• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

زيبايي شناختي و اعتبار در طراحي وب سايت

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
اغلب وب‌سايت‌ها اثرگذاري نخستين يك سازمان را نشان مي‌دهند. وب‌سايت‌هاي بسياري از سازمان‌ها براي فراهم‌آوري تقاضاها يا بدست آوردن خدماتي كه در آن سازمان ارائه مي شود تعيين كننده هستند. وقتي كه شخصي وب‌سايتي را باز مي‌كند، احتمال دارد در لحظه‌اي نخستين تأثير وب‌سايت بر وي ايجاد شود و او تحت عوامل بسياري در آن وب‌سايت بماند يا به سايت ديگري برود. زيبايي‌شناختي صفحه يكي از عواملي است كه كاربر را تحت تأثير قرار مي‌دهد تا در آن وب‌سايت بماند يا برود. دليل ديگر، قضاوت كاربر در مورد اعتبار سايت است. اين تحقيق ارتباط احتمالي بين زيبايي‌شناختي صفحه و قضاوت كاربر از اعتبار سايت را بررسي مي كند. يافته‌ها نشان مي‌دهند با توجه به محتواي يكسان ارائه شده، محتواي وب‌سايتي كه همراه برداشت زيبايي‌شناختي‌ بهتري داشته است، به عنوان وب‌سايت داراي اعتبار بالاتر مورد قضاوت قرار مي‌گيرد. اين تأثير از طرح بصري و زيبايي‌شناختي را بر روي ارزيابي در خصوص اعتبار محتواي وب سايت، تأثير بهبودي نام نهاديم. تحقيق حاضر بر اين نكته اشاره دارد كه اين تأثير در نخستين لحظه‌اي كه كاربر صفحه وب را ملاحظه مي‌كند، مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. با داشتن محتواي يكسان وب‌سايت‌ها، برداشت بالاتري از زيبايي‌شناختي‌، اظهار نظر در خصوص اعتبار دريافت‌شده و درك از وب‌سايت را افزايش خواهد داد.

متن كامل [PDF 822 kb]


برگرفته از : gogseo.com


 
بالا