• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

صنعت گیم می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد

Mahdi Askari

مدير فنی
files_news_ld0y0aa0of1z70ylk28rb15b6d92c16baaf1afae15c5dca367b8-250x133.jpg


سازنده بازی “جنون سیاه” به تغییر دیدگاه‌ها نسبت به صنعت گیم اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید تغییری در لایه‌های بالای حاکمیتی همچون مجلس و دولت نسبت به بازی‌های رایانه‌ای رخ دهد. این صنعت می‌تواند تبدیل به فعالیت بسیار سودآور، تجاری و اقتصادی شود و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،”هادی جعفری‌منفرد “بر لزوم برگزاری جلساتی میان اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس و بازی‌سازان تاکید کرد و افزود: تا کنون دعوتی برای نشست میان بازی‌سازان و نمایندگان مجلس نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه در همایش‌ها و جشنواره‌ها، نمایندگان مجلس را به صورت حضوری می بینیم گفت: این جلسات همیشه یک طرفه برگزار می‌شود؛ آنها پشت تریبون می‌روند و سخنرانی می‌کنند و زمانی برای ما باقی نمی‌ماند که بتوانیم از مشکلات‌مان برایشان بگوییم.
این بازی‌ساز ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد جامعه باید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کنیم و به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم. راهکارهای جدید درآمدزادیی را برای کشور که دانش بنیان و مبتنی بر نیروی انسانی هستند بیابیم. به نظر می‌رسد صنعت گیم بهترین نمونه برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این مسأله است.
جعفری‌ افزود: اصلی‌ترین مشکل صنعت گیم این است که با همیاری و تعاملی از سوی نهادهای بالادستی برای تخصیص اعتبارات مناسب روبه‌رو نیستیم. البته منظور از نهادهای بالادستی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیست چراکه بودجه با تنگنای مالی بسیاری روبه‌رو است.
تولید کننده بازی ” جنون سیاه”اظهار کرد: صنعت گیم در قدم نخست، پایه در فرهنگ دارد و نباید وقتی با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شویم اولین جایی که اعتباراتش را کسر می‌کنیم بازی‌های رایانه‌ای باشد. این صنعت می‌تواند راهی برای درآمدزایی کشور شود. دولت برای ایجاد هر شعل صنعتی باید ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کند درحالی که با این رقم درحوزه گیم می‌توان برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرد.
جعفری ادامه داد: اعتبار سه میلیاردی که برای کل صنعت گیم درنظر گرفته شده است، هزینه یک بازی معمولی در خارج از کشور هم نمی‌شود. ارتقا این صنعت نوظهور با این رقم بیشتر شبیه یک شوخی است.
تولید کننده بازی رایانه ای جنون سیاه افزود: اگر امروز کشور در تنگناست و دولت نمی‌تواند اعتبار مناسبی برای این صنعت درنظر بگیرد، باید به فاز دوم یعنی همکاری بودجه‌ای برویم. همچنین بخش خصوصی را ترغیب کنیم تا به سمت سرمایه‌گذاری این حوزه سوق یابند و در نهایت بتوانیم در این صنعت کار آفرینی کنیم.
 
بالا