فیزیک اهرمک های بازی های رایانه ای
دسته ی بازی(Joystick) که در بازی های رایانه ای استفاده می شود از ترکیب مقاومت ها به طور متوالی سود می برند. دسته ی بازی شامل دو سیملوله ی مستقیم به عنوان مقاومت است که عمود بر هم قرارگرفته اند. با حرکت دسته ی بازی، لغزنده ی آهنی روی دو سیملوله جابجا می شود.
همانطور که در شکل ب نشان داده شده، هر سیملوله به یک باتری 5/1 ولت متصل شده است. چون یک سر سیملوله در 5/1 ولت و سر دیگر در صفر ولت است، ولتاژ لغزنده چیزی بین این دو عدد است. ولتاژ لغزنده سمت چپی V1 و ولتاژ لغزنده ی سمت راستی V2 است.
ولتاژ لغزنده ها توسط تکه سیمی به رایانه ای فرستاده می شود که آنها را به داده های مکانی لغزنده روی سیملوله تفسیر می کند. در عمل لغزنده، هر سیملوله را به دو سیملوله کوچک تر که به صورت متوالی به هم وصل هستند تقسیم کرده و ولتاژ نقطه ای که این دو به هم متصل می شوند را نشان می دهد.
الف) در دسته ی بازی دو لغزنده عمود بر هم متحرک رفته و هر کدام از آنها مرتبط با مقاومت سیملوله است.
ب) لغزنده ها، ولتاژهای V1 و V2 را نشان می دهند که رایانه سپس آن را به اطلاعات مکانی تفسیر می کند.
دسته ی بازی(Joystick) که در بازی های رایانه ای استفاده می شود از ترکیب مقاومت ها به طور متوالی سود می برند. دسته ی بازی شامل دو سیملوله ی مستقیم به عنوان مقاومت است که عمود بر هم قرارگرفته اند. با حرکت دسته ی بازی، لغزنده ی آهنی روی دو سیملوله جابجا می شود.
همانطور که در شکل ب نشان داده شده، هر سیملوله به یک باتری 5/1 ولت متصل شده است. چون یک سر سیملوله در 5/1 ولت و سر دیگر در صفر ولت است، ولتاژ لغزنده چیزی بین این دو عدد است. ولتاژ لغزنده سمت چپی V1 و ولتاژ لغزنده ی سمت راستی V2 است.
ولتاژ لغزنده ها توسط تکه سیمی به رایانه ای فرستاده می شود که آنها را به داده های مکانی لغزنده روی سیملوله تفسیر می کند. در عمل لغزنده، هر سیملوله را به دو سیملوله کوچک تر که به صورت متوالی به هم وصل هستند تقسیم کرده و ولتاژ نقطه ای که این دو به هم متصل می شوند را نشان می دهد.
الف) در دسته ی بازی دو لغزنده عمود بر هم متحرک رفته و هر کدام از آنها مرتبط با مقاومت سیملوله است.
ب) لغزنده ها، ولتاژهای V1 و V2 را نشان می دهند که رایانه سپس آن را به اطلاعات مکانی تفسیر می کند.