حميدرضا حاجيبابايي، وزير آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، دانشآموزان دوازده سال تحصيل ميکنند که به چهار دوره سه ساله تقسيم ميشود.
وي ادامه داد: آموزش و پرورش به سمتي حرکت ميکند که مدارس هر دوره تحصيلي بر اساس مقتضيات همان دوره طراحي شود و در پايان هر دوره تحصيلي نيز به فارغالتحصيلان، مدرک ارائه ميشود.
به گزارش فارس، قبل از اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، در پايان سال پنجم ابتدايي، سوم راهنمايي، سوم دبيرستان و دوره پيشدانشگاهي به دانشآموزان، مدرک داده ميشد که بر اساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، به فارغالتحصيلان پايه سوم و ششم دبستان و فارغالتحصيلان دوره «متوسطه اول» و «متوسطه دوم» مدرک داده ميشود.
در بيانيه مأموريت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش آمده است: «وزارت آموزش و پرورش مهمترين نهاد تعليم و تربيت رسمي عمومي، متولي فرآيند تعليم و تربيت در همه ساحتهاي تعليم و تربيت، قوام بخش فرهنگ عمومي و تعالي بخش جامعه اسلامي بر اساس نظام معيار اسلامي، با مشارکت خانواده، نهادها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي است؛ اين نهاد مأموريت دارد با تأکيد بر شايستگيهاي پايه، زمينه دستيابي دانشآموزان در سنين لازم التعليم طي ١٢ پايه تحصيلي (چهار دوره سه ساله) به مراتبي از حيات طيبه در ابعاد فردي، خانوادگي، اجتماعي و جهاني را به صورت نظاممند، همگاني، عادلانه و الزامي در ساختاري کارآمد و اثربخش فراهم سازد؛ انجام اين مهم نقش زيرساختي در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي خواهد داشت».
وي ادامه داد: آموزش و پرورش به سمتي حرکت ميکند که مدارس هر دوره تحصيلي بر اساس مقتضيات همان دوره طراحي شود و در پايان هر دوره تحصيلي نيز به فارغالتحصيلان، مدرک ارائه ميشود.
به گزارش فارس، قبل از اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، در پايان سال پنجم ابتدايي، سوم راهنمايي، سوم دبيرستان و دوره پيشدانشگاهي به دانشآموزان، مدرک داده ميشد که بر اساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، به فارغالتحصيلان پايه سوم و ششم دبستان و فارغالتحصيلان دوره «متوسطه اول» و «متوسطه دوم» مدرک داده ميشود.
در بيانيه مأموريت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش آمده است: «وزارت آموزش و پرورش مهمترين نهاد تعليم و تربيت رسمي عمومي، متولي فرآيند تعليم و تربيت در همه ساحتهاي تعليم و تربيت، قوام بخش فرهنگ عمومي و تعالي بخش جامعه اسلامي بر اساس نظام معيار اسلامي، با مشارکت خانواده، نهادها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي است؛ اين نهاد مأموريت دارد با تأکيد بر شايستگيهاي پايه، زمينه دستيابي دانشآموزان در سنين لازم التعليم طي ١٢ پايه تحصيلي (چهار دوره سه ساله) به مراتبي از حيات طيبه در ابعاد فردي، خانوادگي، اجتماعي و جهاني را به صورت نظاممند، همگاني، عادلانه و الزامي در ساختاري کارآمد و اثربخش فراهم سازد؛ انجام اين مهم نقش زيرساختي در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي خواهد داشت».