• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

روانشناسی رنگ در طراحی، بهینه سازی سایت و تجارت الکترونیک -قسمت پنجم

doctor.sniff

New member
به این مسئله اعتقاد دارید یا نه، که پوشیدن رنگ‌های خاص می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید، یا دریک مباحثه پیروز شوید و به دوستانتان این جرات را می‌دهد که بی اساس این شایعات را درباره شما قبول نکنند.
رنگ‌ها در خانه شما این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که شما احساس راحتی کنید، باعث تشویق یا عدم تشویق شما در ارتباط می‌شود و حتی باعث بی‌خوابی شما می‌شود، و رنگمایه های روی بسته بندی پیام‌هایی خارج از مرحله آگاهی می‌فرستد، که کالای داخل آن سالم، گران یا خطرناک است.
چرا؟ این بخاطر روانشناسی رنگ است که بر می‌گردد به واکنش های حسی قوی که همه ما نسبت به رنگ‌ها داریم.
از نظر علمی در ساده ترین فرم خود، کانون‌های شبکیه روی رنگ‌ها بعنوان اشعه هایی از نور که دارای طول‌ها و درجات متنوعی از شکست نور، انعکاس و جذب بر اساس رنگمایه هستند. دریافت چشم از هر رنگ واکنش‌های پیوسته در مغز و سیستم عصبی اتوماتیک شروع می‌شود.
برای مثال: رنگ‌های تند گرم مانند، قرمز نارنجی و زرد دارای طولانی ترین طول موج ها هستند، و نیاز به انرژی برای دیدن آنها می‌باشد، به همین دلیل این گونه رنگ ها به نظر می‌رسد که در شما با صدا داخل و خارج می‌شوند یا به عبارت دیگر جلب توجه می‌کنند، آنها همچنین باعث تحریک مغز و بالا بردن ضربان قلب و سرعت تنفس شما می‌شوند.
برعکس رنگ‌های سرد مثل: انواع آبی‌ها و سبزها دارای کوتاه ترین طول موج‌ها هستند و براحتی داخل چسم می‌شوند و ایجاد اثری آرامش بخش و تسکین دهنده می‌کنند و واقعا متابولیسم را پایین می‌آورند. علاوه بر واکنش های غیرارادی که ما نسبت به رنگ داریم، عکس العمل‌های آموزش دیده هم به همان نسبت مهم هستند. مایاد گرفته‌ایم که صورتی برای دختربچه‌ها است و آبی برای پسربچه‌ها، لباس بلند سفید عروس تصیف کننده پاکی و معصومیت است و علائم قرمز ترافیک مفهوم ایست یا خطر را دارد.
رنگ لباس‌های شما می‌تواند همچنین حجم هایی را توصیف کند.
آیا شخصی که لباس سفید یا سیاه پوشیده در یک مکان خدمت رسانی به مشتریان، بیشترجلب توجه نمی‌کند و بیشتربا شما مواجه نمی شود؟ آیا شما با یک پزشک وقتی که یک کراوات آبی پوشیده احساس سلامتی می‌کنید یا وقتی که یک کراوات نارنجی روشن پوشیده؟ چه کسی را شما به عنوان یک مشاور اقتصادی انتخاب می‌کنید، یک خانم با لباس آبی یا یک خانم با لباس صورتی گرم؟
رنگ‌هایی که ما می‌پوشیم می تواند باعث اطمینان دوباره، اختلال یا انرژی زایی شما شود. وقتی هیچ رنگ خوب یا بدی وجود ندارد، ما می‌توانیم انتخاب‌های مشخصی را بسازیم که به ما کمک می‌کند موثرتر ارتباط برقرار کنیم. این حقیقت دارد که نه تنها در مد بلکه در دکوراسیون خانه، تبلیغات، گرافیک و طراحی کالا و محیط‌های خرده فروشی، رنگ نقش مهمی دارد.
برای مثال: آیا مهمان‌هایی داشته اید که در مهمانی‌های شام شما خمیازه می کشند؟ این شاید بخاطر این باشد که دیوارهای اتاق شما به رنگ اسطوخودوس رنگ شده، رنگی که تشویق به چرت زدن و خواب دیدن می‌کند.


ادامه مطلب: http://digiseo.ir/post/c_showListOb...-بهینه-سازی-سایت-و-تجارت-الکترونیک--قسمت-پنجم
فایل پی دی اف: http://fsnet.ir/home/1/files/روانشن...ه سازی سایت و تجارت الکترونیک (قسمت پنجم).pdf
 
بالا