فائزه حسین زاده
متخصص روانشناسی
زن های معتاد سینمای ایران!minufan۶:۳۷ ق.ظ۰
مجله زندگی ایده آل: مجموعـه تلویزیونــی «مادرانه» بهانهای شده تا مروری بر کارنامه کاری بازیگران زنی داشته باشیم که در این سالها نقش یک معتاد را بازی کردهاند و در یاد و خاطره مخاطبان ماندگار شدهاند. اولین کسی که در سینمای ایران پس از انقلاب نقش زن معتاد را ایفا کرد، فریماه فرجامی است. او با حضور در فیلم «تیغ و ابریشم» از سال ۶۴ تا به امروز در ذهن بسیاری از ایرانیان ماندگار شده است. در ادامه نگاهی داریم به ۷ چهره برتری که در این سالها نقش ماندگاری از حضور خود بر صفحه تلویزیون و پرده سینما بر جای گذاشتهاند.
فریماه فرجامی؛ تیغ و ابریشم، متولد ۱۳۳۰
با ساخت فیلم «تیغ و ابریشم» کاراکتر زن معتاد به شکلی جدی وارد سینمای ایران شد و فریماه فرجانی، نقش زنی معتاد را که سرخورده از برآورده نشدن رؤیاهایش در آن سوی مرزها به اعتیاد کشیده شده است به خوبی در این اثر ایفا میکند. چهره مغموم و خاص فرجامی همراه با کارگردانی مسعود کیمیایی که خود پیش از آن یکی از ماندنیترین شخصیتهای معتاد در سینمای ایران را پرورانده بود (با بازی بهروز وثوقی در نقش سید در فیلم تحسین شده «گوزنها») به یک بازی بیرونی کنترل شده برای نمایش رنجدیدگی این زن تبدیل شد؛ رنجدیدگی باورپذیری که راهی جز خودکشی برایش باقی نگذاشت.
مجله زندگی ایده آل: مجموعـه تلویزیونــی «مادرانه» بهانهای شده تا مروری بر کارنامه کاری بازیگران زنی داشته باشیم که در این سالها نقش یک معتاد را بازی کردهاند و در یاد و خاطره مخاطبان ماندگار شدهاند. اولین کسی که در سینمای ایران پس از انقلاب نقش زن معتاد را ایفا کرد، فریماه فرجامی است. او با حضور در فیلم «تیغ و ابریشم» از سال ۶۴ تا به امروز در ذهن بسیاری از ایرانیان ماندگار شده است. در ادامه نگاهی داریم به ۷ چهره برتری که در این سالها نقش ماندگاری از حضور خود بر صفحه تلویزیون و پرده سینما بر جای گذاشتهاند.
فریماه فرجامی؛ تیغ و ابریشم، متولد ۱۳۳۰
با ساخت فیلم «تیغ و ابریشم» کاراکتر زن معتاد به شکلی جدی وارد سینمای ایران شد و فریماه فرجانی، نقش زنی معتاد را که سرخورده از برآورده نشدن رؤیاهایش در آن سوی مرزها به اعتیاد کشیده شده است به خوبی در این اثر ایفا میکند. چهره مغموم و خاص فرجامی همراه با کارگردانی مسعود کیمیایی که خود پیش از آن یکی از ماندنیترین شخصیتهای معتاد در سینمای ایران را پرورانده بود (با بازی بهروز وثوقی در نقش سید در فیلم تحسین شده «گوزنها») به یک بازی بیرونی کنترل شده برای نمایش رنجدیدگی این زن تبدیل شد؛ رنجدیدگی باورپذیری که راهی جز خودکشی برایش باقی نگذاشت.