با توجه به گسترش مسافرت های هوایی و رشد صنعت گردشگری در سطح جهان تمامی شرکت های هوایی مطرح در سطح جهان سعی در گسترش خدمات خود و بهبود کیفیت پروازهای این شرکت ها کرده اند به گونه ای که یک رقابت بسیار سنگینی بین این شرکت ها ایجاد شود.
در این بین برخی شرکت های هوایی قدیمی نتوانستند این رقابت را به نفع خود تغییر دهند اما بسیاری از شرکت های هوایی جدید توانسته اند گوی رقابت را از آنها بگیرند .
به همین دلیل تصمیم گرفتم اطلاعاتی در مورد برخی از این شرکت های هوایی را در اختیار شما قرار بدهم تا اگر تصمیم به استفاده از یکی از این شرکت ها در مسافرت آینده خودتان را داشتید بهتر توان تصمیم گیری داشته باشید.
که یکی از این شرکت ها که البته زیاد هم تازه تاسیس نیست شرکت هواپیمایی تایلند است ، که تصمیم گرفتم به عنوان اولین شرکت به شما معرفی کنم.
خدمات بسیار بالا و کیفیت خدمات به مسافرین و استفاده کنندگان از این خطوط هوایی باعث شده که این شرکت به عنوان یکی از برترین شرکت های هوایی سال 2008 میلادی انتخاب شود. این شرکت هوایی در دو زمینه خدمات زمینی و خدمات هوایی خود در این سال توسط SKYTRAX که مسئولیت نظرسنجی در مورد شرکت های هواپیمایی را در جهان به عهده دارد.
به عنوان مثال خدمات نوین رویال فرست کلاس در این خطوط هواپیمایی که در فرودگاه بین المللی suvarnabhumi که به مسافران این شرکت هوایی ارایه می شود طی این نظرسنجی به عنوان یکی از بهترین خدمات این شرکت هوایی انتخاب شده است. ادوارد پلایستد Edward plaisted مدیر عامل شرکت خدمات هوایی در تایلند می گوید: « با توجه به این نوع پروازها طبیعی است که قیمت گرانتری را مسافر باید بپردازد، بنابراین شاید کسی که توان پرداخت این رقم را داشته باشد بسیار مشکل پسند تر از دیگران است پس وقتی مسافران از این خدمات رضایت خود را اعلام می کنند این یعنی موفقیت ما در ارایه این خدمات که خوشبختانه ما توانستیم این جواب مثبت را دریافت کنیم.»
در یک سری از پرسشنامه هایی که از مسافران این خدمات طلایی همگی با توجه به قیمتی که پرداختند بیشترین خدمات را دریافت کرده اند و راضی شده اند. این مسافران همگی اعلام کرده اند که شرکت هوایی تایلند توانسته بهترین خدمات را به آنها ارایه کند که این باعث خوشحالی بسیار کارکنان شرکت هوایی تایلند است.
به عنوان مثال یکی از خدمات بسیار مناسب این شرکت هوایی در فرودگاه بانکوک به مسافران رویال فرست کلاس ارایه شده با توجه به تفاوت ساعت مسافران ورودی و خروجی از این فرودگاه و البته با توجه به نیاز استراحت مسافران و آرامش قبل از پرواز ایجاد سه حوضچه آبگرم اختصاصی برای این مسافران است که قبل از پرواز می توانند از آن استفاده کنند و با آرامش بسیار خوبی سوار هواپیما شوند و از آن لذت ببرند این ابتکار عمل باعث شده که بیشترین مسافران این خدمات بهترین رتبه را به شرکت هواپیمایی تایلند بدهند. این برنامه به عنوان ماساژسطلنتی معروف شده که مسافران با بهترین شرایط بهداشتی و محیطی از آن استفاده خواهند کرد.
این مدیر شرکت هوایی تایلند می گوید هرگز این شرکت فقط به داخل هواپیما فکر نکرده بلکه آماده سازی مسافر قبل از سفر به عنوان یک هدف و ایده آل این شرکت بوده و باید مسافران قبل از سفر با آرامش مناسب سوار هواپیما شوند تا بتوانند هرچه بیشتر از طول پرواز خود لذت ببرند نکته بعدی سرویس دهی در داخل هواپیما خواهد بود که هر دو مکمل یکدیگرند و جداگانه ارزش نخواهند داشت.