• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

شکایت از سونی به دلیل بازاریابی نادرست عنوان Killzone: Shadow Fall

Mahdi Askari

مدير فنی
killzone-shadow-fall-multiplayer-screenshot_1920.0_cinema_640.0.jpg


Sony Computer Entertainment America به اتهام "بازاریابی دروغین" برای محصول Killzone: Shadow Fall و عدم اجرای بخش چند نفره بازی در رزولوشن وعده داده شده، به دادگاه فراخوانده شد.​
به تازگی شکایت نامه ای از طرف فردی به نام Douglas Ladore در دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا ثبت و مدعی شده که بر اساس تبلیغات شرکت سونی عنوان Killzone: Shadow Fall می بایست که بر روی رزولوشن native 1080p اجرا شود اما در نهایت شاهد " استفاده از یک تکنولوژی میانبر که باعث بوجود آمدن حس فرضی در مورد اجرای بازی در این رزولوشن می شده" بوده ایم.​
در ماه مارس بود که مرجع معتبر Digital Foundry در آنالیز گرافیکی بازی گزارش کرد که این بازی در بخش چنده نفره بر خلاف رزولوشن 1920 * 1080 یا 1080p، با رزولوشن 960 * 1080 اجرا می شود.​
در این دادخواست عنوان شده که سونی در ویدیوی های تبلیغاتی، وبسایت رسمی، رسانه های اجتماعی و حتی بر روی کاور نسخه فیزیکی بازی ارائه بازی بر روی رزولوشن 1080p را تایید کرده .​
علاوه بر گزارش Digital Foundry ، توسعه دهنده بازی یعنی استدیوی Guerrilla Games نیز در وبسایت رسمی خود در رابطه با ویژگی های گرافیکی مورد استفاده در Shadow Fall توضیح داد : " در هر دو بخش تک نفره و چند نفره، تصاویر unscaled با کیفیت 1080 از فریمی بالاتر از 60 برخوردار هستند، حالت Native اغلب در تصاویری به نمایش در می آیند که مقیاس بندی شده نباشند که این قلم تصاویر هم با چنین راهکاری به حالت native در خواهند آمد . "​
" در بخش چنده نفره همچنین ما از یک تکنیک با عنوان "temporal reprojection" استفاده کردیم که ترکیب پیکسل ها و بردار حرکتی را در فریم هایی که از رزولوشن پایین تری برخوردار هستند را بازسازی کرده و به یک تصویر کامل 1080p می رساند. اگر native به معنای این است که تمامی بخش ها 1080p باشند پس نمی توان این تکنیک را native نامید. "​
همچنین از نحوه کار این تکنیک نیز توضیحاتی داده شد : " "temporal reprojection" تکنیکی است که موقعیت پیکسل ها را در طول زمان های مختلف مسیر یابی کرده و در زمان های بعدی مکان آنها را پیش بینی می کند. این "تاریخچه پیکسل ها" و ترکیب آن با پیکسل های تازه رندر شده باعث می شود که در خروجی فریم جدید رزولوشن بالاتری در مشاهده شود. "​
این شکایت نامه مدعی شده که تکنیک "temporal reprojection" توانایی ارائه رزولوشن "native 1080p" که سونی وعده آنرا داده بود ندارد و با این وجود سونی هیچ اقدامی در جهت به روز رسانی بازاریابی های انجام شده برای این بازی و انعکاس رزولوشن واقعی آن انجام نداده است. اتهامات دیگر این شکایت نامه شامل ارائه اطلاعات اشتباه و سهل انگاری، تبلیغات ناردست، رقابت ناعادلانه و تقلب اشاره کرد. در آخر هم این شکایت نامه درخواست $5,000,000 غرامت را داشته است.​
 
بالا