Maryam
متخصص بخش ادبیات
یک سال پیش در چنین روزی، دنیای فناوری برای همیشه تغییر کرد، یک سال پیش در چنین روزی آیپد وارد بازار آمریکا شد. با گذشت یک سال، تا به حال، ۱۵ میلیون دستگاه آیپد فروخته شده است. حالا دیگر تصور دنیای بدون آیپد و دیگر تبلتها، بسیار دشوار است. در این مدت، حدود ۷۵ هزار اپلیکیشن مخصوص آیپد نوشته شده است.
امروز، دانشجوها، پزشکان، روزنامهنگاران، گیمرها، آیپد را به صورت روزانه مورد استفاده قرار میدهند.
اگر به آیپد و دیگر تبلتها، تنها از منظر یک سختافزار نگاه نکنیم و زاویه دید ژرفتری، فرهنگی را که تبلت در عرض این یک سال ایجاد کرده است، مورد بررسی قرار میدهیم، میبینیم که تبلت، دنیای کتاب، مجلات، ویدئوها و حتی طراحی وب را تغییر داده است.
برای عقب نیفتادن از قافله باید به پاپ دیگر کاربران حرکت کرد و به تعبیر فرنگیها، باید از بین تغییر یا مرگ، یکی را انتخاب کرد!
نسل کنونی کاربران، اخبار، سرگرمی و اطلاعات مختص به خودشان را طلب میکنند، تفاوتی نمیکند که در اتوبوس باشند یا در رختخواب یا ساحل دریا!
اپل به تازگی، نخستین آگهی مربوط به آیپد ۲ را منتشر کرده است. عنوان این آگهی «ما باور داریم» است. در این آگهی بر این مسئله تأکید شده است که فناوری صرف مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد گنجاندن این فناوری در زندگیمان است. سریعتر شدن، نازکتر و سبکتر شدن، چیزهای خوبی هستند، اما تأثیر گجتها در دلپذیر کردن و حتی جادویی کردن زندگی، مهمتر است.
البته، نحوه عرضه آیپد ۲ تا حدی با انتقاد مشتریان مشتاقش مواجه شده است. در کشورهایی که هوز آیپد ۲ به صورت رسمی وارد بازار نشود، آیپد بر جسب مدل، ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار از طریق واسطهها به دست مشتریان میرسد. یک سوم کسانی که آیپد ۲ را از طریق سایت eBay خریدهاند، ساکنان همین کشورها هستند.
در اینجا، خیلی مناسب است که آمار جالبی را در مورد آیپد با هم مرور کنیم:
میزان استفاده
- میزان استفاده از کامپیوترهای دسکتاپ بعد از خرید آیپد توسط یک کاربر، ۳۵ درصد کاهش مییابد. (در مورد خود من شاید پنجاه درصد باشد!)
- استفاده از لپتاپ بعد از خرید آیپد، ۳۹ درصد کاهش مییابد.
- ۸۷ درصد کاربران آیپد، آن را هر روز مورد استفاده قرار میدهند.
- ۲۶ درصد، نیم تا یک ساعت را هر روز به کار با آیپد اختصاص میدهند.
- ۳۲ درصد، یک تا دو ساعت روزانه با آیپد کار میکنند.
- ۲۴ درصد هم، دو ساعت در روز با آیپد کار میکنند.
جای استفاده:
- ۶۹ درصد کاربران آیپد را به رختخواب میبرند.
- ۴۲ درصد آنها، در آشپزخانه از آیپد استفاده میکنند.
- حتی بیست درصد مردان در هنگام استحمام هم دوست ندارند از آیپد جدا شوند!
آیپد کجاها مورد استفاده قرار میگیرد؟
- وبگردی، ۷۵ درصد.
- ایمیل زدن: ۶۳ درصد.
- ۵۳ درصد عمدتا برای سرگرمی از آیپد استفاده میکنند.
- بازی: ۴۸ درصد.
- استفاده از شبکههای اجتماعی: ۴۱ درصد.
- پژوهش در مورد محصولات و خدمات: ۲۹ درصد.
- کتاب خواندن: ۲۵ درصد.
- گوش کردن به موسیقی: ۲۱ درصد.
- خرید: ۱۹ درصد.
- مجله خواندن: ۱۳ درصد.
- برای کار: ۱۳ درصد.
- تماشای تلویزیون: ۱۱ درصد.
جالب است که ۵۱ درصد کسانی که با آیپد مجله میخوانند، نسخه دیجیتال را به کاغذی ترجیح میدهد. در مقابل فقط ۲۳ درصد، نسخه کاغذی را بیشتر دوست دارند.
آمار مربوط به اپلیکیشنها:
- ۱۶ درصد اپهای پولی مربوط به یک برند را از شرکت مربوطه، میخرند.
- ۸۴ درصد هم به اپهای پولی علاقه نشان میدهند ولی ترجیح میدهند آنها رایگان باشند.
- به طور متوسط یک کاربر آیپد، ۱۸ اپ رایگان و ۱۰ اپ پولی دارد.
