Mahdi Askari
مدير فنی
ظاهرا قرار است ندای عدالت امسال بیشتر شنیده شود و شرکت Ubisoftقصد دارد تا دو عنوان از سری Assassin's Creedرا عرضه کند. عنوانی برای نسل قبل و یک عنوان با شکوه و پر زرق و برق برای نسل جدید کنسول ها به نام Unity که تاکنون سر و صدای زیادی هم برپاکرده است. عنوانی که انتظار می رود بخواهد سری را به ریشه های خود برگرداند و از کارائیب فاصله گرفته و زمینه عدالت جویی را در اروپا و فرانسه را فراهم کند.
قهرمان جدیدی در این عنوان به نام Arno Dorian ظهور می کند.او یک فرانسوی اصیل هست که در دهکده ورسای (Versailles) به دنیا آمده و پدر خود را در کودکی از دست داده است و توسط یک Templar ارشد تعلیم می بیند و بزرگ می شود و با دختر او به نام Eliseازدواج می کند.بعد از مدتی Grand-Master نیز کشته می شود و آرنو خود را در بحبوحه انقلاب کبیر فرانسه می یابد و برای به پیروزی رسیدن جنبش مردمش وارد عمل می شود.داستان زمان حال هم از Abstergo Entertainment فاصله گرفته و سعی دارد سرگذشت آرنو فقط توسط بازیکن شبیه سازی شود.نویسنده ارشد بازی Travis Stout می باشد که قبلا روی عناوین اندکی از جمله Fallout: New Vegas و State of Decay کارکرده که با توجه به حیاتی بودن داستان سری بازی های AC برای طرفداران قدیمی این سری و نداشتن سابقه نه چندان زیاد این نویسنده ممکن است کمی آن دسته از طرفداران وسواس را نگران کند. قسمت های چندنفره و ماموریت های فرعی نیز از دو نویسنده ی دیگر بهره می برند.
سیستم گیم پلی بازی در این عنوان دست خوش تغییرات وسیعی شده است تا بازیکنان دوباره طعم یک گیم پلی کلاسیک مانند آن چه در AC2 تجربه کرده بودند را بچشند. شخصیت اصلی بازی از حرکات پارکور بهره می برد و تنها حرکاتش منحصر به پریدن از در و دیوار نمی شوند و همینطور این حرکات را به زیبایی و انعطاف پذیری تمام اجرا می کند. در ویدئویی که از بازی در Gamescomمشاهده شد آرنو باید شخصی به نام Sivert را که قراربود در کلیسای معروف Notre Dame با یک فرد دیگر در داخل یک جایگاه ملاقات کند را از پای در بیاورد و به همین ترتیب باید به صورت کاملا مخفیانه گاردها را بکشد و وارد کلیسا شود. در تریلر سازندگان به وضوح نشان می دهند که دیگر قصد ندارند کاری کنند که مبارزه آشکار راه لذت بخشی برای پیش بردن مراحل بازی باشد و قرار است درجه سختی مبارزات به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند و باعث شوند تا بازیکنان از روش های مخفیانه و با به خرج دادن خلاقیت و هر طور که می خواهند گیم پلی بازی را پیش ببرند .
گفته میشود اقدامات اضافی که برای Full Synchronization مراحل نیز در نظر گرفته شده تابع مورد بالا هست و نسبت به عنوان قبل بسیار سخت تر شده است. غیر از این موارد تغییرات زیادی در گیم پلی اعمال شده.مثلا Blade معروف بازی در این عنوان ارتقا یافته و تبدیل به The Phantom Blade شده که قابلیت عمل کردن مثل یک تیرکمان دستی (Crossbow) را نیز دارد.حتی در این بازی دید عقاب (Eagle Vision) هم قابلیت ارتقا بخشی را دارد. Eagle Pulse در AC: Unity میتواند محل دقیق و تعداد دشمن ها را به شما نشان دهد و کاربرد آن تغییر بیشتری کرده که فعلا اطلاعات بیشتری از ان در دست نیست.هوش مصنوعی نیز در این عنوان تحول زیادی کرده است.همان طور که گفته شد هوش مصنوعی دشمنان در مبارزات افزایش یافته و دیگر مثل گذشته عملکرد عجیبی از خود نشان نمی دهند.مثلا اگر در عناوین قبلی در دریا شنا می کردید و دشمنان در تعقیب شما بودند،خودشان نیز در آب می افتادند یا بعد از چند شلیک شما را گم می کردند.ولی دشمنان در این شماره از تکنیک های کلیشه ای مبارزاتی بهره نمی برند.
