• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

سهیلی: ایده کلاشینکف را از عکس گرفتم

*pooneh*

متخصص بخش سینما،تلویزیون و تئاتر
[h=3]سهیلی در تشست خبری فیلم "کلاشینکف" در خصوص ایده اولیه فیلم هایش که از عکس است گفت.
20140209000415_%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86%da%a9%d9%81.jpg

به گزارش خبرنگار سینماخبر حاضر دز نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی که در با حضور بازیگران و عوامل فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد،سعید سهیلی ابتدا در این نشست گفت:خوشبختانه امسال برخالف دو سال گذشته که برای فیلم "گشت ارشاد" اذیت شدم همه چی خوب پیش رفت و همه چی روال عادی خود را طی کرد.
وی در خصوص ایده فیلم افزود:هر فیلمسازی برای ساخت فیلم خود و پیدا کردن قصه روش های مختلفی دارد و من هم برای پیدا کردن قصه از عکس ایده میگیرم و ایده کلاشینکف هم از عکس پسری که که در دست راستش کلاشینکف و در دست چپش دست دختر بچه ای است گرفتم و آن را با فیلمنامه نویس کار در میان گذاشتم تا بر روی قصه آن کار کنیم.
سهیلی در خصوص اینکه المان هایی از فیلم های تنگنا و قیصر در کلاشینکف است بیان داشت:این اتفاقات که در فیلم می افتد عمدی نیست و ناخواسته آدم ها را در گیر می کند و سالها خود را به فیلم تحمیل میکند.

وی ادامه داد:چند فیلم است که در دوران نوجوانی ذهن من را درگیر خود کرده فیلم هایی مثل"یول"،"لئون"،"تنگنا"و "قیصر" که در ذهن من شکل گرفته و خواسته و گاهی ناخواسته خود را در فیلم می آورند و در حقیقت الان یادم نیست که چرا تصویر لئون را نشان دادیم و شاید تاثیر نوستالژیک این فیلم خودشان را در فیلم جای دادند.
سهیلی در خصوص پایان بندی فیلم گفت:برای هر فیلمی میشود صد تا پایان در نظر گرفت و بستگی به ذوق و سلیقه ی فیلمساز دارد و من حسم این بود که وقتی عادل در زندگی فیزیکی به چیزهایی که دوست دارد نمی رسد در فاصله بین مرگ و زندگی به آنها دست پیدا کند اتفاقی که در گشت ارشاد هم افتاد.
در ادامه صحبت های سهیلی،عطاران در خصوص بداهه بودن دیالوگ ها ی خود گفت:دیالوگ های بداهه فقط در خصوص این کار نیست و در هر کاری که حضور دارم پیشنهاد می دهم و در کلاشینکف هم پیشنهاداتی به سعید سهیلی می دادم که گاهی موافقت و گاهی هم مخالفت می شد ولی الان در ذهنم نیست که کجا بداهه بود ولی سعی کردم در جاهایی دیالوگ ها را برای خود کنم که سعید سهیلی هم در این خصوص به من کمک میکرد.
در ادامه چشم آذر که ساخت موسیقی فیلم را بر عهده داشت در خصوص چگونگی ساخت موسیقی متن کلاشینکف گفت:با توجه به اینکه من نسخه ناقص فیلم را دیدم موسیقی بر اساس پرداخت و مسیر فیلم ساخته شده بود و چیزی که من را راضی میکرد موسیقی بود که براساس تمی با رعایت حال و هوای فیلم و درگیری های عاطفی بود که خودم بسیار راضی بودم.
سهیلی در خصوص خشونت ها فیلم گفت: نباید خیلی درگیری ها را در فیلم ها به تصویر بکشیم اما تلخی ها باید به گونه ای دیده شود که مخاطب اذیت نشود. در زد و خوردها نیز تلاش شده که اثر منفی روی مخاطب گذاشته نشود.
وی در خصوص صحنه هایی که دوربین روی دست گرفته شده بود گفت: علاقه ای به دوربین روی دست و تکان خوردن بیش از حد دوربین ندارم و دوربین با سه پایه معنا دارد مگر اینکه دوربین روی دست به فیلم کمک کند. بیشتر تلاش کردیم زاویه چشم خود و مردم باشیم.
سهیلی در خصوص انتخاب رضا عطاران برای بازی در کلاشینکف بیان داشت:من با اکثر بازیگرانی که می خواهم قرارداد ببندم اول درباره دستمزد و بعد هم درباره عنوان بندی صحبت می شود. اینبار هم همین اتفاق افتاد. اما عطاران برای این فیلم تاکید کرد که من می خواهم در تیتراژ اسمم دوم باشد چرا که نقش اول فیلم ساعد سهیلی است. بعضی بازیگران مثل رضا عطاران قیمت ندارند. او غنیمتی برای سینمای ایران است.
سهیلی در پایان از بازی ساعد سهیلی تحسن کرد و گفت:من واقعا از بازی ساعد لذت می بردم و در فیلم"چند متر مکعب عشق"دیدم که بهتر از کلاشینکف بازی کرده و واقعا این را روی رابطه پدر و فرزندی نگذارید زیرا من به عنوان کارگردان کار از بازی وی خلی راضی ام و تحسین اش میکنم..
 
بالا