تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. تا پیش از سال 1255 هجری شمسی پست در ایران به صورت «اداره» بود و تمامی امور پستی در آن زمان توسط همین اداره انجام می شد.در این سال به سبب موفقیتهایی که به دست آمده بود، با دستور ناصرالدین شاه اداره پست به وزارت تبدیل شد.در سال 1327 هجری قمری، با اضافه شدن ادارهی تلگراف به پست، وزارت پست و تلگراف تاسیس شد. در سال 1321 هجری قمری، نخستین امتیاز تلفن به بصیر الممالک واگذار شد و تلفن در تهران شروع به کار کرد. سپس وزارت پست و تلگراف پیشنهادی به مجلس تقدیم کرد که با مصوبهای سهام شرکت تلفن وقت را خریداری کند و پس از صدور این مجوز و خرید سهام شرکت تلفن از سال 1347 هجری قمری وزارت پست و تلگراف و تلفن شکل گرفت.در نهایت در سال 1382 با تصویب مجلس شورای اسلامی، وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام داد و تغییراتی در ساختار آن ایجاد شد. مخابرات 800 میلیارد تومان سرمایهگذاری میکند قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: سال آینده هشت هزار میلیارد ریال در بخش مخابرات سرمایه گذاری خواهد شد.
ˈ کاظم ابراهیمی در جمع خبرنگاران در بیرجند، ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور را 37 درصد و تلفن همراه این شرکت را نیز 75 درصد اعلام کرد.وی اظهار کرد: پهنای باند مفید برای کاربران اینترنت از 256 کیلوبایت به یک مگابایت افزایش می یابد.ابراهیمی گفت: از آنجا که شرکت مخابرات خصوصی است و از دولت کمک دریافت نمی کند لذا در قبال خدماتی که به مردم ارائه می دهد باید هزینه ها را تامین کند.وی ادامه داد: در صورت موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سال آینده میزان تعرفه های تلفن ثابت و همراه 10 درصد افزایش می یابد.وی همچنین گفت: اعتبارات شرکت مخابرات در دو زمینه اعتبارات جاری و سرمایه ای تقسیم می شود که در بخش جاری با توجه به میزان تورم، مزایا و حقوق نیروهای این شرکت نیز تغییر می یابد. تجهیزات الکترونیکی امکان بیمه شدن دارند بیمه ایران اعلام کرد: هر شی فیزیکی یا دستگاه یا ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی قابلیت بیمه شدن دارد.به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی بیمه ایران در پی انتشار خبری با عنوان "کلاهبرداری برخی فروشندگان در بازار رایانه / کالاهای کامپیوتری حق بیمه ندارند" توضیحاتی ارسال کرد که متن آن به این شرح است:
برخلاف موضوع مطرح شده توسط رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، هر شی فیزیکی، دستگاه، ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی قابلیت بیمه شدن را دارد و در این بیمه نامه، تجهیزات و دستگاههای که ارزش قطعات الکتریکی و الکترونیکی در آنها از ارزش قطعات مکانیکی بیشتر است نیز تحت پوشش قرار می گیرد.بنابراین این نوع بیمه نامه برای تجهیزات بزرگ همانند رادیو و تلویزیون تا تجهیزات کوچک همانند کامپیوتر PC و لپ تاپ، دوربین، تبلت و موبایل در صورت درخواست مشتری می تواند صادر شود و بیمه گذار از خدمات بیمه ای آن استفاده کند. کاهش شکاف دیجیتالی در مازندران/ تمام روستاها تحت پوشش اینترنت پرسرعت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران از برنامه های مدنظر برای کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای این استان خبر داد و گفت: در سال 93 اینترنت پرسرعت به 3 هزار و 621 روستای این استان واگذار می شود.به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله طهماسبی با بیان اینکه استان مازندران پیشروترین استان از نظر ضریب نفوذ خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور و بالاترین ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL است اظهار داشت: این استان با جمعیتی بیش از 3/2 میلیون نفر دارای 2میلیون و 299 هزار و 291 نفر کاربر اینترنتی و ضریب نفوذی معادل با 74/8 درصد است.
وی با بیان اینکه با وجود 63 درصد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL در استان، بالاترین ضریب نفوذ به استان مازندران تعلق داشته است افزود: این موضوع علاقمندی و توانمندی مردم استان را، در بهره گیری از امکانات و تکنولوژی های نوین نشان می دهد.طهماسبی تعداد تلفن های ثابت منصوبه در استان را بیش از یک میلیون و 950 هزار شماره اعلام کرد و افزود: براساس آخرین آمار تعداد تلفن های ثابت مشغول بکار بیش از یک میلیون و 500 هزار شماره است که ضریب نفوذی در حدود 50 درصد را شامل می شود؛ همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از 100 درصد است.مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران سال 93 را سال "کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای استان" عنوان کرد و اظهار داشت: مازندران با داشتن 3هزار و 621 روستا برنامه های مناسبی تدارک دیده تا در سال آینده اینترنت پرسرعت را به روستاها ببرد.وی تصریح کرد:به علت وجود زیرساختهای مناسب در استان، حضور نیروی انسانی متخصص به میزان زیاد و تمایل زیاد مردم در استفاده از فناوری اطلاعات در سال آینده با اجرای طرح USO (خدمات عمومی اجباری) شاهد خواهیم بود که تقریبا کلیه روستاهای استان از اینترنت پرسرعت ADSL برخوردار خواهند شد.طهماسبی ادامه داد: با ایجاد این امکان روستاییان می توانند با کمک فضای مجازی با دستگاههای اجرایی ارتباط برقرار کرده و به موقع از خدمات آنها مطلع و بدون صرف هزینه و وقت از این خدمات بهره مند شوند؛ همچنین با اجرایی شدن این طرح از مراجعه حضوری ناخواسته در ادارات نیز پرهیز خواهد شد.