از زمانی که پل گالوین در سال ۱۹۲۸ شرکت تولیدی گالوین را تأسیس کرد، ۲۰ سال زمان کافی بود تا او و برادرش بخوبی درزمینه رادیوهای خودرو خبره شوند و عنوان صوت در حرکت را (موتورولا) بر شرکت خود بپسندند. این زمانی بود که موتورولا جهت حرکت آینده خود را مشخص کرده بود. دریافت پیام فضانوردان آپولو۱۱ از کره ماه توسط رادیوی موتورولا در تثبیت موقعیت و کیفیت محصولات شرکت بسیار موثر بود.
کوشش بیوقفه در امر بهبود محصولات، موتورولا را به ابداع متدولوژی شش سیگما رهنمون شد و شرکت توانست یک بیان استاندارد و مشترک جهانی را در سنجش کیفیت به نام خود ثبت کند. موتورولا در بعد منابع انسانی و تدوین استراتژیهای این حوزه نیز سرآمد است. تجربه موتورولا نمونه روشنی است که منطق و فرایند توسعه استراتژی قدرتمند منابع انسانی را مبتنی بر مفاهیم و بهترین فعالیتها نشان می دهد. موتورولا در حوزه اصلی کار خود، یعنی تلفن همراه موفق عمل کرده و بیش از ۱۷ درصد بازار را دردست خود گرفته است. با این حال، زاندر مدیرعامل شرکت در فکر افزایش سهم شرکت از بازار سه میلیارد دستگاه تلفن همراه در سال ۲۰۱۰ است.
تاریخچه
در سال ۱۹۲۸، پل گالوین و برادرش ژوزف، شرکت تولیدی گالوین را در شیکاگو تأسیس کردند. اولین محصول شرکت، یک المیناتور باتری بود که که امکان استانداردشدن باتریهای رادیو را با جریان الکتریکی لوازم خانگی فراهم می ساخت. در سال ۱۹۳۰، رادیوی موتورولا عرضه شدکه جزو اولین رادیوهای موفق تجاری خودرو بود. مؤسس شرکت، نام موتورولا را برای این محصول انتخاب کرده بود که مرکب از کلمه موتور (که به MOTORCAR یعنی خودرو اشاره دارد) و OLA به معنای صداست و معنای آن صوت درحرکت بود. درهمین سال گیرنده رادیویی برای ماشینهای پلیس نیز عرضه شد. در آغاز دهه ۴۰، گوشی رادیویی بیسیم دوطرفه تولید شد. یک سال بعد اولین سیستم رادیویی دوطرفه FM خودرو و دو سال بعد نوع قابل حمل پشتی این سیستم با برد ۳۲ – ۱۶ کیلومتر عرضه شد. اولین خدمات مکالمه رادیو تلفنی در خودرو توسط موتورولا در سال ۱۹۴۶ ارائه شد. در سال ۱۹۴۷، نام شرکت از شرکت تولیدی گالوین به موتورولا تغییر یافت. درهمین سال اولین تلویزیون خانگی عرضه شد که ۱۰۰ هزار از آن به فروش رفت. در سال ۱۹۵۵ اولین ترانزیستور ژرمانیمی پرقدرت تجاری برای رادیوهای خودرو در جهان عرضه شد. این اولین نیمه هادی شرکت با تولید انبوه بود. یک سال بعد، رابرت گالوین پسر مؤسس، به عنوان رئیس شرکت منصوب شد. در سال ۱۹۵۸ اولین رادیوی تمام ترانزیستوری دوسویه خودرو و در سال ۱۹۶۳ اولین تیون تلویزیون رنگی توسط موتورولا عرضه شد. در ۱۹۶۹، یک رادیوی موتورولا، اولین کلمات را از فضانوردان مستقر در ماه به زمین مخابره کرد. این وسیله، ارتباطات آپولو ۱۱ – با زمین را انجام می داد. در ۱۹۷۳ پروتکل سیستم تلفن همراه توسط شرکت ارائه و سال بعد اولین گوشی تجاری تلفن همراه با نشان DYNA TAC با وزن ۷۹۴ گرم عرضه شد. در ۱۹۸۶ موتورولا فرایند بهبود کیفیت شش سیگما را ابداع کرد. شش سیگما یک زبان جهانی مشترک برای سنجش کیفیت فراهم ساخت و به یک استاندارد جهانی تبدیل شد. در ۱۹۹۰ اولین استاندارد فنی تمام دیجیتال تلویزیون ارائه شد.
