• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

سئو سازی محتوای سایت

amin khan

مدیر انجمن
یکی از مباحث مهم در مورد سئو بهینه سازی محتوا و یا On Page optimization میباشد در حال حاضر محتوا نقش بزرگی در سئو دارد و در مقالات قبلی اعلام کردیم که محتوا پادشاد سئو میباشد.در این اموزش که برگرفته از تجربیات ما در سئوسازی سایت ها و مقالات اموزشی موجود میباشد به شما راه کارهایی ساده و مفید در مورد سئوسازی محتوا ارائه میدهیم.


سئو سازی محتوای سایت

۱٫ برای تصاویر خود ALT و Name قرار دهید
این مورد را بیشتر وبمسترها میدانند که بسیار مهم میباشد که تصاویر قرار گرفته دارای ویژگی ALT باشند همچنین قرار دادن Name برای تصاویر نیز مفید میباشد اما در صورت قرار ندادن مشکلی پیش نمیاید و به عنوان امتیاز منفی یا نکته ی مفنی در سئوسازی محتوا محسوب نمیشود اما در صورت قرار دادن یک نکته ی مثبت محسوب میشود. تصویر زیر نمونه ی یک تصویر بهینه سازی شده میباشد:


SEOMOZ

۲٫ به خارج از سایت خود لینک دهید
یکی از باورهای اشتباه مدیران وبسایت ها این میباشد که اگر به خارج از سایت خود لینک بدهند یک امتیاز منفی در سئوسازی سایت انها محسوب میشود در صورتی که اینطور نمیباشد. بلکه این کار بسیار هم مفید میباشد پس از اپدیت های پاندای گوگل یگ نکته که مشخص شد این است که گوگل به هر نوع محتوایی توجه ندارد بلکه فقط به ان دسته از مطالبی توجه میکند که دارای یک سری اصول کلی باشد یکی از این اصول لینک دادن به سایت های دیگر میباشد. این امر باعث میشود که مقاله شما معتبر شناسایی شود زیرا این لینک را گوگل به عنوان مبنع مطلب شما شناسایی میکند و متوجه میشود که مطلب شما دارای دلیل علمی و بررسی دقیق میباشد.
چندین سال پیش گوگل اعلام کرده بود که شاید این یکی از فاکتورهای موثر غیرمستفیم باشد اما پس از اپدیت پاندا با این که گوگل هیچ اعلام جدیدی نکرده بود اما این موضوع اثبات شد که لینک های خارجی در مطالب شما بسیار موثر میباشد. آغارگر این موضوع New York Time بود که حدود ۱ سال پیش در White Board Friday سئوموز اعلام کرد که انها در مطالب خود لینک های خارجی قرار میدهند و متوجه شده اند که ان مقالات بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
وقتی شما یک لینک به خارج از سایت خود میدهید کاربران به ان لینک میروند و در لینک مورد نظر در مورد سایت شما و مقاله شما سخن میگویند و یا در Tweet های خود ( در ایران زیاد صادق نیست ) به سایت شما به عنوان یک منبع موثق اشاره میکنند.
۳٫ از تگ های H1 تا H6 استفاده کنید
حتما و حتما در سایت خود به درستی و با دقت از این تگ ها استفاده کنید. استفاده از این تگ ها باعث میشود که گوگل محتوای شما را بهتر شناسایی کند.توصیه ما به شما استفاده از H1 به عنوان عنوان مطلب میباشد. حداکثر یک تگ H1 مجاز میباشد. در مورد تگ H2 بهتر است سرتیتر های مقاله خود را با این تگ قرار دهید. کمترین اهمیت را تگ H6 دارد.
۴٫محتوای شما باید دارای حداقل ۳۰۰ کلمه باشد
بسیار مهم میباشد که محتوای ارسالی شما حتما دارای ۳۰۰ کلمه باشد دقت کنید که باید ۳۰۰ کلمه باشد نه ۳۰۰ کاراکتر کمتر از این مقدار را گوگل دوست ندارد و بیشتر موتورهای جستوجو منجمله بینگ این نوع محتوا را اسپم شناسایی میکنند و در رده ی هایی پایینی محتوا را قرار میدهند. این نوع اشتباه در سایت های دانلود بسیار رایج میباشد که مجتوای انها دارای کمتر از ۳۰۰ کلمه است زیرا انها فقط یک معرفی کوتاه ارائه میکنند.
