wild.soldier
کاربر ويژه
رنگ در طراحی ذهنی و فردی است ، تاثیر گذاری رنگها رابطه مستقیمی با تفکرات و ذهنیات فرد به بیننده دارد . مسئله ای که باعث عکس العملی در یک فرد می شود ممکن است باعث عکس المعلی مختلف در فرد دیگری شود که این عکس العمل ها به اولویت های فردی و پیش زمینه مذهبی و عوامل متفاوت دیگری بستگی دارد.
تئوری رنگ به خودی خود یک علم است .این علم به مطالعه چگونگی تاثیر رنگ بر افراد مختلف به صورت فردی و گروهی می پردازد ، افراد بسیاری شغل خود را بر اساس این علم می سازندو مطالب بسیاری در این رابطه وجود دارد. یک رنگ یا طیفی از رنگ های مختلف تداعی کننده احساسات متفاوت می باشند . تفاوتهای فرهنگی به این معناست که ممکن است چیزی که نماد خوشحالی و نشاط در کشوری است ، نماد افسردگی و ناراحتی در کشوری دیگر باشد.
این مطالب اولین قسمت از سه بخش تئوری رنگ می باشد . در اینجا ما درباره معانی رنگ ها ی مختلف و خانواده آنها به همراه چند نمونه از نحوه استفاده از این رنگ ها در طرح ها می پردازیم.
در قسمت دوم ما درباره رنگ ها، ارزش رنگ،حجم رنگ،طبف ها و سایه ها و راه های درک انها صحبت می کنیم
و در بخش ۳ درباره اینکه چگونه پالت هایی از رنگ های موثر برای طرح های خودمان خلق کنیم صحبت می کنیم
رنگ های گرم
رنگهای گرم شامل قرمز ، نارنجی ، زرد و تغییرات این رنگ ها می باشند.این رنگ ها رنگ های آتش ، رنگ برگ های پائیزی ، رنگ طلوع خورشید و غروب خورشید هستند و عموما انرژی زا ، مثبت و احساساتی هستند.
رنگ های قرمز و زرد هر دو رنگ های اولیه ورنگ نارنجی که رنگ میانه است به معنی رنگ های گرم واقعا گرم هستند و از ترکیب رنگهای گرم با رنگ های سرد به وجود نیامدند. استفاده از رنگ های گرم در طرح ها انعکاس دهنده عشق، شادی، اشتیاق و انرژی می باشد.
رنگ قرمز ( رنگ اولیه)
رنگ قرمز رنگ بسیار گرمی است. این رنگ نماد آتش سوزی، خشونت و جنگ می باشد. همچنیمن این رنگ نماد عشق، شور و هیجان می باشد.در تاریخ این رنگ نماد شیطان و هم نماد خدای عشق ( کیوپید )می باشد. قرمز می تواند تاثیر فیزیکی روی افراد داشته باشد، باعث بالا بردن فشار خون و میزان تنفس و بالا بردن متابولیسم بدن می شود
قرمز نماد خشم و همچنین نماد اهمیت می باشد. ( فرش قرمز در جشنهای اهدای جوایز) ، قرمز نمایان گر خطر می باشد ( به این علت چراغ توقف ، علائم واکثر برچسب های هشدار دهنده قرمز هستند) بیرون از دنیای غربی قرمز معانی متفاوتی دارد. به طور مثال در چین قرمز رنگ شادی و کامیابی است. همچنین برای جلب خوش شانسی از این رنگ استفاده می شود.
در فرهنگ های دیگر شرقی قرمز توسط عروس ها در روز عروسی پوشیده میشود اما در آفریقای جنوبی قرمز رنگ عزاداری است. قرمز نماد کمونیسم و نماد رنگ آگاهی از ایدز در آفریقا می باشد. در طراحی رنگ قرمز معنی تاکید کننده خوبی دارد. استفاده زیاد از این رنگ می تواند تاثیر پر قدرت و قاطعی داشته باشد.