کوشش بیوقفه در امر بهبود محصولات، موتورولا را به ابداع متدولوژی شش سیگما رهنمون شد و شرکت توانست یک بیان استاندارد و مشترک جهانی را در سنجش کیفیت به نام خود ثبت کند. موتورولا در بعد منابع انسانی و تدوین استراتژیهای این حوزه نیز سرآمد است. تجربه موتورولا نمونه روشنی است که منطق و فرایند توسعه استراتژی قدرتمند منابع انسانی را مبتنی بر مفاهیم و بهترین فعالیتها نشان می دهد. موتورولا در حوزه اصلی کار خود، یعنی تلفن همراه موفق عمل کرده و بیش از ۱۷ درصد بازار را دردست خود گرفته است. با این حال، زاندر مدیرعامل شرکت در فکر افزایش سهم شرکت از بازار سه میلیارد دستگاه تلفن همراه در سال ۲۰۱۰ است.
تاریخچه
در سال ۱۹۲۸، پل گالوین و برادرش ژوزف، شرکت تولیدی گالوین را در شیکاگو تأسیس کردند. اولین محصول شرکت، یک المیناتور باتری بود که که امکان استانداردشدن باتریهای رادیو را با جریان الکتریکی لوازم خانگی فراهم می ساخت. در سال ۱۹۳۰، رادیوی موتورولا عرضه شدکه جزو اولین رادیوهای موفق تجاری خودرو بود. مؤسس شرکت، نام موتورولا را برای این محصول انتخاب کرده بود که مرکب از کلمه موتور (که به MOTORCAR یعنی خودرو اشاره دارد) و OLA به معنای صداست و معنای آن صوت درحرکت بود. درهمین سال گیرنده رادیویی برای ماشینهای پلیس نیز عرضه شد. در آغاز دهه ۴۰، گوشی رادیویی بیسیم دوطرفه تولید شد. یک سال بعد اولین سیستم رادیویی دوطرفه FM خودرو و دو سال بعد نوع قابل حمل پشتی این سیستم با برد ۳۲ – ۱۶ کیلومتر عرضه شد. اولین خدمات مکالمه رادیو تلفنی در خودرو توسط موتورولا در سال ۱۹۴۶ ارائه شد. در سال ۱۹۴۷، نام شرکت از شرکت تولیدی گالوین به موتورولا تغییر یافت. درهمین سال اولین تلویزیون خانگی عرضه شد که ۱۰۰ هزار از آن به فروش رفت. در سال ۱۹۵۵ اولین ترانزیستور ژرمانیمی پرقدرت تجاری برای رادیوهای خودرو در جهان عرضه شد. این اولین نیمه هادی شرکت با تولید انبوه بود. یک سال بعد، رابرت گالوین پسر مؤسس، به عنوان رئیس شرکت منصوب شد. در سال ۱۹۵۸ اولین رادیوی تمام ترانزیستوری دوسویه خودرو و در سال ۱۹۶۳ اولین تیون تلویزیون رنگی توسط موتورولا عرضه شد. در ۱۹۶۹، یک رادیوی موتورولا، اولین کلمات را از فضانوردان مستقر در ماه به زمین مخابره کرد. این وسیله، ارتباطات آپولو ۱۱ – با زمین را انجام می داد. در ۱۹۷۳ پروتکل سیستم تلفن همراه توسط شرکت ارائه و سال بعد اولین گوشی تجاری تلفن همراه با نشان DYNA TAC با وزن ۷۹۴ گرم عرضه شد. در ۱۹۸۶ موتورولا فرایند بهبود کیفیت شش سیگما را ابداع کرد. شش سیگما یک زبان جهانی مشترک برای سنجش کیفیت فراهم ساخت و به یک استاندارد جهانی تبدیل شد. در ۱۹۹۰ اولین استاندارد فنی تمام دیجیتال تلویزیون ارائه شد.