• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

سوالات پیرامون آزمون استخدامی استانداری اصفهان

amin khan

مدیر انجمن
cksokaut7p3wht782ti1.jpg

فرزاد زیویار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در گفت و گویی پیرامون آزمون استخدامی‌دستگاه‌های اجرایی استان به ابهامات احتمالی شرکت کنندگان به شرح زیر پاسخ داد.
سوال ۱) آیا نمرات اعلام شده توسط معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور از سامانه نتایج کارمند ایران با اعمال سابقه کار می‌باشد ؟
خیر، امتیاز مربوط به سابقه کار براساس سوابق اعلام شده توسط متقاضیان محاسبه ودر اختیار دستگاه اجرایی قرار خواهد گرفت و متقاضیانی که در لیست دریافت مدرک قرار می‌گیرند در صورت داشتن سابقه کار باید مدارک مبنی بر سابقه کار خود را به دستگاه مربوطه ارایه دهند.
سوال۲) چنانچه در هنگام ثبت نام سابقه کار خود راوارد ننموده باشد امکا ن محاسبه آن در حال حاضر وجود دارد؟
خیر ، امکان تغییر هیچ کدام از اطلاعات ثبت شده در سیستم در مهلت تعیین شده برای ثبت نام در حال حاضر امکانپذیر نمی‌باشد.
سوال ۳ ) کاهش سقف نمرات آزمون عمومی‌پایین تر از۶۰ درصد در اختیار چه مرجعی است؟
کاهش سقف نمرات آزمون‌هاصرفاً در اختیارات معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریس جمهور است .
سوال ۴ ) منظور از سابقه کار مربوط و مشابه در متن آگهی چیست ؟
سابقه خدمت قراردادی در هر یک از دستگاه‌های مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای سایر
دستگاه‌ها پذیرفته شده لیکن سابقه خدمت در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد برای همان دستگاه مورد تقاضای افراد محاسبه خواهد گردید.

