گل همیشه بهار
متخصص بخش اینترنت
تحقیقات جدید موسسه Pew نشان میدهد مردم ناگهان متوجه شدند که دوستان فیسبوکی آنها، دوست واقعی نیستند و هیچ وقت هم نبودهاند و باید تصمیماتی درباره این دوستیها بگیرند.
موسسه Pew به تازگی در مطالعات خود کشف کرده است که قطع این مدل دوستیها به یک روند متداول در فیس بوک تبدیل شده است. درست مثل اینکه فیسبوکیها قیچی به دست گرفته اند و در حال هرس کردن باغ دوستانشان هستند.
این تحقیق نشان میدهد که افراد در میان عکسهای تگ نشده پرسه میزنند و و آنهایی که ژستهایشان را دوست ندارند یا بیش از حد در عکسها مغرور و مشکوک به نظر میرسند و همچنین کسانی را که نمیشناسند از لیست دوستان خود حذف میکنند.
البته به نظر میرسد زنان با اشتیاق بیشتری این کار را انجام میدهند . زنان با 9 واحد اختلاف نسبت به مردان، یعنی 67 درصد، دوستان مشکوکشان را از لیست خارج میکنند.
درصد مشابهی هم نشان میدهد که زنان بیشتر از مردان پروفایل خودشان را شخصی میکنند و به جای اینکه اجازه دهند همه جهان به صفحه شخصی آنها چشم بدوزند، آن را فقط بر دوستانشان باز نگه می دارند.
به گزارش خبرآنلاين جالب تر اینکه فقط 8 درصد زنان گفتهاند که از پستی که نوشتهاند کمی بعد پشیمان شدهاند. این میزان در مردان 15درصد است.
یکی از حدس و گمانها این است که شاید این افزایش هرسکردن به هر نحوی مربوط به افزایش اشتیاق کارمندان به کشف ماهیت واقعی همکاران فعلی و قدیمیشان از طریق فیس بوک باشد.
در جایی نوشته شده بود که از طریق پروفایل افراد در فیس بوک به راحتی میتوان عملکرد اجرایی آنها را پیشبینی کرد.
itanalyze
موسسه Pew به تازگی در مطالعات خود کشف کرده است که قطع این مدل دوستیها به یک روند متداول در فیس بوک تبدیل شده است. درست مثل اینکه فیسبوکیها قیچی به دست گرفته اند و در حال هرس کردن باغ دوستانشان هستند.
این تحقیق نشان میدهد که افراد در میان عکسهای تگ نشده پرسه میزنند و و آنهایی که ژستهایشان را دوست ندارند یا بیش از حد در عکسها مغرور و مشکوک به نظر میرسند و همچنین کسانی را که نمیشناسند از لیست دوستان خود حذف میکنند.
البته به نظر میرسد زنان با اشتیاق بیشتری این کار را انجام میدهند . زنان با 9 واحد اختلاف نسبت به مردان، یعنی 67 درصد، دوستان مشکوکشان را از لیست خارج میکنند.
درصد مشابهی هم نشان میدهد که زنان بیشتر از مردان پروفایل خودشان را شخصی میکنند و به جای اینکه اجازه دهند همه جهان به صفحه شخصی آنها چشم بدوزند، آن را فقط بر دوستانشان باز نگه می دارند.
به گزارش خبرآنلاين جالب تر اینکه فقط 8 درصد زنان گفتهاند که از پستی که نوشتهاند کمی بعد پشیمان شدهاند. این میزان در مردان 15درصد است.
یکی از حدس و گمانها این است که شاید این افزایش هرسکردن به هر نحوی مربوط به افزایش اشتیاق کارمندان به کشف ماهیت واقعی همکاران فعلی و قدیمیشان از طریق فیس بوک باشد.
در جایی نوشته شده بود که از طریق پروفایل افراد در فیس بوک به راحتی میتوان عملکرد اجرایی آنها را پیشبینی کرد.
itanalyze