اکبر حاج کاظمیان اهمیت به خواسته مشتری و مشتری مداری را از علل موفقیت در صادرات عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به تحریم ها، صادرکنندگان نمی توانند از بیمه های اروپایی استفاده کنند و این مسئله در ارائه خدمات بهتر پس از فروش و پشتیبانی آن پس از عرضه به بازارهای اروپایی ایجاد مشکل می کند.
این صادر کننده نمونه که محصولاتی از قبیل کشمش، خرما و پسته را به60 کشور دنیا صادر می کند، بیان کرد: سالانه بیش از پنج هزار تن خرما از استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان خریداری می شود و پس از فرآوری برای افزایش ارزش افزوده محصول در بهترین بسته بندی به بازارهای بین المللی صادر می شود.
حاج کاظمیان ادامه داد: همچنین بیش از هشت هزار تن کشمش تولیدی استانهای خراسان، مرکزی، آذربایجان و قزوین پس از فرآوری و بسته بندی به بازارهای جهانی توزیع می شود.