سوال ۵) آیا کارت پایان خدمت واخذ مدرک تحصیلی در صورتی که تاریخ آن بعد از اتمام مهلت ثبت نام وبرگزاری آزمون باشد ومتقاضی در آزمون شرکت نموده مورد قبول است؟
خیر، تاریخ پایان خدمت نظام وظیفه ومدرک تحصیلی می‌بایست قبل از آخرین روز ثبت نام در آزمون باشد .
سوال ۶) برگ در خواست شغل که یکی از مدارک مورد نیاز جهت ارائه به دستگاه می‌باشد از چه طریق قابل در یافت است؟
نحوه دریافت برگ در خواست شغل در صورت نیاز زمان تحویل مدارک به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
سوال ۷) آیا فرزندان جانبازان بالای ۲۵% که در آزمون شرکت کرده اند می‌توانند از سهمیه ۵% استفاده کنند؟
بله، فرزندان معظم شاهد و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که از سوی بنیاد شهید در قالب سهمیه ۲۵ درصد معرفی نگردیده اند، می‌توانند از سهمیه ۵ درصد بهره مند گردند.
سوال ۸ )چنانچه تعدادایثارگران سهمیه پنج درصد بیش از تعداد مورد نیاز در آگهی باشد نحوه انتخاب چگونه است ؟
انتخاب ایثارگران که حداقل نمره ۶۰ در آزمون عمومی‌را کسب نموده اند براساس بالاترین نمره تخصصی آن‌ها خواهد بود .
سوال ۹) اگر نمره دو نفر پس از اعمال سهمیه‌ها واولویت‌های آگهی با هم مساوی باشد انتخاب چگونه صورت می‌گیرد ؟
اولویت قبولی افرادی که نمرات تخصصی یکسان (سایرشرایط از جمله بومی‌،ایثارگر ،معلول و… کاملا یکسان ) داشته باشند بر اساس مقایسه نمره عمومی‌خواهد بود.
سوال ۱۰) نحوه محاسبه امتیاز مربوط به سابقه کار چگونه است ؟
به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط ومشابه ۲% وحداکثر تا ۲۰% امتیاز مکتسبه در هر یک از مراحل آزمون(به نسبت نمره خام ) و به صورت جداگانه لحاظ خواهد شد. به عبارت دیگر محاسبه سابقه کار براساس نمرات مکتسبه است نه از ۱۰۰ نمره.
سوال۱۱)در صورتی که در یک پست کسی حدنصاب نمره عمومی‌را کسب نکرده باشد وضعیت استخدام در آن پست چگونه است ؟
سهمیه استخدامی‌در این موارد محفوظ بوده ودستگاه مربوطه می‌تواند مجدداً از طریق نشر آگهی اقدام نماید .
سوال ۱۲) آیا از پذیرفته شدگان مصاحبه به عمل خواهد آمد ونحوه انتخاب افراد برای دعوت به مصاحبه چگونه است؟
بله، دعوت از افرادبرای مصاحبه براساس بالاترین نمره تخصصی از بین کسانی که حد نصاب بالای ۶۰ درصد را کسب کرده اند وپس از اعمال سهمیه‌های قانونی از جمله با الویت متقاضیان بومی‌صورت می‌گیرد.
سوال ۱۳) در صورتی که در یک پست سازمانی افراد بومی‌شهرستان حد نصاب نمره عمومی‌را کسب نکرده باشند افراد غیر بومی‌شهرستان ( بومی‌استان ) به مصاحبه دعوت خواهند شد؟
بله، در صورتی که افراد بومی‌شهرستان در حد تکمیل ۳ برابر ظرفیت حد نصاب نمره عمومی‌راکسب نکرده باشند افراد بومی‌استان به مصاحبه دعوت خواهند شد لیکن در هر صورت اولویت با متقاضیان بومی‌خواهد بود .
سوال ۱۴ ) بومی‌شهرستان به چه کسی اطلاق می‌شود ؟
بومی‌صرفاً شامل افرادی می‌گردد که حداقل یکی از شرایط زیر را دارا باشد ۱- محل تولد آن‌ها همان شهرستان مورد تقاضای فرد باشد ۲- فرد حداقل دو مقطع تحصیلی (ابتدایی ،راهنمایی ، متوسطه ) در شهرستان مورد تقاضا سپری کرده باشد ۳- فرزندان پرسنل نیروهای مسلح در صورتی که ۳ سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی ،راهنمایی ، متوسطه ) در محل مورد تقاضا باشد نیز بومی‌تلقی می‌گردند .
سوال ۱۵) آیا می‌توان به صرف این که افرادی در شهرستان ازدواج نموده و مدتی زندگی کرده باشند، دارای املاک باشند و … بومی‌شهرستان محسوب شوند؟
خیر، به غیر از شرایط تعیین شده موارد دیگر قابل قبول نمی‌باشد.
سوال ۱۶) آیا نمرات کسب شده آزمون کتبی در مصاحبه نیز ملاک عمل خواهد بود ؟
بله ، صرفاً نمرات تخصصی ملاک قرار خواهد گرفت وبا نمرات مصاحبه جمع می‌گردد .
سوال ۱۷) آیا زمان مصاحبه همه دستگاه‌ها یکسان است؟
خیر، دستگاه‌ها براساس گروه مصاحبه تعیین شده تاریخ مصاحبه را تنظیم و اطلاع رسانی خواهند نمود.
سوال ۱۸) درصورتی که به متقاضی زمان مصاحبه اعلام شده لیکن وی شرکت ننماید آیا با نمرات تخصصی می‌تواند قبول شود؟
خیر، در صورت عدم شرکت در مصاحبه از ادامه فرآیند آزمون حذف خواهد شد.
سوال ۱۹) نتایج آزمون استخدامی‌تا چه تاریخی در سامانه قرار داد؟
زمان اعلام نتایج بیست روز بوده و لذا نتایج تا بیست و پنجم دی ماه بر روی سامانه قرار دارد.
سوال ۲۰)بعد از این مرحله (اعلام نمرات شرکت کنندگان در آزمون) سایر مراحل استخدام به چه صورت است؟
فرایند استخدام به شرح زیر ادامه می‌یابد:
۱-اعلام لیست دریافت مدارک شرکت کنندگان در آزمون که حدنصاب نمره عمومی‌را کسب نموده باشند به ترتیب نمره اختصاصی توسط دستگاه اجرایی از طریق تماس تلفنی و سایت دستگاه اجرایی مربوط
۲- احصاء فهرست ۳ برابر ظرفیت آزمون پس از بررسی مدارک توسط دستگاه اجرایی
۳-اعلام فهرست ۳ برابر ظرفیت پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون
۴- دعوت از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون برای شرکت در مصاحبه تخصصی
۵- اعلام فهرست پذیرفته شدگان نهایی آزمون پس از انجام مصاحبه
۶- معرفی پذیرفته شدگان نهایی به گزینش



برگرفته از: http://iranestekhdam.ir/ابهامات-و-سوالات-پیرامون-آزمون-استخدا/#ixzz2H5u3RsrD
 
بالا