۵٫ سعی کنید حداقل ۴۰ کاراکتر در عنوان مطلب خود قرار دهید
در سئو مهم میباشد که شما نه صقر باشید و نه صد یعنی سعی کنید حد تعادل را رعایت کنید. بسیار هستند که در مطالب خود از عناوین طولانی استفاده میکنند که اصلا به کار انها نمی آید زیرا بیشتر از ۷۰ کاراکتر را هیچ موتور جستوجو مورد بررسی قرار نمیدهد و در نتایج هم تیترهای بیشتر از ۷۰ کاراکتر به نمایش درنخواهند آمد.بعضی هم که بسیار حساس هستند سعی میکنند که عنوان خیلی کوتاه قرار دهند که این هم اشتباه میباشد. عنوان مطلب شما به عنوان معرف مطلب شما یک موقعیت مهم و ساده برای استفاده میباشد بدین معنا که شما با انتخاب عنوان درست میتوانید به راحتی از سایت های دیگر پیشی بگیرید پس سعی کنید که در عنوان خود از ۷۰ کاراکتر خود به درستی استفاده کنید و کمتر از Stop Words استفاده کتید.
۶٫ Focus Keyword فراموش نشود
این نکته برای اولین بار به زبان فارسی منشتر میشود و انحصارا متعلق به سئوموز فارسی میباشد و بسیار هم موثر و مفید میباشد.
فرق کنید شما یک مقاله میخواهید بنوسید که در آن در مورد سئو توضیح دهید.
پس Focus Keyword شما سئو میباشد. حالا که کلمه را انتخاب کردید شروع کنید به نوشتن مقاله با توجه به نکاتی که بالا گفتیم. سعی کنید نکات بالا را رعایت کنید پس از پایان یافتن مفاله خود به ویرایش مقاله خود بپردازی به این گونه ای که در پایین به ان اشاره میکنیم:
الف ) آیا کلمه ی سئو در عنوان مطلب شما میاشد؟
ب ) ایا کلمه ی سئو در ابتدای عنوان مطلب شما میباشد؟
پ ) ایا کلمه ی سئو در ویژگی ALT و Name شما میباشد؟
ج ) ایا کلمه ی سئو در مطلب شما بیش از ۵ بار تکرار شده است؟
چ ) ایا کلمه ی سئو در محتوای شما دارای آنکر تکست میباشد؟
ح ) ایا کلمه ی سئو در بخش Meta Description شما بیش از ۲ بار به کار رفته است؟
د ) ایا کلمه ی سئو در ادرس پست شما موجود میباشد؟
ذ ) ایا کلمه ی سئو در Heading Tag های سایت شما ( H1 تا H6 ) موجود میباشد؟
ر ) ایا کلمه ی سئو در پاراگرف اول مطلب شما و یا در ابتدای مقاله قرار دارد؟
ز ) ایا لینک خارجی شما بر روی کلمه ی سئو میباشد؟
۷٫ بررسی محتوا از نظر موتورهای جستوجوگر
در اخر که تمامی موارد بالا را بررسی کردید بزارید در مورد این که مجتوای شما را چگونه موتورهای جستوجو میبینند سخن بگوییم.
طبق بررسی ها و تحقیق های سئوموز انگلیسی اسپایدرها زمانی که وارد مطلب شما میشوند این گونه مطلب شما را مورد بررسی قرار میدهند:
نحوه ی بررسی محتوا توسط اسپایدرها

8. کاربر باشید
وقتی که مطلب خود را کامل بررسی کردید زمان ان رسیده است که از دید یک وبمستر به دید یک کاربر تغییر مکان بدهید. پست خود را منشتر کنید ان را بررسی کنید که شما به عنوان یک بازدید کننده ایا با خواندن مقاله به ان جذب میشوید؟
ایا با خواندن مقاله نکات مثبتی متوجه میشوید؟
ایا مقاله ی شما غلط املایی و نگارشی دارد؟
ایا حجم صفحه ی شما سنگین است؟
تمامی موارد بالا را گوگل مورد بررسی قرار میدهد.عجیب است اما در واقعیت گوگل از کابران امار میگیرد و به انها اهمیت میدهد.
منابع :seomoz.ir
 
بالا