تاليانيوز- تماشای برنامههای تلویزیونی روی تلفنهمراه بین مردها و جوانان از محبوبیت زیادی برخوردار است.
comScore که یکی از مراکز تحقیقاتی بزرگ در دنیای دیجیتال محسوب میشود، نتایج بررسیهای جدید خود را در مورد میزان استفاده و نگرش کاربران آمریکایی به تماشای برنامههای تلویزیون اعم از پخش برنامه های زنده و پخش برنامه های درخواستی در تلفنهمراه (Mobile TV) منتشر کرد.
این مطالعات که در رابطه با بیش از دو هزار مشترک تلفنهمراه صورت گرفت نشان میدهد، از هر سه کاربری که برنامههای تلویزیونی را روی تلفنهمراه تماشا میکردهاند دو نفر مرد بوده و بیش از نیمی از آنها کمتر از 35 سال داشتهاند.
در این تحقیق رفتارهای کاربران، نگرش آنها درمورد پخش برنامههای تلویزیون روی تلفنهمراه، اطلاعات و میزان آگاهی افراد، محتوای برنامهها و محرکهای اصلی در خرید این برنامهها مورد بررسی قرار گرفته است.
مطالعاتی که توسط مرکز آمارگیری آمریکا در مورد میزان استفاده مردم از Mobile TV و نگرش آنها به این سرویس انجام شده نشان میدهد، مردان و جوانان بیش از دیگر اقشار جامعه به تماشای برنامههای تلویزیون از طریق تلفنهمراه تمایل دارند و پذیرای آن هستند.
46 درصد کسانی که تاکنون اقدام به دریافت سرویس پخش برنامههای تلویزیون از طریق تلفنهمراه کردهاند کمتر از 35 سال دارند و 65 درصد آنها را مردان تشکیل میدهند.
مردان بهطور میانگین علاقه بیشتری برای دریافت سرویس Mobile TV نشان میدهند و زنان تمایل چندانی به دریافت این سرویس ندارند.
به طور کلی، مشترکان، پخش برنامههای مرسوم و متداول را در تلفنهمراه به پخش برنامههای تخصصی و اصلاح شده ترجیح میدهند.
56 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی تمایل دارند برنامهها را بهصورت کامل مشاهده کنند و 53 درصد هم اعلام کرده اند که از تماشای برنامههای کلی نظیر اخبار و همچنین از تماشای برنامههای ویژهای نظیر مسابقات صرفا ورزشی، رضایت بیشتری کسب میکنند.
به طور کلی از کل کسانی که تاکنون برای دریافت سرویس Mobile TV در آمریکا ثبتنام کردهاند، 46 درصد برنامههای کلی را به برنامههای خاصی که روی آن تمرکز میشود بیشتر ترجیح میدهند و 43 درصد هم تمایل دارند به جای گزیده ای از برنامه های تلویزیونی ، برنامهها را بهصورت کامل دریافت کنند.
آنهایی که تمایل به تماشای برنامههای تلویزیونی در تلفنهمراه دارند اخبار محلی، تئاتر و فیلم را به دیگر برنامهها ترجیح میدهند.
comScore که یکی از مراکز تحقیقاتی بزرگ در دنیای دیجیتال محسوب میشود، نتایج بررسیهای جدید خود را در مورد میزان استفاده و نگرش کاربران آمریکایی به تماشای برنامههای تلویزیون اعم از پخش برنامه های زنده و پخش برنامه های درخواستی در تلفنهمراه (Mobile TV) منتشر کرد.
این مطالعات که در رابطه با بیش از دو هزار مشترک تلفنهمراه صورت گرفت نشان میدهد، از هر سه کاربری که برنامههای تلویزیونی را روی تلفنهمراه تماشا میکردهاند دو نفر مرد بوده و بیش از نیمی از آنها کمتر از 35 سال داشتهاند.
در این تحقیق رفتارهای کاربران، نگرش آنها درمورد پخش برنامههای تلویزیون روی تلفنهمراه، اطلاعات و میزان آگاهی افراد، محتوای برنامهها و محرکهای اصلی در خرید این برنامهها مورد بررسی قرار گرفته است.
مطالعاتی که توسط مرکز آمارگیری آمریکا در مورد میزان استفاده مردم از Mobile TV و نگرش آنها به این سرویس انجام شده نشان میدهد، مردان و جوانان بیش از دیگر اقشار جامعه به تماشای برنامههای تلویزیون از طریق تلفنهمراه تمایل دارند و پذیرای آن هستند.
46 درصد کسانی که تاکنون اقدام به دریافت سرویس پخش برنامههای تلویزیون از طریق تلفنهمراه کردهاند کمتر از 35 سال دارند و 65 درصد آنها را مردان تشکیل میدهند.
مردان بهطور میانگین علاقه بیشتری برای دریافت سرویس Mobile TV نشان میدهند و زنان تمایل چندانی به دریافت این سرویس ندارند.
به طور کلی، مشترکان، پخش برنامههای مرسوم و متداول را در تلفنهمراه به پخش برنامههای تخصصی و اصلاح شده ترجیح میدهند.
56 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی تمایل دارند برنامهها را بهصورت کامل مشاهده کنند و 53 درصد هم اعلام کرده اند که از تماشای برنامههای کلی نظیر اخبار و همچنین از تماشای برنامههای ویژهای نظیر مسابقات صرفا ورزشی، رضایت بیشتری کسب میکنند.
به طور کلی از کل کسانی که تاکنون برای دریافت سرویس Mobile TV در آمریکا ثبتنام کردهاند، 46 درصد برنامههای کلی را به برنامههای خاصی که روی آن تمرکز میشود بیشتر ترجیح میدهند و 43 درصد هم تمایل دارند به جای گزیده ای از برنامه های تلویزیونی ، برنامهها را بهصورت کامل دریافت کنند.
آنهایی که تمایل به تماشای برنامههای تلویزیونی در تلفنهمراه دارند اخبار محلی، تئاتر و فیلم را به دیگر برنامهها ترجیح میدهند.