در بخش چندنفره آنلاین بازی نیز برای اولین شاهد مد Co-Opهستیم که در سری ACجای خالی آن احساس می شد. برای اولین بار در سری شما می توانید به میخانه ها (Tavern) بروید و به بازی دوستانتان ملحق بشوید و ماموریت هایی را مشترک بازی کنید.اما تعداد زیادی از ماموریت های داستانی بازی فقط در حالت تک نفره قابل بازی کردن هستند.
جا دارد از گرافیک و طراحی های نه چندان دل چسب عنوان قبلی یادی کنیم و بگوییم که گرافیک در این عنوان کاملا تاکنون رضایت بخش بوده است. از طراحی چشم نواز کلیسای معروف نوتردام (Notre Dame) گرفته تا طراحی لباس ها و شخصیت های بازی که نوید یک فضاسازی خارق العاده را می دهد.البته بازی با موتور قدیمی و ارتقایافته معروف شرکت یوبی سافت یعنی AnvilNext ساخته می شود.تا جایی که دیده می شد،مشکل پردازش بافت با توجه به Sand-boxبودن محیط بازی در تریلرها دیده نمی شد و امیدواریم این روند در بازی نهایی هم به همین صورت باشد.برای صداگذاری نیز همین قدر می دانیم که Dan Jeannotteصداگذاری Arnoرا به عهده خواهد داشت.کسی که در دو عنوان قبلی نقش صداگذاری شخصیت های فرعی را داشته است.برای موسیقی بازی هم برخلاف عناوین قبلی سه آهنگساز برجسته یعنی Chris Tilton, Ryan Amon و Sara Schachner درنظرگرفته شده است.
کارگردان بازی Alexandre Amanico که قبلا در AC: Revelations نقش مهمی ایفا کرده نوید یک Assassin's Creed بی نظیر در نسل بعد کنسول ها را داده است ولی از آن جایی که 2 عنوان قبلی به نسبت زیاد عالی نبودند باید دید آیا Ubisoftمی تواند در 28اکتبر عنوانی فراموش نشدنی را برای Xbox One و PS4ارائه دهد یا نه.
قهرمان جدیدی در این عنوان به نام Arno Dorian ظهور می کند.او یک فرانسوی اصیل هست که در دهکده ورسای (Versailles) به دنیا آمده و پدر خود را در کودکی از دست داده است و توسط یک Templar ارشد تعلیم می بیند و بزرگ می شود و با دختر او به نام Eliseازدواج می کند.بعد از مدتی Grand-Master نیز کشته می شود و آرنو خود را در بحبوحه انقلاب کبیر فرانسه می یابد و برای به پیروزی رسیدن جنبش مردمش وارد عمل می شود.داستان زمان حال هم از Abstergo Entertainment فاصله گرفته و سعی دارد سرگذشت آرنو فقط توسط بازیکن شبیه سازی شود.نویسنده ارشد بازی Travis Stout می باشد که قبلا روی عناوین اندکی از جمله Fallout: New Vegas و State of Decay کارکرده که با توجه به حیاتی بودن داستان سری بازی های AC برای طرفداران قدیمی این سری و نداشتن سابقه نه چندان زیاد این نویسنده ممکن است کمی آن دسته از طرفداران وسواس را نگران کند. قسمت های چندنفره و ماموریت های فرعی نیز از دو نویسنده ی دیگر بهره می برند.