- میزان سودمندی یک اپ، بیش از بقیه عوامل میزان فروش آن را تحت تأثیر قرار میدهد. عوامل مؤثر دیگر در خرید اپها، محتوای کلی آنها، توصیه دوستان و توصیه متخصصان مربوطه است.
منابع: + و + و +
امروز، دانشجوها، پزشکان، روزنامهنگاران، گیمرها، آیپد را به صورت روزانه مورد استفاده قرار میدهند.
اگر به آیپد و دیگر تبلتها، تنها از منظر یک سختافزار نگاه نکنیم و زاویه دید ژرفتری، فرهنگی را که تبلت در عرض این یک سال ایجاد کرده است، مورد بررسی قرار میدهیم، میبینیم که تبلت، دنیای کتاب، مجلات، ویدئوها و حتی طراحی وب را تغییر داده است.
برای عقب نیفتادن از قافله باید به پاپ دیگر کاربران حرکت کرد و به تعبیر فرنگیها، باید از بین تغییر یا مرگ، یکی را انتخاب کرد!
نسل کنونی کاربران، اخبار، سرگرمی و اطلاعات مختص به خودشان را طلب میکنند، تفاوتی نمیکند که در اتوبوس باشند یا در رختخواب یا ساحل دریا!
اپل به تازگی، نخستین آگهی مربوط به آیپد ۲ را منتشر کرده است. عنوان این آگهی «ما باور داریم» است. در این آگهی بر این مسئله تأکید شده است که فناوری صرف مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد گنجاندن این فناوری در زندگیمان است. سریعتر شدن، نازکتر و سبکتر شدن، چیزهای خوبی هستند، اما تأثیر گجتها در دلپذیر کردن و حتی جادویی کردن زندگی، مهمتر است.
البته، نحوه عرضه آیپد ۲ تا حدی با انتقاد مشتریان مشتاقش مواجه شده است. در کشورهایی که هوز آیپد ۲ به صورت رسمی وارد بازار نشود، آیپد بر جسب مدل، ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار از طریق واسطهها به دست مشتریان میرسد. یک سوم کسانی که آیپد ۲ را از طریق سایت eBay خریدهاند، ساکنان همین کشورها هستند.
در اینجا، خیلی مناسب است که آمار جالبی را در مورد آیپد با هم مرور کنیم:
میزان استفاده
- میزان استفاده از کامپیوترهای دسکتاپ بعد از خرید آیپد توسط یک کاربر، ۳۵ درصد کاهش مییابد. (در مورد خود من شاید پنجاه درصد باشد!)
- استفاده از لپتاپ بعد از خرید آیپد، ۳۹ درصد کاهش مییابد.
- ۸۷ درصد کاربران آیپد، آن را هر روز مورد استفاده قرار میدهند.
- ۲۶ درصد، نیم تا یک ساعت را هر روز به کار با آیپد اختصاص میدهند.
- ۳۲ درصد، یک تا دو ساعت روزانه با آیپد کار میکنند.
- ۲۴ درصد هم، دو ساعت در روز با آیپد کار میکنند.
جای استفاده:
- ۶۹ درصد کاربران آیپد را به رختخواب میبرند.
- ۴۲ درصد آنها، در آشپزخانه از آیپد استفاده میکنند.
- حتی بیست درصد مردان در هنگام استحمام هم دوست ندارند از آیپد جدا شوند!
آیپد کجاها مورد استفاده قرار میگیرد؟
- وبگردی، ۷۵ درصد.
- ایمیل زدن: ۶۳ درصد.
- ۵۳ درصد عمدتا برای سرگرمی از آیپد استفاده میکنند.
- بازی: ۴۸ درصد.
- استفاده از شبکههای اجتماعی: ۴۱ درصد.
- پژوهش در مورد محصولات و خدمات: ۲۹ درصد.
- کتاب خواندن: ۲۵ درصد.
- گوش کردن به موسیقی: ۲۱ درصد.
- خرید: ۱۹ درصد.
- مجله خواندن: ۱۳ درصد.
- برای کار: ۱۳ درصد.
- تماشای تلویزیون: ۱۱ درصد.
جالب است که ۵۱ درصد کسانی که با آیپد مجله میخوانند، نسخه دیجیتال را به کاغذی ترجیح میدهد. در مقابل فقط ۲۳ درصد، نسخه کاغذی را بیشتر دوست دارند.
آمار مربوط به اپلیکیشنها:
- ۱۶ درصد اپهای پولی مربوط به یک برند را از شرکت مربوطه، میخرند.
- ۸۴ درصد هم به اپهای پولی علاقه نشان میدهند ولی ترجیح میدهند آنها رایگان باشند.
- به طور متوسط یک کاربر آیپد، ۱۸ اپ رایگان و ۱۰ اپ پولی دارد.
- میزان سودمندی یک اپ، بیش از بقیه عوامل میزان فروش آن را تحت تأثیر قرار میدهد. عوامل مؤثر دیگر در خرید اپها، محتوای کلی آنها، توصیه دوستان و توصیه متخصصان مربوطه است.
منابع: + و + و +