در طراحی برای بیان قدرت و عشق از این رنگ استفاده می شود ، از رنگ قرمز می توان در همه طرح ها استفاده کرد رنگ قرمز روشن حس فعال تر بودن و رنگ قرمز تیره حس قدرت و ظرافت را القا می کند
سایه های تیره از قرمز در این طرح احساس قدرت و ظرافت را القا می کند.
تئوری رنگ به خودی خود یک علم است .این علم به مطالعه چگونگی تاثیر رنگ بر افراد مختلف به صورت فردی و گروهی می پردازد ، افراد بسیاری شغل خود را بر اساس این علم می سازندو مطالب بسیاری در این رابطه وجود دارد. یک رنگ یا طیفی از رنگ های مختلف تداعی کننده احساسات متفاوت می باشند . تفاوتهای فرهنگی به این معناست که ممکن است چیزی که نماد خوشحالی و نشاط در کشوری است ، نماد افسردگی و ناراحتی در کشوری دیگر باشد.
این مطالب اولین قسمت از سه بخش تئوری رنگ می باشد . در اینجا ما درباره معانی رنگ ها ی مختلف و خانواده آنها به همراه چند نمونه از نحوه استفاده از این رنگ ها در طرح ها می پردازیم.
در قسمت دوم ما درباره رنگ ها، ارزش رنگ،حجم رنگ،طبف ها و سایه ها و راه های درک انها صحبت می کنیم
و در بخش ۳ درباره اینکه چگونه پالت هایی از رنگ های موثر برای طرح های خودمان خلق کنیم صحبت می کنیم
رنگ های گرم
رنگهای گرم شامل قرمز ، نارنجی ، زرد و تغییرات این رنگ ها می باشند.این رنگ ها رنگ های آتش ، رنگ برگ های پائیزی ، رنگ طلوع خورشید و غروب خورشید هستند و عموما انرژی زا ، مثبت و احساساتی هستند.
رنگ های قرمز و زرد هر دو رنگ های اولیه ورنگ نارنجی که رنگ میانه است به معنی رنگ های گرم واقعا گرم هستند و از ترکیب رنگهای گرم با رنگ های سرد به وجود نیامدند. استفاده از رنگ های گرم در طرح ها انعکاس دهنده عشق، شادی، اشتیاق و انرژی می باشد.
رنگ قرمز ( رنگ اولیه)
رنگ قرمز رنگ بسیار گرمی است. این رنگ نماد آتش سوزی، خشونت و جنگ می باشد. همچنیمن این رنگ نماد عشق، شور و هیجان می باشد.در تاریخ این رنگ نماد شیطان و هم نماد خدای عشق ( کیوپید )می باشد. قرمز می تواند تاثیر فیزیکی روی افراد داشته باشد، باعث بالا بردن فشار خون و میزان تنفس و بالا بردن متابولیسم بدن می شود
قرمز نماد خشم و همچنین نماد اهمیت می باشد. ( فرش قرمز در جشنهای اهدای جوایز) ، قرمز نمایان گر خطر می باشد ( به این علت چراغ توقف ، علائم واکثر برچسب های هشدار دهنده قرمز هستند) بیرون از دنیای غربی قرمز معانی متفاوتی دارد. به طور مثال در چین قرمز رنگ شادی و کامیابی است. همچنین برای جلب خوش شانسی از این رنگ استفاده می شود.
در فرهنگ های دیگر شرقی قرمز توسط عروس ها در روز عروسی پوشیده میشود اما در آفریقای جنوبی قرمز رنگ عزاداری است. قرمز نماد کمونیسم و نماد رنگ آگاهی از ایدز در آفریقا می باشد. در طراحی رنگ قرمز معنی تاکید کننده خوبی دارد. استفاده زیاد از این رنگ می تواند تاثیر پر قدرت و قاطعی داشته باشد.
در طراحی برای بیان قدرت و عشق از این رنگ استفاده می شود ، از رنگ قرمز می توان در همه طرح ها استفاده کرد رنگ قرمز روشن حس فعال تر بودن و رنگ قرمز تیره حس قدرت و ظرافت را القا می کند
سایه های تیره از قرمز در این طرح احساس قدرت و ظرافت را القا می کند.