سیستم گیم پلی بازی در این عنوان دست خوش تغییرات وسیعی شده است تا بازیکنان دوباره طعم یک گیم پلی کلاسیک مانند آن چه در AC2 تجربه کرده بودند را بچشند. شخصیت اصلی بازی از حرکات پارکور بهره می برد و تنها حرکاتش منحصر به پریدن از در و دیوار نمی شوند و همینطور این حرکات را به زیبایی و انعطاف پذیری تمام اجرا می کند. در ویدئویی که از بازی در Gamescomمشاهده شد آرنو باید شخصی به نام Sivert را که قراربود در کلیسای معروف Notre Dame با یک فرد دیگر در داخل یک جایگاه ملاقات کند را از پای در بیاورد و به همین ترتیب باید به صورت کاملا مخفیانه گاردها را بکشد و وارد کلیسا شود. در تریلر سازندگان به وضوح نشان می دهند که دیگر قصد ندارند کاری کنند که مبارزه آشکار راه لذت بخشی برای پیش بردن مراحل بازی باشد و قرار است درجه سختی مبارزات به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند و باعث شوند تا بازیکنان از روش های مخفیانه و با به خرج دادن خلاقیت و هر طور که می خواهند گیم پلی بازی را پیش ببرند .
گفته میشود اقدامات اضافی که برای Full Synchronization مراحل نیز در نظر گرفته شده تابع مورد بالا هست و نسبت به عنوان قبل بسیار سخت تر شده است. غیر از این موارد تغییرات زیادی در گیم پلی اعمال شده.مثلا Blade معروف بازی در این عنوان ارتقا یافته و تبدیل به The Phantom Blade شده که قابلیت عمل کردن مثل یک تیرکمان دستی (Crossbow) را نیز دارد.حتی در این بازی دید عقاب (Eagle Vision) هم قابلیت ارتقا بخشی را دارد. Eagle Pulse در AC: Unity میتواند محل دقیق و تعداد دشمن ها را به شما نشان دهد و کاربرد آن تغییر بیشتری کرده که فعلا اطلاعات بیشتری از ان در دست نیست.هوش مصنوعی نیز در این عنوان تحول زیادی کرده است.همان طور که گفته شد هوش مصنوعی دشمنان در مبارزات افزایش یافته و دیگر مثل گذشته عملکرد عجیبی از خود نشان نمی دهند.مثلا اگر در عناوین قبلی در دریا شنا می کردید و دشمنان در تعقیب شما بودند،خودشان نیز در آب می افتادند یا بعد از چند شلیک شما را گم می کردند.ولی دشمنان در این شماره از تکنیک های کلیشه ای مبارزاتی بهره نمی برند.
در بخش چندنفره آنلاین بازی نیز برای اولین شاهد مد Co-Opهستیم که در سری ACجای خالی آن احساس می شد. برای اولین بار در سری شما می توانید به میخانه ها (Tavern) بروید و به بازی دوستانتان ملحق بشوید و ماموریت هایی را مشترک بازی کنید.اما تعداد زیادی از ماموریت های داستانی بازی فقط در حالت تک نفره قابل بازی کردن هستند.
جا دارد از گرافیک و طراحی های نه چندان دل چسب عنوان قبلی یادی کنیم و بگوییم که گرافیک در این عنوان کاملا تاکنون رضایت بخش بوده است. از طراحی چشم نواز کلیسای معروف نوتردام (Notre Dame) گرفته تا طراحی لباس ها و شخصیت های بازی که نوید یک فضاسازی خارق العاده را می دهد.البته بازی با موتور قدیمی و ارتقایافته معروف شرکت یوبی سافت یعنی AnvilNext ساخته می شود.تا جایی که دیده می شد،مشکل پردازش بافت با توجه به Sand-boxبودن محیط بازی در تریلرها دیده نمی شد و امیدواریم این روند در بازی نهایی هم به همین صورت باشد.برای صداگذاری نیز همین قدر می دانیم که Dan Jeannotteصداگذاری Arnoرا به عهده خواهد داشت.کسی که در دو عنوان قبلی نقش صداگذاری شخصیت های فرعی را داشته است.برای موسیقی بازی هم برخلاف عناوین قبلی سه آهنگساز برجسته یعنی Chris Tilton, Ryan Amon و Sara Schachner درنظرگرفته شده است.
کارگردان بازی Alexandre Amanico که قبلا در AC: Revelations نقش مهمی ایفا کرده نوید یک Assassin's Creed بی نظیر در نسل بعد کنسول ها را داده است ولی از آن جایی که 2 عنوان قبلی به نسبت زیاد عالی نبودند باید دید آیا Ubisoftمی تواند در 28اکتبر عنوانی فراموش نشدنی را برای Xbox One و PS4ارائه دهد یا نه.